لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

طرز تهیه نوشیدنی سرد

طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد
5/5 - (2 امتیاز)

در این مقاله، شما را با نوشیدنی ها و طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد در کافی شاپ ها و یا در منزل، آشنا می کنیم تا روزهای گرم سال را برای جلوگیری از گرمازدگی و عطش بدن، نوشیده شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به صفحه آموزش بارتندری و میکسولوژی بار سرد مراجعه بفرمایید.

 

انواع نوشیدنی سرد

 

انواع نوشیدنی سرد

 

نوشیدنی های سرد و دلپذیر را معمولا با مواد مختلفی تهیه می کنند. برای مثال از انواع میوه ها، سبزی ها و حتی عرقیات گیاهی با مقداری از یخ استفاده می کنند تا از ترکیب کردن هنرمندانه آن ها به انواع شربت ها، اسموتی ها و آب میوه ها برسیم. پس با ما تا ادامه همراه باشید تا طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد را به شما آموزش دهیم.
به راحتی با نوشیدن این نوشیدنی های مفید، می توانید هم انواع ویتامین ها را به بدن خود برسانید و هم خنک شوید.
برترین نوشیدنی هایی که در سطح جهان، طرفداران زیادی دارند را با هم مرور می کنیم و طرز تهیه برخی از آن ها را در
ادامه می پردازیم.

موهیتو چای سبز
کوکتل
ماکتیل
شالگام
لاسی
لیکوآدو
فراپه
نوشیدنی ساده لیمو
شربت سکنجبین
انواع لیموناد
شربت تخم شربتی، ریحان
و هزاران نوشیدنی دیگر
در ادامه به طرز تهیه برخی نوشیدنی هایی که در عین سادگی بسیار مفید هستند و به راحتی در کمترین زمان ممکن آماده می شوند، می پردازیم.

 

 موهیتو

 

موهیتو

 

موهیتو یک نوشیدنی فوق العاده خوش طعم است که در فصول گرم سال، به عنوان یک نوشیدنی خنک به شدت پیشنهاد می شود که با طعم های متعددی می توان آن را تهیه کرد.

 

 

طرز تهیه موهیتو نعنایی

 

طرز تهیه موهیتو نعنایی

 

متداول ترین و پرطرفدار ترین نوع موهیتو، موهیتو نعنایی است که در ادامه به آموزش تهیه آن خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه موهیتو:

آب
آب لیمو
شکر
برگ نعنا
لیمو
آب گاز دار با سودا

در مرحله اول، برگ های نعنا را از ساقه جدا می کنیم و آن ها را درون آب سرد می گذاریم و بعد از گذشت چند دقیقه آن را درون صافی می ریزیم و کنار می گذاریم تا خشک شود.

در همین حین که برگ نعنا را گذاشته ایم تا خشک شود، مقداری شکر را با آب ترکیب می کنیم و مخلوطی از آب شکر درست می کنیم و آن را به خوبی هم می زنیم؛ سپس برگ های نعنا را درون آن می ریزیم تا عطر نعنا با مخلوط آب شکر ترکیب شود، 5 دقیقه به آن مهلت می دهیم.

سپس برگ های نعنا را بیرون می آوریم. حال نوبت به لیمو و آب لیمو می رسد که باید به مخلوط خود اضافه کنیم. در آخر آب گاز دار را درون آن بریزید.

موهیتو شما آماده است. می توانید آن را نوش جان کنید. می توانید از یک برش لیمو برای تزئین روی لبه لیوان استفاده کنید.

 

طرز تهیه موهیتو چای سبز

 

طرز تهیه موهیتو چای سبز

 

یکی از نوشیدنی های مفید لاغر کننده موهیتوچای سبز است که مواد لازم آن در زیر آمده است:

آب گاز دار
آب لیمو
برگ نعنا
چای سبز دم کرده شده و خنک شده
شکر
مقداری یخ

در وهله اول برگ نعنا را درون مخلوطی از آب لیمو و شکر می ریزیم تا عطر نعنا آزاد شود و سپس تکه های یخ را به آن اضافه کرده و سپس چای سبز دم کرده را به آن اضاف می کنیم.
در انتها نوبت به آب گاز دار می رسد که مقداری از آن را درون لیوان می ریزیم.

 

 

طرز تهیه موهیتو لیمو و ریحان

 

 

طرز تهیه موهیتو لیمو و ریحان

 

یک نوشیدنی فوق العاده و شگفت انگیز و خوش طعم، موهیتو لیمو و ریحان است که مواد لازم برای تهیه آن به شرح زیر است:

آب
شکر
از گاز دار
یخ خرد شده
برگ ریحان

در این جا مراحل مانند تهیه موهیتو نعناست، با این تفاوت که این بار به جای نعنا از ریحان استفاده کردیم تا این بار عصاره ریحان به نوشیدنی ما متنقل شود.
می توانید ریحان ها را بخوبی له کنید تا رایحه آن به طور کامل آزاد شود.

 

 

ماکتیل

 

 

ماکتیل

 

در ادامه مبحث طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد به ماکتیل و طرز تهیه آن می پردازیم.

ماکتیل، یک نوشیدنی آمریکایی خنک فاقد الکل است که در کشور ما بسیار طرفدار دارد. در واقع به ترکیب کردن بیش از دو نوشیدنی با یک دیگر ماکتیل به وجود می آید و این هنر یک میکسولوژیست است که بتواند به خوبی و زیبایی نوشیدنی هایی را در کنار هم قرار دهد که یک طعم و عطر دلنشین و فوق‌العاده را خلق کند که مشتری آن را بپسندد.
البته این ترکیب کردن، چون انواع بیشمار زیادی دارد، در هر منطقه با توجه به ذائقه مردم آن منطقه و هم چنین شرایط آب و هوایی درست می شود.
از جمله ماکتیل های محبوب می توان به ماکتیل توت فرنگی، ذغال اخته، انبه، آناناس و سایر میوه ها اشاره کرد

 

 

طرز تهیه ماکتیل توت فرنگی

 

طرز تهیه ماکتیل توت فرنگی

 

موتد لازم برای تهیه ماکتیل توت فرنگی به شرح زیر است:

آب
شکر
توت فرنگی
نوشابه گاز دار با طعم لیمو
آب لیمو
توت فرنگی ماکریت شده

 

در ادامه بحث طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد، می خواهیم ماکتیل توت فرنگی را به شما آموزش دهیم که در ابتدا کار باید شربت توت فرنگی را آماده کنیم.
برای تهیه شربت توت فرنگی ابتدا می بایست مقدار نیاز آب، شکر و توت فرنگی ها را درون یک قابلمه گذاشته و آن را روی حرارت متوسط شعله گاز قرار دهیم تا آب به جوش بیاید و شکر ها کاملا در آب حل شوند.
مخلوط بدست آمده را از صافی رد می کنیم و نوشابه و آب لیمو و یخ را با آن ترکیب می کنیم.
نکته ای که در اینجا قابل اهمیت است این است که اگر می خواهید ماکتیل شیرین تری را داشته باشید، از مقدار توت فرنگی بیشتری استفاده کنید. اگر دوست ندارید شیرینی ماکتیل شما زیاد شود، بهتر است از آب گاز دار به جای نوشابه لیمو کمک بگیرید.
لازم به ذکر است که این موارد همه و همه سلیقه ای هسنتد و تنها با یک بار امتحان کردن هر دو مورد، می توانید به ذائقه خود نزدیک تر شوید.

 

 

 فراپه

 

فراپه

 

اگر شما هم جز علاقمندان به قهوه و دانستن طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد هستید، پس فراپه را نیز امتحان کنید و مطمئن باشید که از امتحان آن ضرر نخواهید کرد.
فراپه در قرن 19 در کشور یونان ابداع شد و طرفداران زیادی پیدا کرد.
برای دانستن طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد، بهتر است با این نوشیدنی فوق‌العاده خوش طعم نیز آشنا شوید.
فراپه را می توان در منزل و با یک شیکر قهوه یا حتی همزن دستی نیز آماده کرد که برای تهیه آن به می قهوه فوری، یخ، شکر و آب نیاز داریم.
فراپه را می توان با تکه های شکلات یا بستنی و خامه تزئین کرد و انواع آن را با طعم دهنده های گوناگونی از میوه، انواع و اقسام کارامل ها و شکلات ها تهیه کرد نا مدل های گوناگونی از آن را داشته باشیم.

 

طرز تهیه فراپه

 

ابتدا به معرفی مواد لازم برای تهیه این نوع از فراپه می پردازیم و سپس به سراغ مراحل تهیه آن می رویم.مواد لازم برای تهیه فراپه ساده، به شرح زیر است:

قهوه فوری به میزان لازم
شکر
آب سرد یا شیر
مقداری تکه های یخ

برای تهیه فراپه، تمام مواد از جمله قهوه فوری، شکر، تکه های یخ، آب سرد و یا شیر را درون یک شیکر ریخته و به موت سی ثانیه آن ها را با هم مخلوط کنید تا یخ ها کاملا خرد شده و یک مخلوط با کف فراوان حاصل شود.
حال چند تکه از یخ را درون یک لیوان ریخته و قهوه کف دار را به آن اضاف می کنیم.
در آخر می توانید از خامه یا شکلات رنده شده یا حتی اسکوپ بستنی به روی آن کمک بگیرید تا نوشیدنی شما خوش طعم تر و زیبا تر شود.

 

 

نوشیدنی کلمبیا با میوه های استوایی

 

 

نوشیدنی کلمبیا با میوه های استوایی

 

 

این نوشیدنی در اصل نوعی سالاد میوه بسیار مقوی وخوشمزه میباشد، این نوشیدنی از ترکیب و فریز شدن میوه های خاص استوا تشکیل شده است.

میوه‌های تازه مانند توت فرنگی، موز، کیوی، پاپایا، آناناس و پشن فروت به ‌همراه شیر و شربت توت سیاه کلمبیایی تهیه می گردد.

ترکیب این میوه های خاص می تواند طعم ومزه ی بسیار خوشمزه ای را به نوشیدنی ما بدهد. طعم و مزه فوق‌العاده پشن فروت به همراه بافت لذیذ، میوه‌ای و خامه‌ای باعث معروف شدن این نوشیدنی در سراسر دنیا شده است. برای سرو این نوشیدنی میوه ها را با قطعات یخ ترکیب می کنند و سپس آنها توسط بلندر خرد می شوند.

برای شما شاید تهیه و خرید میوه های استوایی کار آسانی نباشد به همین دلیل میوه های جایگزینی که در ایران وجود دارند را استفاده کنید. این نوشیدنی را با میوه های در دسترس مانند توت فرنگی، موز، انبه، کیوی و شربت‌های مختلف تهیه کنید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

 

 

 نوشیدنی بوزا

 

نوشیدنی ترکی بوزا

 

یک نوشیدنی قوی و پر انرژی ترکی، بوزا نام دارد که این نوشیدنی مخصوص زمستان است و می توان نوعی اسموتی نیز نام برد، معمولا با گندم، ارزن، جو، جو دوسر یا بلغو، شکر و مخمر درست می‌شود.

این نوشیدنی قدمتی باستانی و پیشینه ی فرهنگی دارند. مردم از هشت هزار سال پیش در کشورهایی مانند قزاقستان، قرقیزستان، آلبانی، بلغارستان، مقدونیه، مونته‌ نگرو و کوزوو این نوشیدنی را می نوشیدند.

بوزا در لیوان های شیشه ای کازابلانکا سرو و با استفاده از دارچین یا نخود آسیاب شده تزئین می گردد، با اینکه بافت این نوشیدنی سرد است در ایام زمستان بیشتر سرو می شود.

تهیه ی این نوشیدنی زمان زیادی از شما می گیرد ولی طعم وعطرش شما را شگفت زده خواهد کرد و ارزش وقت گزاشتن را دارد. در زمستان اکثر مغازه ها و حتی دست فروشان نیز این نوشیدنی را تهیه و بفروش می رسانند.

 

 

 لیکوآدو

 

نوشیدنی  لیکوآدو

 

اسموتی جذاب مکزیکی است که این نوشیدنی از ترکیب یخ و میوه تشکیل می شود و بسیار مقوی و پر انرژی هست به همین دلیل می توان به عنوان صبحانه هم میل کرد.

لیکوآدو موز، توت فرنگی، انبه، آناناس و نارنگی از جذاب ترین انواع این نوشیدنی سرد و خوشمزه هستند. برای تهیه ی این نوشیدنی کافیست یخ کیوب، قطعات میوه و مقداری شیر را توسط مخلوط کن به صورت کامل خرد وترکیب کنیم سپس نوشیدنی را در ظروف شیشه ای و لیوان های بلند می ریزیم.

این نوشیدنی را با استفاده از میوه های تازه و با کیفیت تهیه کنید و از اضافه کردن شیرین کننده های غیر طبیعی خودداری فرمایید، با توجه به نوع میوه هایی که در نوشیدنی استفاده می کنید می تواند رنگ و طعم آن متفاوت باشد.

نوشیدنی قوی و قدیمی ترک

جذابترین  نوشیدنی‌های ترک زمستانی و یک نوع اسموتی که با تخمیر تهیه میشود  و معمولا با گندم و جو یا بلغور، شکر و مخمر درست می‌شود. این یک نوشیدنی قدیمی است و از 8 هزار سال پیش در کشورهایی مانند قزاقستان، قرقیزستان، آلبانی، بلغارستان، مقدونیه، مونته‌نگرو و کوزوو، نوشیده میشود..

نوشیدنی سرد به ‌طور سنتی در لیوان‌های معمولی با گارنیش دارچین  روی آن آماده میشود و با آن که گرم نیست، در روزهای سرد و برفی میتوان نوش جان کرد. برای تهیه ی این نوشیدنی به زمان زیادی نیاز دارد؛ اما طعم و مزه آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در کنار خیابان های ترکیه این نوشیدنی در فصل زمستان فروخته میشود و باب میل مردم ترکیه است.

کوکتل پرتغال انبه

نوشیدنی سرد و ساده که از آب میوه های طبیعی و مواد مغزی تهیه میشود، جوز هندی میتواند به این نوشیدنی عطر و طعم جذابی بدهد و همچنین طبع نوشیدنی را متعادل میکند.

مواد اولیه جهت تهیه این نوشیدنی: آب معدنی گاز دار نصف پیمانه، آب انبه – پرتغال – آناناس از هرکدام یک پیمانه 60میلی لیتری، نصف قاشق چایی خوری جوز هندی، شکر 3قاشق چایی خوری

جهت تهیه ی این نوشیدنی ابتدا آبمیوه ها را خنک کرده و سپس یخ به آن اضافه کرده و خنک شود توجه نمایید میزان یخ زیاد نباشد که طعم نوشیدنی شما رقیق میشود، از تهیه ی این نوشیدنی لذت ببرید و نوش جان کنید.

معجون شیر پسته

معجون ها معمولا نوشیدنی هایی هستند که از ترکیب مغزیجات و مواد مغزی تهیه میشود و ارزش غذایی بیشتری دارد. معجون پسته وشیر بسیار مقوی هست و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. در ادامه مواد اولیه جهت تهیه ی این معجون را به شما اموزش میدهیم.

مواد اولیه جهت تهیه ی معجون سرد: شیر دو پیمانه، مغز پسته دو پیمانه، گلاب 1قاشق غذاخوری، پودر هل یک چهارم قاشق چایی خوری، عسل 2قاشق غذاخوری، با ترکیب این مواد اولیه میتوانید معجود دلچسب خود را تهیه کنید ولی به میزان شیر در ترکیب دقت فرمایید که غلظت نوشیدنی نهایی شما کنترل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare