لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری
5/5 - (1 امتیاز)

امروزه برای لاغری و کاهش وزن راه های مختلفی توسط کارشناسان مطرح شده است که شامل انواع رژیم های غذایی و دستور العمل های خاص می باشد، نوشیدن قهوه و دم آوری قهوه سبز نیز یکی از این راهکار ها می باشد.

با ما همراه باشید تا در ادامه بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری را برای شما توضیح دهیم. هم چنین شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، جهت دریافت دوره  جامع باریستا، به صفحه آموزش باریستا مراجعه بفرمایید.

 

 

آیا قهوه سبز به لاغری کمک می کند؟

 

 

امروزه بازار های مختلفی به فروش دانه ی سبز به جهت لاغری پرداخته اند، در ابتدا شما به عنوان یک مشتری باید دانه قهوه را به خوبی بشناسید تا بتوانید تفاوت انواع دانه سبز و کیفیت آن را تشخیص دهید. گیلاس قهوه باید به سه روش خشک، شسته و عسلی فرآوری گردد تا قابلیت رست وبرشته کاری داشته باشد.

قهوه سبز در روش طبیعی حدود40روز روی سبد هایی جلوی نور خورشید خشک میشود و در روش شسته نیز تخمیر و جداسازی دانه انجام می گیرد تا رطوبت این دانه ی سبز به حدود 10 الی 13درصد برسد، دانه ی سبز طعم خام و مناسبی ندارد در اصل طعمی شبیه به لوبیا سبز دارد و جنس آن بسیار سفت می باشد به همین دلیل آسیاب کردن آن باید توسط دستگاه های آسیاب خیلی دقیق و پرقدرتی انجام گیرد.

 

قهوه سبز بدلیل اینکه از نظر بهداشت در تهیه و نگهداری آن معمولا مناسب نمی باشد و باعث سوء تغذیه برای مصرف کننده می شود، قهوه سبز باید تحت دمای 280درجه ای و فرآیند رست قرار بگیرد تا واکنش شیمیایی و تغییر حجم در قهوه ایجاد شود و رنگ آن تغییر کند قهوه سبز بعد از برشته کاری طعم و عطر آن بسیار متفاوت است که طعم جذاب و خوشمزه ای پیدا می کند.

 

بهترین زمان نوشیدن قهوه

 

بهترین زمان نوشیدن قهوه

 

به طور کلی بهترین زمان خوردن قهوه برای هر منظوری از لاغری گرفته تا افزایش انرژی، می تواند صبحگاه یا بعد از بیدارشدن از خواب باشد.
چرا که خوردن قهوه با هورمون کورتیزول که هم برای کنترل استرس و هم با خوردن آن سطح هوشیاری در بدن افزایش می یابد، بهتر است خوردن آن را به زمانی موکول کنیم که ساعت کاری ما آغاز می شود، چرا که بازدهی ما با خوردن قهوه بالا رفته و بهتر می توانیم کار خود را انجام دهیم.

 

آشنایی بیشتر ما با قهوه می تواند احساس نیاز به کافئین باشد که برای بیدار ماندن یا فعالیت بدنی بیشتر قهوه میل کرده ایم، درواقع نوشیدن قهوه ی پرکافئین در ابتدای صبح بعد از میل کردن صبحانه می تواند انرژی روزانه شما را تامین کند، در هنگام ظهر پیشنهاد می شود قهوه ی میکس 80درصد عربیکا مصرف کنید تا طعم مناسب و کافئین ملایم داشته باشد و هنگام عصر اگر قصد نوشیدن قهوه دارید پیشنهاد میکنیم قهوه ی 100درصد عربیکا یا تک خواستگاه عربیکا بنوشید و در هنگام شب صرفا قهوه های بدون کافئین( دی کافئین) مصرف کنید تا در خواب شما اختلالی ایجاد نگردد(نوشیدن قهوه هنگام شب و روزانه بیش از4فنجان قهوه پیشنهاد نمی شود.)

نوشیدن قهوه باعث می شود سوخت وساز بدن انسان افزایش یابد و مقدار بیشتری کالری و انرژی بعد از مصرف قهوه در بدن مصرف می شود. به همین دلیل می تواند یک عمل کمکی برای لاغری افراد باشد با شرط اینکه قهوه با کیفیت مناسب باشد، قهوه های تیره رنگ و دارک رست بدلیل اینکه دارای چربی زائد و سوخته روی سطح دانه قهوه می باشد برای کبد و بدن انسان ضرر دارد، قهوه مناسب برای مصرف دانه های مدیوم رست و با درجه برشته کاری متوسط می باشد در این نوع قهوه ها چربی های مضرر ایجاد نمی شود و داخل بدن حل و دفع می شود که بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری صبح ها قبل از فعالیت بدنی می باشد.

نوشیدن قهوه هایی با متد و روش دم آوری فیلتری باعث می شود چربی ناشی از عصاره گیری و انحلال با آب که ایجاد شده جذب فیلتر پارچه ای یا کاغذی شود نوشیدنی نهایی ما شفاف تر و طعمی جذاب خواهد داشت، روش های دم آوری که توسط این متد می توان استفاده کرد وی60، کمکس، ایروپرس و کالیتا می باشد.( روش های دم آوری و استفاده از این دم ابزار ها بصورت کامل در مقالات قبلی آکادمی قهوه پاپی کافی اراه شده است.)

 

نوشیدن قهوه هنگام ناشتا

 

نوشیدن قهوه در اول صبح نباید بدون خوردن صبحانه باشد، این تفکر اشتباه است که قهوه‌ را ناشتا مصرف کنیم، باعث لاغری می شود؛ چرا که اگر هم به احتمال خیلی کم لاغر کند اثرات جانبی به شدت منفی روی سلامتی دارد که ترجیح این است که این کار را به هیچ وجه انجام ندهیم.

 

اگر شما بدنبال لاغری با استفاده از قهوه هستید، باید نکات و موارد مهمی درباره قهوه را خوب یاد بگیرید، نکته ی اول اینکه به هیچ عنوان از دانه سبز قهوه برای لاغزی استفاده نکنید. بدلیل موارد بهداشتی سلامت شما را به خطر می اندازد، مورد دوم اینکه از قهوه ها با متد دم آوری فیلتری استفاده کنید که این نوع قهوه ها حجمی حدود150میلی لیتر به ازای هر نفر می باشد.

قهوه نوشیدنی است با ph اسیدی که قبل از نوشیدن آن حتما معده ی شما باید پر باشد و با معده ی خالی این نوشیدنی را میل نفرمایید که باعث ایجاد رفلکس معده و احتمال اینکه در طولانی مدت دچار بیماری های معده شوید بسیار زیاد است، نوشیدن مقداری آب بعد از نوشیدن قهوه میتواند اثر اسیدی آنرا کمی خنثی کند.

به هیچ عنوان بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری، ناشتا و با شکم خالی نمی باشد.

 

نوشیدن قهوه هنگام ورزش

 

نوشیدن قهوه هنگام ورزش

 

 

نوشیدن قهوه قبل از ورزش آنقدر توصیه شده است که گفتن آن مجدد نیاز نیست. می توانیم بگوییم بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری درست در همین موقعیت است که فرد می خواهد شروع به تحرک و فعالیت بدنی کند و چربی های زیادی را حیت فعالیت بدنی بسوزاند.

اگر شما هم ورزشکار هستید حتما در باشگاه های ورزشی دیده اید که افراد ورزشکار، قهوه را به عنوان یک روتین ورزشی در باشگاه مصرف می کنند و این قضیه به تناسب اندام بسیار کمک می کند.

عصاره قهوه بدلیل داشتن کافئین و کورتیزول می تواند برای ورزشکار مفید باشد، ورزشکاران حداقل نیم ساعت قبل از ورزش می توانند با نوشیدن قهوه های پرکافئین دارای دانه های روبوستا و روش عصاره گیری اسپرسو یا دمی میزان کافئین مورد نیاز بدن خود را تامین کنند، کافئین قهوه حدود 8 ساعت در بدن باقی میماند و بعد از آن دفع می گردد.

 

نوشیدن قهوه باعث می شود هورمون کورتیزول در مغز انسان ترشح و حس خوشایند رفع خستگی به مخاطب دست دهد، وجود کافئین در قهوه باعث می گردد تحرک بدنی افزایش پیدا کند که به طبع سوخت وساز بدن نیز افزایش پیدا می کند.

پس بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری یا بهتر است بگوییم تناسب اندام، در ورزشکاران نیم ساعت قبل از ورزش است.

نوشیدن قهوه های سرد دم یا کلد برو بدلیل اینکه با یخ و آب سرد دم آوری شده به صورت خنک و با کافئین خیلی بیشتری میل می شوند.

 

قهوه مناسب قبل خواب

 

توصیه ما این است که قهوه‌ را برای نوشیدن قبل از خوابیدن انتخاب نکنید، نوع قهوه هم مهم نیست‌؛ زیرا به هر حال تمامی قهوه ها دارای مقداری از کافئین که مانع خواب می شود، هستند و همین قضیه باعث ایجاد اختلال در خواب می شود اما برای افراد خاصی که عادت به خوردن قهوه دارند، در ادامه توضیح می دهیم که از چه نوع قهوه ای برای آن زمان می توانند کمک بگیرند که خوابشان دچار اختلال نشود و بدون هیچ مشکلی قهوه خود را نوش جان کنند.

قهوه هایی به عنوان بدون کافئین توسط کمپانی های تولیدی مطح می شوند و این سوال برای شما پیش آمده است که آیا کافئین این قهوه بصورت کامل و به چه نحوی گرفته شده است.

مصرف قهوه برای عده ای مانند خانم های باردار، افرادی که دارای بیماری قلب و عروقی هستند، ممنوع می باشد. به همین دلیل نوعی قهوه را کمپانی های تولید کرده اند که عملا بدون هیچگونه کافئیین هستند، این قهوه ها به صورت دانه سبز درون تانک هایی که پر از روغن مخصوص هستند قرار میدهند خاصیتی که این روغن دارد کافئین را در خود حل می کند و در نهایت دانه سبز بدون کافئین باقی می ماند، این دانه های سبز که روی پاکت آنها عنوان swise water سوئیس واتر نوشته شده است توسط کمپانی های رستری قهوه تهیه و برشته می شوند این قهوه ها را می توانید قبل از خواب مصرف کنید و با خیل راحت بخوابید!

نوشیدن قهوه های بدون کافئین می تواند کافئین به بدن شما وارد نکند، ولی سوخت وساز کالری بدن شما را بالا ببرد و باعث لاغری بدن گردد.

قهوه در ابتدا بصورت گیلاس در مزرعه با ارتفاع کشت بالای400 متر از سطح دریا کشت و پرورش داده می شود، که بصورت دست چین یا ماشینی چیده و به روش های مختلفی فرآوری میگردد. روش های فرآوری بر روی عطر و طعم عصاره نهایی قهوه ما تاثیر مستقیمی دارد میتوان گفت به صورت کلی دو نوع گونه ی اصلی روبوستا و عربیکا از قهوه در جهان وجود دارد و در مناطقی نزدیک مدار استوا کشت می شود.

 

دم آوری قهوه روش های متنوعی دارد که معروف ترین آن اسپرسو می باشد، اسپرسو عصاره ای است که توسط دستگاه اسپرسوساز تحت فشار8.5بار و آب گرم92درجه ی سانتی گراد تهیه میشود این قهوه عصاره ی غلیظ تری نسبت به سایر روش های دم آوری دارد. نوشیدن قهوه باعث می شود حس سیر بودن موضعی به انسان دست دهد که کمتر غذا میل کند و با توجه به ترشح هورمون آدرنالین و کورتیزول تحرک وفعالیت بدنی آن بیشتر می شود.

 

خوردن قهوه و خواب آلودگی

 

بعضی افرادی هستند که به نوشیدن قهوه حساسیت دارند و بدن آنها واکنش عکس نسبت به کافئین نشان می دهد این افراد با نوشیدن قهوه خواب آلوده میشوند باید گفت در واقع کافئین بر روی این افراد تاثیر ندارد و برای بیدار ماندن یا رفع خستگی به هیچ عنوان نمی توانند از قهوه استفاده کنند ولی برای لاغری و افزایش سوخت وساز بدن می توانند قهوه ی با کیفیت نوش جان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare