لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

مضرات قهوه برای قلب

مضرات قهوه برای قلب
3.9/5 - (16 امتیاز)

عنوان محتوا

مضرات قهوه برای قلب:

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی است که در سطح جهان درحال استفاده میباشد، امروزه نیز در ایران شاهد افزایش ذایقه های طعمی دوستداران قهوه شده ایم. افزایش تعداد قهوه خانه ها و کافیشاپ ها در شهر های کوچک نیز باعث شده افراد مختلفی از روی کنجکاوی به نوشیدن این میوه های جذاب روی بیاورند. و اما نکته ی مهم در میل کردن قهوه داشتن اطلاعات و دانش کافی در رابطه با فنجان قهوه و جلوگیری از مضرات قهوه برای قلب میباشد.

آموزش باریستا توانسته است در چند سال اخیر تعداد زیادی از افراد علاقه مند علم لازم در این زمینه کسب کنند و تهیه و نوشیدن قهوه را بصورت استاندارد انجام دهند. و امام نکات مهمی در رابطه با نوشیدن قهوه وجود دارد که برای هر فرد علاقه مند به قهوه ضروریست.

تاثیر کافئین قهوه بر قلب

کافئین چیست؟

شاید سوال خیلی مهمی که ذهن خیلی از شما علاقه مندان به قهوه را مشغول خود کرده است این باشد که کافئین چیست و چه تاثیری بر بدن انسان دارد؟؟ در پاسخ باید خدمتتان عرض کنم هر فنجان اسپرسو35میلی لیتری، حدود 2دهم میلی گرم کافئین دارد و همین موضوع باعث میشود حس خوشایند و رفع خستگی به شما دست دهد.

نوشیدن قهوه باعث ورود کافئین به بدن میشود، کافئین باعث ترشح هورمون کوتیزول و آدرنالین معروف در بدن میشود. این هورمون ها چه نقشی در بدن انسان ایجاد میکنند؟؟

در رابطه با شناخت مضرات قهوه برای قلب ابتدا باید با تاثیر هورمون هایب که بعد از نوشیدن قهوه در بدن ترشح میشود اطلاعاتی داشته باشیم. آدرنالین و کورتیزول که اغلب ما اسم این نوع هورمون را شنیده ایم باعث ایجاد نشاط و خوشحالی در بدن میشود، همین موضوع است که باعث میشود خستگی ما بعد از نوشیدن قهوه رفع شود و انرژی مضاعف برای انجام کار های روزمره داشته باشیم.

آیا قهوه برای قلب ضرر دارد یا خیر نگاهی به اطلاعات منتشر شده از دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۱۵ می اندازیم:

در این مقاله اشاره شده افرادی که روزانه  ۳ الی ۵ فنجان قهوه میل میکنند، احتمال کمتری دارد که آن ها، به هر دلیلی مرگ زودتر داشته باشند، هم چنین این نکته را نیز یافتند که آن ها به طور مخصوص با مقایسه ی افرادی که اصلا قهوه میل نمیکنند یا کمتر مصرف می کنند، احتمال کمتری دارد که با بیماری های قلبی وعروقی یا سکته مغزی فوت کنند؛ بنابراین می توان دریافت که مصرف قهوه برای قلب مفید میباشد.

 تحلیل منتشر شده در رابطه با گردش خون در سال ۲۰۱۳ میگوید:

این آنالیز نتیجه ۳۶ تحقیق بر روی قهوه های مختلف بوده که بر روی بیش از یک میلیون نفر بیمار انجام شده است. محققان دریافتند که مردم قهوه را در حد اعتدال می نوشند به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی در آن ها نسبت به کسانی که قهوه نمی نوشند کاهش یافته است.

آنالیز منتشر شده در رابطه با گردش خون در سال ۲۰۱۲ و تاثیر قهوه بر قلب و عروق را نمایش داد :

مشکلات قلبی از مطالعات بالینی که بر روی بیش از ۱۴۰۰۰ بیمار بوده است، نشان میدهد افرادی که روزانه ۴ فنجان قهوه میل میکنند احتمال کمتری داردند که مشکلات قلبی در آن ها بوجود آیند.
مقالات منتشر شده در مجله خط سلامتی میگوید:
با وجود اینکه میل کردن قهوه باعث افزایش فشار خون می‌شود و این اثر به مرور زمان از بین می‌رود ، قهوه باعث افزایش خطر بیماری قلبی و میتوان گفت خطر سکته در افرادی که قهوه میل می‌کنند کمتر میشود.

تاثیر قهوه بر فشار خون چیست:

مضرات قهوه برای قلب میتواند تأثیری بر فشار خون بگذارد، در افرادی که قهوه میل میکنند مختلف باشد. افرادی که قهوه نمی نوشند، اگر بصورت ناگهانی در معرض کافئین قرارگیرند می تواند فشار خون را تا ۱۰ میلی متر جیوه افزایش دهد. در هر حال، افرادی که به طور منظم قهوه میل میکنند ، به نظر می رسد مصرف همان میزان کافئین تأثیری بر روی آن افراد ندارد.
تحقیقات انتشار یافته در مجله آمریکایی تغذیه بالینی مشخص میکند که بدن شما سریعا خود را با تاثیرات کافئین سازگار میشود و موقعی که شما به صورت منظم قهوه میل مینمایید. فنجان قهوه نه تنها باعث افزایش فشارخون نمی شود، بلکه مصرف مستمر آن می تواند فشار خون را به تدریج کم کند.

یک تحقیق در سال 2021 میلادی، از این آزمایش ها حمایت کرد و نتیجه این شد که مصرف متوسط و معمولی قهوه (یک تا سه فنجان در روز) تأثیر قابل توجهی بر فشار خون افراد ندارد. این مورد هم شامل افراد سالم و هم افرادی است که به فشارخون بالا مبتلا هستند و تحت درمان دارویی قرار دارد میشوند.

ضربان شدید قلب

تاثیر قهوه بر ضربان قلب:

یک باور قدیمی وجود دارد که در بین مصرف کنندگان و متخصصان سلامت این است که قهوه می تواند باعث ایجاد ضربان های شدید قلبی در افرادی شود که به این بیماری قلبی و عروقی دارند. این باور از این موضوع  نشات می‌گیرد که افراد در هنگام میل کردن قهوه تپش قلب را تجربه مینمایند.
قهوه دارای مواد محرک سیستم قلبی به نام « کافئین » است. نوشیدن کافئین می تواند موجب افزایش تعداد ضربان های قلب شود  در زمان مصرف قهوه هم بسیاری از افراد به ویژه افرادی که بصورت نا منظم از قهوه استفاده میکنند، احتمال حملات تپش قلب در این افراد بیشتر است.
تا به امروز، شواهد کمی مبنی بر اینکه قهوه می تواند باعث ایجاد آریتمی قلبی شود، وجود داشته است. در واقع، یک مطالعه نشان داد که افرادی که چهار فنجان قهوه در روز میکنند ، به طور قابل توجهی ضربات شدید قلبی کمتری دارند.
افراد با تپش شدید قلبی نباید نگران مصرف قهوه باشند. البتّه این موضوع کاملاْ وابسته به افراد میباشد و برخی از افراد به دلیل تحریک بالای سیستم عصبی به اثرات کافئین حساسیت نشان میدهند و مصرف قهوه و چای می تواند در آنها تپش قلب و علایم زیادی ایجاد بنماید. و این افراد هم می توانند با مصرف کنترل شده و منطم روزانه در زمان چند هفته تا چند ماه این اثر را کم کنند.
قهوه انواع مختلفی مانند عربیکا و روبوستا دارد که میزان کافئین در آنها متفاوت میباشد، روبوستا ها دارای کافئین 4 برابر بیشتر از عربیکا هستند به همین دلیل با نوشیدن قهوه 100درصد روبوستا میتوانیم احتمال تپش قلب را در مشتریان و افرادی که این نوع قهوه را میل میکند بیشتر کنیم.

نتیجه گیری مقاله:

مضرات قهوه برای قلب یکی از موارد مهمی است که همیشه ذهن افراد علاقه مند به قهوه را به خود مشغول کرده است، پیشنهاد ما در نوشیدن قهوه های تخصصی و اسپیشیال عربیکا هستند که میزان کنترل شده ای از کافئین را دارند و روش های دم آوری نسبت به اسپرسو میتواند شاخصه های طعمی جذاب و میزان کافئین مناسبی را به بدن انسان وارد کند، از نوشیدن قهوه های روبوستا مخصوصا روش دم اوری اسپرسو شدیدا جلوگیری کنید و البته افرادی که نیاز موضعی به کافئین زیاد دارند میتوانند این نوع قهوه را میل کنند ولی باید مراقب اور دوز کافئین در بدن خود باشند و اگر با چنین موردی برخورد کردند میتوانند با میل کردن بستنی یا لبنیات به دفع سریع کافئین از بدن اقدام کنیم.

طبق آخرین تحقیقات دانشمندان نوشیدن 2فنجان قهوه در طول روز باعث افزایش 40درصدی کارایی مغز و همچنین بهبود عملکرد قلب میگردد، و همچنین زمان مناسب برای مصرف قهوه صبح و ظهر میباشد توصیه میشود شب ها از مصرف قهوه خودداری کنید.

مضرات قهوه برای قلب و چالش ها

مضرات قهوه برای قلب را میتوان به عنوان یکی از چالش های مهم امروزه قهوه نوشان در نظر گرفت، برای این موضوع در ابتدا شما علاقه مندان به قهوه باد انواع قهوه های عربیکا و روبوستا را به صورت کامل بشناسید و سپس نوع دانه ی قهوه و نوع متد دم آوری خود را انتخاب کنید، برای مثال دانه های روبوستا کافئینن خیلی زیادی دارد و برای افرادی که مشکلات قلبی دارند به هیچ عنوان توصیه نمیشود به همین دلیل این افراد یا باید از قهوه های دی کف و بدون کافئین استفاده کنند و یا باید نوع دانه ی انتخابی خود را به سمت عربیکا های سینگل اوریجین تغییر دهند. و همچنین متد دم آوری قهوه استفاده از روش های فیلترکاغذی مانند وی60 وکمکی میتواند میزان کافئین ورودی به فنجان شما را کنترل کند و نسبت عصاره گیری و سایز درجه اسیاب را به انتخاب خودتان تغییر دهید، در هر صورت قهوه ها با کافئین بالا به افراد با مشکلات قلبی توصیه نمیشود، همچنین پیشنهاد میکنم برای اشنایی با انواع  دانه های قهوه و شناخت کامل مضرات قهوه برای قلب مطال و اموزش های اکادمی قهوه پاپی کافی را ببینید.

  1. طاهر گفته؛
    15:22 2022/12/09

    مفید و عالی متشکرم

    • Amoozesh گفته؛
      10:56 2022/12/18

      سپاس از توجه شما

  2. زهرا گفته؛
    22:38 2022/12/19

    عالی🤞طرزبیان خوب بودمچکرم

    • Amoozesh گفته؛
      18:55 2022/12/29

      سپاس از شما

  3. جواد گفته؛
    14:02 2022/12/21

    بسیار عالی و مفید

    • Amoozesh گفته؛
      18:55 2022/12/29

      ممنونم از شما امیدوارم مطالب براتون مفید باشه

    • Amoozesh گفته؛
      18:56 2022/12/29

      thank you for attention

  4. معصومه گفته؛
    19:08 2023/01/02

    بسیار عالی بود من چون مشکل قلبی دارم همیشه این سوالات تو ذهنم بود ممنون

    • Amoozesh گفته؛
      21:11 2023/01/06

      سلام وتشکر انشالله همیشه سلامت و پایدار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare