لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

طرز تهیه قهوه کلد برو

طرز تهیه قهوه کلد برو
5/5 - (1 امتیاز)

 

شما به عنوان یکی از دوستداران قهوه لذت نوشیدن یک شات قهوه در سرمای زمستان را تجربه کرده اید، در تابستان شما می توانید با دانستن طرز تهیه قهوه کلد برو یا قهوه سرد از کافیشاپ لذت نوشیدن قهوه را دو چندان کنید و طعم اصیل قهوه را بچشید. مارا تا انتهای مقاله همراهی کنید تا توضیحات کاملی را از قهوه کلد برو دریافت کنید.

شما می توانید با مراجعه به صفحه آموزش بارتندری و میکسولوژی بار سرد، نسبت به تهیه دوره جامع و کامل ما اقدام فرمایید.

 

 

روش تهیه قهوه کلد برو در خانه

 

 

روش تهیه قهوه کلد برو در خانه

 

 

 

کلد برو نوشیدنی جذابی که برای دم آوری آن نیاز به وسایل و تجهیزات خیلی خاصی نداریم شما فقط با استفاده از ظرفی درب دار می توانید کلد برو را دم آوری کنید.

نوشیدنی کلد برو درجه ی آسیاب بسیار درشت نیاز دارد و حتی از قهوه ی فرانسه نیز بزرگتر باشد، قهوه ی مورد استفاده برای دم آوری این نوشیدنی باید تازه رست نباشد و حداقل دو ماه از تاریخ برشته کاری آن گذشته باشد به این دلیل که تمام گاز های کربن دی اکسید محبوس داخل قهوه خارج شده باشد. نوع قهوه ی مورد استفاده برای دم آوری کلد برو قهوه های تک خواستگاه و سینگل اورجین باشد به این دلیل که بتوانیم طعم و مزه های جذابی را در عصاره نهایی بگیریم.

آب مورد استفاده قهوه باید با کیفیت باشد پیشنهاد می شود از آب تصفیه شده و یا آب معدنی های استاندارد استفاده کنید، میزان کل مواد جامد در آب برای ما اهمیت دارد. نسبت قهوه به آب در کلد برو باید بیشتر از میزان دم آوری با آب گرم باشد به این دلیل که زمان عصاره گیری بسیار طولانی تر از بقیه ی متد های قهوه هستند.

 

طرز تهیه قهوه کلد برو در خانه با استفاده از ظرف درب دار یا فرنچ پرس می تواند انجام داد، فقط کافیست درجه ی آسیاب قهوه و دمای آب اولیه ی با کیفیت مناسب را بتوانید کنترل کنید. از دانه های قهوه عربیکا تک خواستگاه برای ایجاد طعم وعطر بهتر می توانید استفاده کنید.

فرنچ پرس با ابعاد مختلفی در بازار موجود میباشد دو تا چهار کاپ که برای دم آوری در حجم کم پیشنهاد می شود از فرنچ پرس با حجم دو کاپ استفاده کنید.

 

ابتدا دانه های قهوه را آسیاب کنید با درجه ای شبیه به دانه های نمک دریا، و حدود 5دقیقه سابه ی قهوه را در فضای باز قرار دهیم تا گاز قهوه خارج شود، پیشنهاد ما این است از قهوه هایی با تاریخ رست قدیمی برای تهیه ی کلد برو استفاده کنید.

 

در ادامه طرز تهیه قهوه کلد برو ، فرنچ پرس یا ظرف درب دار را به خوبی شستشو می کنیم تا در فرایند عصاره گیری و بعد از آن از وجود باکتری هایی که باعث ایجاد کپک می شود جلوگیری کنیم.

 

مرحله ی بعدی آسیاب کردن قهوه به مقدار 25گرم با کیفیت مناسب که در ابتدای مقاله توضیح داده ایم، اینک آب با دمای محیط به میزان 350میلی لیتر اضافه می کنیم. (اضافه کردن آب مرحله ای و ابتدا 50میلی لیتر سپس بقیه ی آب را اضافه می کنیم.)

 

قهوه و آب را به خوبی هم می زنیم تا تمام دانه های قهوه با آب درگیر شوند، سپس درب ظرف را می بندیم یا فیلتر فلزی فرنچ پرس را با فاصله از سطح قهوه قرار می دهیم.

ظرف مورد نظر را در یخچال با دمای منفی 3 درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا فرآیند عصاره گیری انجام گیرد، زمان عصاره گیری بین 8تا 12 ساعت متغیر می باشد ملاک کیفیت نهایی کلد برو ما طعم بعد از عصاره گیری است، عمدتا بصورت میانگین قهوه  و ترکیب را در 9ساعت در یخچال قرار می دهیم تا عصاره گیری نهایی ما انجام شود.

 

در تابستان شما می توانید به دو صورت قهوه سرد و یا کلد برو تهیه کنید، قهوه سرد را باید ابتدا دم آوری قهوه را با آب گرم انجام دهید سپس توسط کوبیک های یخ دمای آنرا کاهش دهیم تا خنک شود باید توجه کنید این روش باعث تلخ شدن طعم نهایی قهوه میگردد.

کلد برو یک روش قدیمی دم آوری ژاپنی می باشد، که برای استخراج کافئین قهوه و تهیه نوشیدنی شادابی آور استفاده می کردند واینک در ادامه این مقاله نحوه ی عصاره گیری قهوه کلد برو با متد و ابزارالات مختلف را بررسی می کنیم.

کلد برو را به راحتی میتوانید در منزل خود تهیه کنید فقط نیاز به فرنچ پرس یا تاور کلد برو دارید، زمان دم آوری قهوه کلد برو حدودا 12الی72ساعت به طول می انجامد و درجه آسیاب قهوه باید درشت شبیه به دانه های نمک دریا و درشت باشد، نسبت های دم آوری 1گرم قهوه به ازای 7میلی لیتر آب می باشد.

باید توجه کنید که این نسبت با توجه به نوع دانه قهوه می تواند متغیر باشد.

 

خواص قهوه کلد برو

 

خواص قهوه کلد برو

 

کلد برو نوشیدنی جذابی که برای دم آوری آن نیاز به وسایل و تجهیزات خیلی خاصی نداریم شما فقط با استفاده از ظرفی درب دار میتوانید کلد برو را دم آوری کنید. نوشیدنی کلد برو درجه ی آسیاب بسیار درشت نیاز دارد و حتی از قهوه ی فرانسه نیز بزرگتر باشد، قهوه ی مورد استفاده برای دم آوری این نوشیدنی باید تازه رست نباشد و حداقل دو ماه از تاریخ برشته کاری آن گذشته باشد به این دلیل که تمام گاز های کربن دی اکسید محبوس داخل قهوه خارج شده باشد.

نوع قهوه ی مورد استفاده برای دم آوری کلد برو قهوه های تک خواستگاه و سینگل اورجین باشد به این دلیل که بتوانیم طعم و مزه های جذابی را در عصاره نهایی بگیریم.

 

آب مورد استفاده قهوه باید با کیفیت باشد پیشنهاد میشود از آب تصفیه شده و یا آب معدنی های استاندارد استفاده کنید، میزان کل مواد جامد در آب برای ما اهمیت دارد. نسبت قهوه به آب در کلد برو باید بیشتر از میزان دم آوری با آب گرم باشد به این دلیل که زمان عصاره گیری بسیار طولانی تر از بقیه ی متد های قهوه هستند.

 

یادگیری طرز تهیه قهوه کلد برو بهترین انتخاب نوشیدنی برای فصل تابستان می باشد، یکی از معایب دم آوری قهوه با آب گرم این است که زمان محدود 15 دقیقه ای برای سرو آن دارید. عمدتا افراد بعد از نوشیدن قهوه دچار رفلکس معده میشوند.

قهوه ی کلد برو یکی از مزیت هایی که نسبت به بقیه متد های دم آوری قهوه دارد این است که میتوانیم برای مدت طولانی در فضای ایزوله شده بدون باکتری به مدت طولانی نگهداری کرد، قهوه ی کلد برو غلظت کمتر و شفافیت طعمی بالاتری دارد که از رفلکس معده جلوگیری می کند.

 

 

انتخاب دانه قهوه برای تهیه کلد برو

 

 

انتخاب نوع دانه قهوه برای ایجاد طعم وعطر مناسبی از قهوه کلد برو بسیار تاثیر دارد به دلیل اینکه فرآیند دم آوری آن حدودا12 الی24 ساعت به طول می انجامد و به نسبت روش های دیگر برای عصاره گیری قهوه آب و قهوه مدت زمان خیلی بیشتری با هم در ارتباط هستند.

توجه کنید از دانه های قهوه با درجه برشته کاری مدیوم و متوسط استفاده کنید، دانه های عربیکا طعم و عطر بهتری نسبت به بقیه گونه های قهوه دارد و مناسب برای استفاده در این متد دم آوری می باشد، دانه های قهوه عربیکا میتواند طعمی میوه ای و مرکباتی به نوشیدنی نهایی ما بدهد که غلظت و نوشیدن این نوع قهوه بسیار مناسب می باشد.

اگر از دانه های روبوستا استفاده کنیم طعم نوشیدنی نهایی ما بسیار تلخ و گس می شود و برای تهیه از روبوستا پیشنهاد نمی شود.

یک روش برای تهیه ی قهوه کلد برو وجود دارد که می تواند طعمی ملایم و جذاب برای شما داشته باشد، ولی زمان دم آوری خیلی بیشتر از بقیه ی روش ها است در این روش دانه های قهوه را بدون آسیاب کردن داخل ظرف میریزیم و سپس آب ولرم را به آن اضافه می کنیم درب ظرف را به صورتی می بندیم که تهویه ی هوا نداشته باشیم، ظرف قهوه را درون یخچال قرار می دهیم.

در این روش حدود پانزده روز دم آوری از دانه ها به طول می انجامد بعد از گذشت این زمان عصاره را از فیلتر پارچه ای عبور میدهیم و عصاره کلد برو شما آماده است در محیط خنک و ظروف استرلیزه نگهداری شود.

 

 

استفاده از آب مناسب دم آوری کلد برو

 

 

آب به عنوان حلال در نوشیدنی های قهوه و چای در نظر گرفته شده است، و پارامتر “کل مواد جامد محلول در آب” یا TDS نشان دهنده ی کیفیت آب برای دم آوری میباشد. هرچه مواد جامد محلول در آب بیشتر باشد عصاره گیری از قهوه بیشتر می شود و غلظت آن نیز افزایش می یابد.

برای تنظیم شاخصه های عطر و طعم کلد برو می توانیم آب با مواد جامد محلول و میزان سدیم، کلسیم آب را کنترل کرد، آ با دمای محیط برای شروع دم آوری کلد برو استفاده می شود که در طول زمان دم آوری دمای آب به مرور زمان تا -3درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

 

 

 

 

کافئین کلد برو چقدر است؟

 

 

کافئین کلد برو چقدر است؟

 

 

کافئین یکی از پارامتر های مهم در بررسی و مقایسه قهوه ها با یکدیگر هستند، قهوه های روبوستا کافئین خیلی بالاتری نسبت به گونه ی عربیکا دارند وعمدتا با روش اسپرسو عصاره گیری می شوند، قهوه ی کلد برو به دلیل مدت زمان بالای تماس آب و قهوه با یکدیگر کافئین زیادی از قهوه آزاد می کند و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از گونه های عربیکا استفاده کنید. میزان مصرف قهوه کلد برو در روز حدودا 150 میلی لیتر برای هر فرد کافیست، بیش از این مقداربرای هر فردی احتمال اور کافئین شدن آن است پس در مصرف قهوه کلد برو احیاط کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

 

 

 

میزان درجه رست قهوه کلد برو

 

میزان درجه رست قهوه کلد برو

 

 

درجه قهوه کلد برو باید درشت ترین حالت ممکن باشد و با استفاده از آسیاب های دستی و برقی مخروطی می توانیم این کار را با دقت مناسب انجام دهیم.

رست قهوه برای تهیه ی کلد برو باید بصورت مدیوم رست باشد، تا طعم وعطر مناسبی را از قهوه بتوانیم خارج کنیم. پیشنهاد می گردد قهوه ی کلد برو را از دانه های قهوه اسپیشیالیتی و کمپانی های معتبر خریداری کنید تا طعم نهایی قهوه ایده آل شود.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت قهوه کلد برو در جهان این است که عطر و طعم قوی و شفافیت بالا دارد به همین دلیل کمپانی های معتبر مانند استارباکس، بلوباتل وحتی کوکا کولا شروع به تولید انبوه قهوه کلد برو در جهان کرده اند.

 

آیا کلد برو را می توانیم با شیر ترکیب کنیم؟

 

 

خیر، قهوه های دمی را به هیچ عنوان با شیر گرم وسرد ترکیب نکنید، شیر وقهوه را حتما از عصاره اسپرسو استفاده کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare