لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

میکسولوژی بار سرد

میکسولوژی بار سرد
5/5 - (1 امتیاز)

 

قبل از شروع توضیح درباره علم میکسولوژی نوشیدنی های سرد، نیاز است یک بار برای همیشه بدانیم میکسولوژی بار سرد چیست و یک تعریف کلی و دقیق از آن را داشته باشیم. سپس به معرفی چندین ابزار گاربردی در زمینه آموزش بارتندری و میکسولوژی بار سرد خواهیم پرداخت و کاربرد این علم را با هم بررسی خواهیم کرد؛ پس تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

 

میکسولوژی چیست؟

 

 

میکسولوژی چیست؟

 

این علم در اواخر دهه 2000 ابداع شده است و در طول حدود 10 سال یعنی تا سال 2010 به اوج خود رسید و حسابی گسترش یافت که در آن زمان جذابیت بسیاری به خوراکی ها و صنعت نوشیدنی ها در آن دوره اتفاق افتاد که تعریف آن در زیر به زبان ساده شرح شده است:

به عمل ترکیب کردن نوشیدنی ها با هم، با دانستن چگونگی مخلوط کردن آن ها به منظور دستیابی به طعم و مزه ای متفاوت و دل نشین که معمولا با چاشنی هنر طعم شناسی انجام می شود، میکسولوژی می گوییم.
به زبان ساده تر میکسولوژی مولکولی، به همان ترکیب کردن ساده طعم ها و مزه ها با یکدیگر می گویند، در دل این فرایند ها اتفاقات آنقدر زیبا رقم می خورد که گویی در یک آزمایشگاه علوم در حال رخ دادن است نه در یک کافه و با دستان یک کافه من هنرمند!

اگر شما هم علاقمند به این صنعت هستید اصلا نگران نباشید، کار سختی را انتخاب نکردید. شما به راحتی با گذراندن دوره بارتندری و میکسولوژی بار سرد می توانید تمام کار را به سرعت و به راحتی فرا بگیرید.
در علم میکسولوژی بار سرد و نوشیدنی ها باید این قضیه در نظر گرفت که همیشه قرار نیست که ترکیب انجام شده صرفا برای خوردن باشد، گاهی این کار فقط برای تزئین ظاهری انجام شده است و بیشتر جنبه زیبایی دارد.

 

 

معرفی ابزار اولیه میکسولوژی

 

 

معرفی ابزار اولیه میکسولوژی

 

در هر کاری ابتدا نیاز است با وسایل مورد نیاز برای این کار آشنا شویم. شما برای اینکه بتوانید به خوبی آموزش میکسولوژی بار سرد را ببینید بهتر است ابتدا با ابزار و وسایل اولیه آن آشنا شوید و ترجیحا برای شروع بهتر است که نام آن ها را بدانید و آگاه باشید که هر وسیله را با چه اصطلاحی صدا می زنند.
در ادامه به معرفی برخی وسایل ضروری خواهیم پرداخت. باید بدانیم که داشتن این ابزار مسلما به ما در انجام کار با سرعت بیشتر به ما کمک می کند و هم چنین کیفیت کار را چندین برابر می کند.

از جمله مهم ترین وسایل برای شروع میکسولوژی ابزار زیر است :

 

سطل یخ
یخ خورد کن
اسکوپ ساز بستنی ها
شیکر
مادلر
جیجر
و…

ابزار های کاربردی دیگری نیز وجود دارد که برای شروع کار ممکن است زیاد به کار نیایند و برای زمانی نیاز باشند که حرفه ای تر کار کنید. در مقالات آینده به توضیح جامع تری خواهیم پرداخت.

که دسته بندی آن ها را نیز می توان به شرح زیر بیان کرد که شامل موارد زیر می شود:

شیکر ها
بلندر ها
رنگ دهنده ها
ورق نسوز
جداکننده
میزان
در صد سنج ها
و…
که هرکدام از ابزار الات جز یکی از این دسته به حساب می آیند و برای کاری خاص مناسب هستند.

در ادامه به توضیح چند ابزار می پردازیم.

 

شیکر

 

گاهی نوشیدنی های تهیه شده به این روش، قبل از سرو شدن نیاز به ترکیب مجدد مواد اولیه دارند. پس شیکر می تواند یک ابزار بسیار مهم برای یک کافه من باشد که با آن می توان برای ترکیب مواد استفاده کرد.

 

مادلر

 

وسیله ای که برای ترکیب کردن و پخش کردن طعم و بوی مواد استفاده می شود و کاربرد فراوانی در میکسولوژی بار سرد دارد و ظاهری شبیه به یک گوشت کوب دارد.
مادلر ها کار را برای خردکردن تکه های میوه جات و یا هر خوراکی دیگری بر روی نوشیدنی ها آسان تر می کند.

 

 

 

دلیل پیدایش علم مولکولار در نوشیدنی ها

 

 

دلیل پیدایش علم مولکولار در نوشیدنی ها

 

میکسولوژیبار سرد و  مولکولی در اواخر دهه ۲۰۰۰ و اوایل سال ۲۰۱۰ گسترش یافت. در زمان رونق بارسرد و نوشیدنی های مدرن، متصدی بار ها نه تنها بسیاری از نوشیدنی های کلاسیک فراموش شده را زنده نگه میداشتند بلکه نوشیدنی های مورد علاقه را نیز از نو احیا و باز بینی می کردند. در آن زمان، با توجه به اینکه تأثیرات چشمگیر در دنیای نوشیدنی ها به وجود آمد و میکسولوژی مولکولی درست در آن موقع بود که مورد توجه قرار گرفت.

 

تکنیک های جذاب میکسولوژی مولکولی و بارسرد شامل استفاده از کف ، ازت مایع ، ژل ، دود ، حرارت ، مایعات جامد کننده و موارد دیگر است. بسیاری از متصدیان بار (بارتندر) و کافه ها در سرتاسر جهان در میکسولوژی مولکولی ، علم نوشیدنی و ترکیب مواد، تخصص دارند و حتی امروزه دوره های حرفه ای میکسولوژی طعم ها در سرتاسر جهان برگزار می شود.

یک بخش مهم این علم یک نوع شعبده بازی با انواع مواد غذایی است و صرفاً میل کردن یک نوشیدنی ساده برای افراد ، می تواند باب میل افراد نباشد. از این رو بخاطر جذابیت بخشیدن به صنعت خوراکی ها و مخصوصاً نوشیدنی های سرد بار کافه ها، میکسولوژی از اوایل سال ۲۰۱۰ ، بیشتر رونق گرفت.

 

متقاضیان این نوشیدنی ها به دنبال طعم بالانس شده و نوشیدنی های ساده تر با تعادل عطر و طعم پیچیده ، باعث ایجاد طعم های خاص در نوشیدنی ها شدند. میکسولوژی توانست تحول زیادی در طعم سازی و ساخت نوشیدنی های ساده ولی با طعم های پیچیده ایجاد کند اقوام وملل مختلف با یادگیری این علم توانستند از مواد اولیه و میوه های محلی خود برای ایجاد نوشیدنی هایی جدی باب میل و ذائقه ی افراد تلاش کنند.

میکسولوژی و نمایش آن ابزار خاص خودش را دارد به عنوان مثال وسیله ای به نام “اسموک گان” که با استفاده از سوزاندن پودر چوب های خاصی که طعم دار هستند مانند دارچین می توانیم عطر دودی و میده ای به ظروف و بافت نوشیدنی خود منتقل کنیم، این تکنیک ها توانست دریچه ی عظیمی برای ورود به دنیای بزرگ طعم ها و مزه ها ایجاد کند.

 

میکسولوژی مولکولی چیست؟

 

 

در میکسولوژی مولکولی ما می خواهیم از تکه هایی از میوه و نوشیدنی، اشکال مختلف زیبایی داشته باشیم که این شکل های بی نظیر، زیبایی کار گارنیش را دو چندان می کند و هم چنین در ساخت دکوری جذاب به وی کمک می کند و به طور کلی، به زیبایی کافه کمک زیادی می کند و در اصل این کار بر مبنا و پایه و اساس جذاب کردن کافی شاپ و جلب نظر مشتری است که در سلیقه وی برای انتخاب نوشیدنی اثرگذار است.

در علم میکسولوژی بار سرد، خود واژه میکسولوژی در لغت به معنای ترکیب کردن مواد با یکدیگر است.
اما در واقع میکسولوژی انقلاب عظیمی را در صنعت و حوزه بارتندرینگ انجام داده است و این حوزه را گسترده تر کرده به نحوی که در فروش هم کمک زیادی به این صنعت کرده است.

در واقع امروزه برای تهیه هر کدام از نوشیدنی های سردی که در کافه ها می بینید، یک علم که در برگرفته از سلیقه و هنر بارتندر است و اولین لازمه موفق بودن در این حوزه به حساب می آید.
اصل قضیه این است که شما در علم میکسولوژی بار سرد باید هنر را با آن تلفیق کنید و در نظر داشته باشید تنها با اضاف کردن هنر است که می توان یک میکسولوژیست حرفه ای شد.

نیاز به این حرفه در کافیشاپ ها بیشتر در فصول گرم سال بیشتر است. چرا که نوشیدن یک نوشیدنی خنک با ظاهری دل انگیر که باعث به وجد آمدن مشتری برای نوشیدن و میل کردن آن می شود، بسیار دلچسب خواهد بود.
شاید اصلا به طور کلی یکی از اهداف رفتن به کافه نیز همین خوردن نوشیدنی ها با اشکال زیبا و هنری باشد، هم چنین از منظر روانشناسی نیز ثابت شده است که خوردن نوشیدنی و حتی مواد غذایی با ظاهری زیبا در افزایش انرژی و اشتها فرد بسیار موثر خواهد بود.
پس می توان نتیجه گرفت که یک بارتندر، علاوه بر اینکه نیاز جسمی شما را برطرف می کند با روح و روان شما نیز کار دارد و باعث تلطیف روح شما می شود.

میکسولوژی، عملیاتی است که هر نوشیدنی در آن با در صد مولکولی کافی ترکیب می شوند تا در نهایت بتوانند طعم و مزه آن را تغيير دهند که در اصل هدف از این
کار به دست آوردن یک طعم و ظاهر و بافت جدید است و در این زمینه و حرفه مثل بمب صدا کرده است.

 

 

کاربرد آموزش میکسولوژی

 

 

از آن جایی که نوشیدنی ها برای میل کردن بسیار متنوع هستند، ما می توانیم حتی با ترکیب کردن طعم ها و مزه ها این فراوانی را دو چندان کنیم و ذوقی را در این صنعت به وجود بیاوریم.
از جمله نوشیدنی ها که می توان با میکسولوژی آن را بیشتر تزئین کرد، می توان به اسموتی ها، کاکتیل ها، فراپه ها، انواع شربت ها و قهوه های سرد و غیره اشاره کرد.
اما این ترکیب طعم و بو باید بسیار حرفه ای عمل شود، چرا که میکسولوژی یک علم محسوب می شود و آمیخته با هنر است و کار راحتی نیست.

شما می توانید با فراگیری این علم و تهیه دوره میکسولوژی بار سرد، در این صنعت مشغول کار شوید و یک کارآفرینی فوق العاده را آغاز کنید. برای شروع می توانید در یک کافه کار کنید و از علم خود در این زمینه برای پیشرفت خود کمک بگیرید تا به این درجه برسید که خودتان به کمک خودتان بتوانید برای خود کافه بزنید و سبک خودتان را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare