لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

خواص قهوه برای زنان

خواص قهوه برای زنان
5/5 - (2 امتیاز)

تحقیقات دانشمندان در دانشگاه های مطرح دنیا، از جمله دانشگاه هاروارد، نشان می‌دهد که خواص قهوه برای زنان و البته تمام افراد، از ضررهای آن بیشتر است. البته به شرط درست و به اندازه مصرف کردن این نوشیدنی است که خواص خودش را به نمایش می گذارد و ما در ادامه به برخی از خواص بسیار خوب آن اشاره خواهیم کرد.

شما عزیزان علاقمند به حوزه کافیشاپ، برای یادگیری آموزش های بیشتر می توانید به صفحه مربوط به آموزش باریستا مراجعه کرده و دوره آموزشی را تهیه کنید.

 

خواص قهوه تلخ برای زنان

 

خواص قهوه تلخ برای زنان

 

دانشمندان با انجام آزمایش بر روی تقربیا 100هزار خانم، به این نتیجه رسیده اند که خطر مبتلا شدن به بیماری های مختلفی از جمله سرطان تخمدان یا سکته مغزی، در زنانی که روزانه یک فنجان قهوه تلخ میل می کنند، حدود 10 در صد در مقایسه با زنانی که قهوه‌ نوش جان نمی کنند، کاهش یافته است.
این کاهش ابتلا، می تواند به دلیل وجود آنتی اکسیدان موجود در قهوه باشد که موجب افزایش سلامتی در بانوان شده است و نه به دلیل وجود کافئین موجود در آن.

چرا که مصرف بیش از اندازه کافئین، می تواند برای همه علی الخصوص بانوان و بانوان باردار بیشتر باشد.
البته در مورد کافئین و میزان مصرف آن، تحقیقات به روز انجام شده ثابت کرده است که اگر این میزان کم باشد و از 200 میلی گرم در روز تجاوز پیدا نکند، برای زنان باردار هم هیچ خطری ندارد و آن ها می توانند بدون هیچ نگرانی از سقط جنین به خوردن این مقدار از این نوشیدنی ادامه دهند، بدون اینکه مشکلات زنانگی برای آن ها به وجود بیاید. همانطور که می دانید، خواص قهوه برای زنان و تمام افراد جامعه ثابت شده است.

در ادامه به چندین مورد از خواص قهوه برای زنان اشاره خواهیم کرد.

 

 

نوشیدن قهوه و کاهش ابتلا به سرطان در زنان

 

 

نوشیدن قهوه و کاهش ابتلا به سرطان در زنان

 

دانشمندان، امروزه با مطالعات و تجارب به دست آورده، به این نتیجه رسیده اند که قهوه‌ و ترکیبات موجود در آن، با هورمون های جنسی زنانه در ارتباط است و به طور مستقیم به سلامت آن ها کمک می کند و بر روی رحم و سلامت تخمدان ها اثر می گذارد به حدی که کاهش خطر مبتلا شدن به این بیماری ها و سرطان های رحم و تخمدان جلو گیری می کند و بر روی یائسگی به هنگام تاثیر می گذارد.

کافئین موجود در قهوه باعث می شود که سرطان تخمدان در زنان و بانوان کاهش یابد و این خصوصیت فقط به خاطر وجود آنتی اکسیدان آن به تنهایی نیست.
حتی در صورت بروز علائم سرطان، می تواند در افراد مصرف کننده قهوه بروز علائم بصورت خفيف تر باشد و کنترل شود و حتی در درمان این بیماری نیز نقش پررنگی داشته باشد.
هم چنین مصرف کافئین برای بانوانی که تا بحال از قرص های ضد بارداری یا انواع قرص های هورمونی استفاده نکرده اند،ممکن است بیشتر اثرگذار باشد.

 

در نتیجه یکی از خواص قهوه برای زنان، می تواند درباره مسائل و هورمون های جنسی آن ها باشد و در بهبود آن ها پر اهمیت و پر رنگ باشد.
یک سری باور های غلط نیز درباره نوشیدن قهوه و کاهش رشد سینه ها وجود دارد که باید بگوییم این گزارشات از پایه اشتباه است و چنین مشکلی با خوردن قهوه مشکلی برای رشد سینه ها بوجود نمی آید و بانوان مصرف کننده قهوه نباید نگران این موضوع باشند.

باور نادرست دیگری که درباره خوردن قهوه و به وجود آمدن اسپاسم در قاعدگی است، نیز بسیار اشتباه است و باید گفت نوشیدن قهوه هیچ نقش و ارتباطی به خطر ابتلا به سندروم های قاعدگی ندارد.

 

 

نوشیدن قهوه و کاهش خطر ابتلا به دیابت در زنان

 

در ادامه بحث خواص قهوه برای زنان همانطور که می دانید، دیابت نوع دوم در بانوان با سنین بالاتر بسیار رایج است و خوردن روزانه دو فنجان قهوه می تواند این خطر را کاهش دهد و در بانوان دیابتی، بیماری آن ها را کنترل کند و ثابت نگهدارد.

 

نوشیدن قهوه و افسردگی در زنان

 

نوشیدن قهوه و افسردگی در زنان

 

از آن جایی که افسردگی در زنان، بسیار رایج تر از مردان است و نتایج سازمان بهداشت سلامت روانی نیز این موضوع را تایید می کند که یکی از مشکلات اصلی و رایج در بانوان همین افسردگی و اضطراب و مشکلات روانی است.
حال از آن جایی که کافئین و افسردگی رابطه خوبی با هم دارند، قهوه می تواند باعث کاهش اضطراب و افسردگی در فرد شود و به نظر می رسد که نوشیدن حداکثر دو فنجان قهوه در این مشکل، موثر واقع شود و با آرامش بیشتری همراه باشیم.

 

 

15 خواص اثبات شده قهوه برای سلامتی

 

 

15 خواص اثبات شده قهوه برای سلامتی

 

اگر تمام خواص قهوه را یک طرف بگذاريم، به یک خاصیت فوق العاده می رسیم، که آن خاصیت عالی عطر و طعم بی نظیر آن است که باعث پرانرژی شدن و سرحالی در افراد می شود.
بهترین و اثر گذار ترین دلیل وجود خاصیت در قهوه، وجود آنتی اکسیدان و مواد معدنی در این نوشیدنی است که خاصیت قدرتمندی به آن می دهد که در زیر به 15 تای آن ها اشاره می‌کنیم.

1-پیشگیری از بیماری های قلبی
2-پیشگیری از سکته مغزی
3-جلوگیری از آلزایمر
4-پیشگیری از سرطان
5-برطرف کننده خستگی
6-بهبود حافظه
7-کاهش افسردگی و اضطراب
8-چربی سوزی و افزایش لاغری
9-کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم
10-بهبود عملکرد فیزیکی بدن و بالا بردن انرژی
11-محافظت از کبد
12-افزایش میزان عمر
13-محافظت در برابر زوال عقل
14-کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون
15-داشتن مواد مفید معدنی و مغزی

با خوردن قهوه می توان کمتر احساس خستگی و خواب آلودگی را تجربه کرد‌؛ چرا که با نوشیدن قهوه و کافئین موجود در آن، باعث جذب این ماده یعنی کافئین در بدن خود می شویم که این ماده ماده از بین برنده احساس خستگی در بدن می شود و به بالا رفتن سطح انرژی در بدن کمک می کند.

هم چنین اگر شما هم ورزشکارید، این نکته را می دانید که کافئین یک مکمل چربی سوز بسیار عالی است و لاغر کننده خوب محسوب می شود و به سوخت و ساز بدن کمک می کند. پس اگر قبل از ورزش، قهوه نوشیده شود به لاغری و افزایش متابولیسم بدن بسیار کمک کننده است.

گفتیم که قهوه‌ حاوی مواد مغذی و معدنی بسیار زیادی است که شامل منگنز، منیزیم و پتاسیم می شوند که حاوی ویتامین های ب 2 ، 3 و 5 می باشد.
بیماری های مغزی و سکته های مغزی شایع را به شدت کاهش می دهد. از جمله بیماری های مغزی می توان به بیماری پارکینسون که یکی از شایع ترین بیما ی های مغزی است و در اثر ترشح نشدن هورمون دوپامین در مغز، به وجود می آید که کافئین، این ماده را درون خود دارد و با خوردن آن از این بیماری در امانیم.
در آخر این نکته را هم بگوییم که قهوه‌ باعث افزایش طول عمر می شود و افرادی که قهوه‌ می نوشند، کمتر دچار مرگ زود رس می شوند.

 

شاید جالب باشد بدانید که خوردن قهوه قبل از ورزش علاوه بر این که به رژیم شما کمک می کند، باعث می شود که درد بعد از ورزش نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
اگر قهوه می خورید این نکته را هم بدانید که دندان های شما در برابر پوسیدگی نسبت به کسی که قهوه‌ نمی خورد، مصون ترمی ماند و خوردن قهوه باعث از بین رفتن باکتری های موجود در دهان و دندان شما شود.

در ادامه بحث خواص قهوه برای زنان، اگر شما هم یک بانویی هستید که به زیبایی خود اهمیت می دهید، این نوید را به شما می دهیم که خوردن قهوه باعث شاداب تر و جوان تر ماندن پوست شما می شود و شما از پیری زود رس خداحافظی می کنید.

 

همانطور که می دانید، خواص قهوه برای زنان و همه افراد، اثری که بر روی سلامتی و تناسب اندام دارد و هم چنین عفونت زدایی از بدن، بر هیچ کس پوشیده نیست و تمام علاقمندان به قهوه آن را می دانند.
اما در این میان ممکن است علاقمندانی وجود داشته باشند که مشکلات قلبی دارند یا دچار فشار خون با هر مشکل دیگری هستند که خوردن قهوه‌ برای آن ها تنها با نظر پزشکان متخصص همان حوزه امکان پذیر است.

هم چنین در خصوص خواص قهوه برای زنان باید به این موضوع هم اشاره کنیم که ممکن است قهوه گاهی باعث آسیب رساندن به بانوان باشد خصوصا در طول زمان هایی که بانو باردار است و یا کودک خود را شیر می دهد، کافئین موجود در قهوه می تواند برای او مضر واقع شود.

پس می توان نتیجه گرفت که در برخی از مراحل زندگی و یا با به وجود آمدن برخی مشکلات مقطعی باید دست از خوردن قهوه بکشیم یا خوردن آن را تا حد امکان با نظر پزشک خودکاهش دهیم.
چراکه قهوه و مصرف زیاد آن علی رغم تمام خواص خود، می تواند برای افرادی که حائز شرایط بالا بودند، اثرات جبران ناپذیری داشته باشد.

 

سرطان دهانه رحم یا کیست تخمدان، علائمی احتمالی است که ممکن است بعد از بارداری برای بانوان اتفاق بیافتد، اما اگر چاگفتیم نوشیدن زیاد قهوه به کودک آسیب می زند اما روزانه خوردن آن به مقدار کم که کمتر از 200میلی گرم است، می تواند بانو را از خطر ابتلا به کیست در تخمدان یا سرطان دهانه رحم، محفوظ نگه دارد.

اما به طور کلی و خلاصه خدمت شما عرض می کنیم که برای عزیزان علاقمند به قهوه، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و با کنترل کردن در میزان مصرف جلوی تمام خطرات احتمالی گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare