لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

چند نوع قهوه داریم

We have several types of coffee
4.5/5 - (8 امتیاز)

چند نوع قهوه داریم؟ بسیار زیادی از علاقه مندان به قهوه، برای بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه مشتاق اند پاسخ این سوال را بدانند و با انواع قهوه ها بیشتر آشنا شوند. ما در اینجا سعی داریم شما را با انواع قهوه ها آشنا کنیم. پس تا انتها این مقاله ما را همراهی کنید و برای دریافت آگاهی های بیشتر، آموزش باریستا را از دست ندهید.

 

انواع قهوه رو چجوری بشناسیم؟

 

انواع قهوه رو چجوری بشناسیم؟

 

انواع قهوه رو به راحتی می تونید بشناسید و تفاوت ها و خواص آنها را باهم مقایسه کنید؛ فقط کافیه این مقاله رو تا انتها بخونید و اطلاعات خودتان را در این حوزه با مطالعه حول این موضوع روز به روز افزایش دهید.

پاپی کافی برای بالا رفتن اطلاعات شما، مقالات متعددی را در اختیارتان قرار می دهد. قهوه از خانواده ی روناسیان می باشد(گیاهانی که هسته دار هستند) و از حدود 120 گونه ی مختلف تشکیل شده است که ما فقط با دو گونه ی خیلی معروف اون کار داریم؛ به این دلیل که بیشترین کشت را در مزارع جهان دارند.

 

عربیکا یا روبوستا مسئله این است؟

 

عربیکا یا روبوستا

 

همیشه این سوال بین علاقمندان به قهوه مطرح است که قهوه عربیکا بهتر است یا روبوستا؟

پاسخ دادن به این سوال می تواند کاملا شخصی باشد و به ذائقه فرد و گاهی شرایط او بستگی داشته باشد. مثلا اگر در آن زمان بدن فرد به کافئین بیستری نیاز دارد بهتر است از قهوه ای نوش جان کند که در صد بیشتری از روبوستا را دارد یا اگر طعم و عطر قهوه برایش مهم تر است، بهتر است از عربیکا بنوشد و یا در قهوه او ترکیب بیشتری از عربیکا باشد. هم چنین چربی های موجود در عربیکا کمی از ما بقی انواع قهوه ها بیشتر است و نظر سنجی ها حاکی از آن هست که عربیکا بین مردم و کسانی که قهوه می نوشند، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

قهوه عربیکا و روبوستا را می تونیم به عنوان مهم ترین گونه های قهوه در جهان معرفی کنیم، که  از دو نژاد مختلف هستند و این دو گونه از حدود 200 نوع زیر گونه ی مختلف تشکیل شده است و همچنان کارشناسان مزارع قهوه در حال تحقیق بر روی زیر گونه های جدید و پیوند های تازه برای بهینه کردن فرآیند کشت قهوه هستند. چون درخت قهوه حدود 2000 نوع آفت مختلف را در طول رشد قهوه به خود می گیرد و نگهداری آن بسیار کار پیچیده ای است که توسط کشاورزان قهوه در جهان انجام می گیرد.

پیشنهاد ما به شما این است که از ترکیب پنجاه پنجاه استفاده کنید؛ چرا که هم قیمت مناسب تری است و خواص بیشتری را دارد.

عربیکا و روبوستا را می توان از روی شکل ظاهری دانه آن ها با هم مقایسه کرد که بر آمدگی دانه و خط وسط آن، هم چنین رنگشان در آن ها تفاوت را ایجاد کرده است.

 

 

در ایران میشه مزرعه قهوه راه اندازی کرد؟

 

قهوه رو توی ایران نمی تونیم کشت کنیم. از دلایل این موضوع می تونیم به ارتفاع کشت و شرایط اقلیمی نام ببریم، کمربند کشت قهوه خط استوا تا مدار راس الجدی می باشد که کشور های آفریقایی، هند، آسیای شرقی و آمریکای جنوبی است. در آن مناطق دمای شرجی و میزان بارش درسال بسیار بالا می باشد که همین امر می تواند از دلایل رشد قهوه در این مناطق باشد و قهوه به محصول استراتژیک این کشور ها تبدیل شده است و حتی فروش و تجارت قهوه نسبت به نفت در این کشور ها بیشتر می باشد.

قهوه میکس یا ترکیبی چیه؟ 

 

چند نوع قهوه داریم رو شاید تا الان وقتی از قهوه فروشی سوال کرده باشید به شما انواع  عربیکا، روبوستا و میکس رو معرفی کرده باشد، گونه ی قهوه عربیکا طعم ترش تر ، دانه های آن کشیده تر و کافئین آن تقریبا نصف روبوستا می باشد و بیشترین تولید و فروش قهوه در جهان مربوط به گونه و زیرگونه های عربیکا می باشد. دانشمندان همچنان در حال تحقیق و توسعه برای افزایش زیر گونه های این قهوه می باشند چون درخت قهوه عربیکا از آفت های کمتری برخوردار هست و استقبال بیشتری در جهان از این گونه ی قهوه جذاب شده است.

 

روبوستا و کافئین؟

 

انتخاب قهوه روبوستا می تواند انتخاب افرادی باشد که نیاز بیشتری به کافئین دارند، چون کافئین حدودا 2برابر بیشتر از همه ی گونه های قهوه را دارا می باشد، قهوه روبوستا دانه های گرد تر و طعم تلخ تر نسبت به بقیه ی قهوه ها دارد. اگر شما به دنبال کافئین در قهوه هستید این نوع قهوه رو بهتون پیشنهاد می دیم که می تواند گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران هم باشد. خامه یا کرما تشکیل شده روی این دانه ی قهوه در زمانی که به صورت اسپرسو عصاره گیری میشود بسیار زیاد تر از بقیه ی گونه های قهوه می باشد.

میکس یا بلند قهوه از ترکیب گونه های مختلف قهوه تشکیل شده است که به نسبت عطر ، طعم وکافئین شما می تونید میکس های مختلفی رو از دانه های قهوه تشکیل بدید برای مثال ما میکس 80درصد عربیکا و 20درصد روبوستا رو پیشنهاد میدیم چون از عطر و طعم عربیکا و کافئین روبوستا تشکیل شده است و اگر زمانی پیش آمده که شما به کافئین برای بیدار ماندن و افزایش راندمان کاری نیاز داشته باشید میکس 70درصد روبوستا و 30درصد عربیکا رو به شما پیشنهاد میدیم، کمپانی های تولیدی قهوه فرمول اختصاصی خود را در بلند و ترکیب زیرگونه های قهوه دارند که به عنوان موارد محرمانه این شرکت ها می باشد؛ برای مثال کمپانی و برند های قهوه استارباکس، لاوازا، پاپی کافی، ایلی که توانسته اند بخشی از بازار را بگیرند از فرمول های میکس قهوه ی اختصاصی خودشان استفاده می کنند و طعمی ثابت و یکسان طی این سال ها به مشتری خود ارائه کرده اند.

 

نگهداری قهوه و شناخت دم ابزار ها

 

نگهداری قهوه و شناخت دم ابزار ها

 

قهوه اسپرسو، قهوه دمی، کاپوچینو و لاته از روش های مختلف درست کردن قهوه می باشد و به نوع قهوه مربوط نمی شود و جوابی برای سوال چند نوع قهوه داریم، نیستند. زیرا خیلی از افراد به اشتباه، اسپرسو را نوعی قهوه می دانند. پیشنهاد ما به شما این است که قهوه را به صورت دانه و آسیاب نشده تهیه کنید و شرایط نگهداری استاندارد که دور از نور خورشید و رطوبت باشد را رعایت کنید، می تونید همیشه اون قهوه رو به صورت تازه آسیاب شده و با عطر و طعم ایده آل دم آوری و میل کنید.

شناخت دم ابزار قهوه میتونه مسئله ی مهمی برای شما قهوه دوستان باشد و اطلاعات لازم را در این مورد باید داشته باشید پیشنهاد ما به شما خرید اسپرسوماشین خانگی یا قهوه جوش های گازی می باشد؛ که با آن می توانید قهوه اسپرسو و کاپوچینو تهیه کنید.

 

اختراع اسپرسو و اسپرسوساز ها تحولی در دنیای قهوه ایجاد کردند!!!

 

بعد از آشنایی از اینکه چند نوع قهوه داریم، به سراغ انواع روش های درست کردن آن می رویم. انواع روش درست کردن قهوه می توان به اسپرسو نام برد. این روش برمی گردد به سال 1950 که اقای لویچی لوپی برای اولین بار دستگاهی را طراحی کرد که قهوه را تحت فشار بخار و آب گرم قرار می داد تا عصاره ای از آن خارج شود و عصاره آنرا اسپرسو نامیدند و به مروز زمان و رشد علم وتکنولوژِی دستگاه های قهوه ساز متعددی در جهان توسط شرکت های مختلفی طراحی و به بازار ارائه شد.

قهوه اسپرسو 30میلی لیتر عصاره از 18گرم سابه ی قهوه می باشد که توسط دستگاه قهوه ساز تهیه شده است این قهوه غلظت بالا و شدت های طعمی زیادی در آن حس می شود. اگر برای اولین بار هست که می خواهید قهوه بنوشید، پیشنهاد ما ترکیبات قهوه اسپرسو با شیر و فوم شیر می باشد که به آن لاته، کاپوچینو، موکاچینو و فلت وایت گفته می شود. حجم این نوشیدنی ها از 150 تا 300 میلی لیتر است و تغیر میزان فوم شیر، حجم کاپ و مواد افزودنی مانند سس شکلات است که باعث نام گذاری مختلف آنها شده است. برای مثال موکا یا موکاچینو از سس شکلات، یک شات اسپرسو و 150میلی لیتر شیر بخار داده شده تشکیل شده است. این نوشیدنی اگر با دانه ی قهوه با کیفیت عصاره گیری شود و به صورت استاندارد تهیه گردد بسیار طعم جذابی خواهد داشت.

 

نکاتی در خرید قهوه که باید حتما توجه داشت!

 

نکاتی در خرید قهوه که باید حتما توجه داشت!

 

اکثر مردم این موضوع برایشان سوال است که چه نکته هایی را برای خرید قهوه در نظر بگیرند و رعایت کنند. چرا که اکثرا در انتخاب و خرید حساسیت به خرج می دهند و روی این موضوع و انتخاب مدل دلخواهشان کمی وسواس دارند.

در خرید قهوه علاوه بر این که باید به این مسئله که چند نوع قهوه داریم، دقت کرد، باید به این نکته نیز توجه داشت که تماما قهوه های مدیوم رست یا ترجیحا دارای برشته کاری متوسط را خریداری نمایید(برای همه ی قهوه ها عربیکا و روبوستا) در بازار شاید کلمه ی دارک رست یا مدیوم رست را شنیده باشید. دارک رست یا درجه ی تیره برشته کاری طعم های تلخ و دودی به نوشیدنی ما می دهد و باعث میشود پتانسیل عطر و طعم قهوه ما از بین برود اکثرا قهوه ها با گرید و درجه ی کیفیت پایین را به صورت دارک رست تهیه می کنند تا مشتری موارد معیوب آن را در زمان مصرف متوجه نشود. قهوه های لایت رست هم اکثرا طعم های خام شبیه به لوبیا می دهند؛ پس در این نوع درجه ی برشته کاری هم ما نمی توانیم عطر و طعم قهوه را به صورت خوب حس کنیم، پس بهترین نوع قهوه می تواند عربیکا مدیوم رست باشد.

قهوه فروشی ها عمدتا در زمان خرید دانه های قهوه از کمپانی ها نام های مختفی از قبیل جاوه، اندونزی، پی بری و … برخورد می کنند، این موارد نام مناطقی است که قهوه در آنجا کشت می شود و هر منطقه ای به صورت طبیعی دارای زیر گونه های منحصر به فرد خودش می باشد که هر کدام از این موارد شاخصه های طعمی خاص خودشان را دارند.

این قضیه انتخاب قهوه مناسب به مواردی مانند تجهیزات در ممنزل نیز بستگی دارد و خرید قهوه برای موکاپات جدا و برای دستگاه بصورت جدا گانه است و باید به این نکته نیز توجه داشت.

در انتها بعد از پاسخ به سوال چند نوع قهوه داریم، به سراغ معرفی بهترین قهوه ی دنیا، یعنی عربیکا زیرگونه ی گیشا می رویم؛ که در کشور های آفریقایی و ارتفاع کشت بالای2400متر از سطح دریا کشت می شود. نگهداری این درخت برای کشاورز بسیار هزینه بر و مشتری خاص خودش را دارد؛ چون به لحاظ قیمتی بسیار گران میباشد و صرفه ی تولید و مصرف به صورت تجاری وجود ندارد، ولی گران این موضوع نباشید و دانشمندان در این زمینه در حال تحقیق برای توسعه ی این زیرگونه ی جذاب هستند تا بتواند با قیمت مناسب در بازار ارائه گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare