لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

میکس قهوه کافئین بالا

High-caffeine-coffee-mix
3.5/5 - (2 امتیاز)

قهوه و به خصوص میکس قهوه کافئین بالا، امروزه توانسته است بازار مناسبی را در ایران و نقاط مختلف دنیا کسب کند، این بازار به حدی رشد کرده است که بودجه ی سالانه ی کشور های آفریقایی به صادرات دانه ی سبز قهوه وابسته است که یک محصول استراتژیک نیز در این کشور ها محسوب می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این حوزه به صفحه آموزش باریستا مراجعه کنید.

شاید همه ما برای اولین بار که سراغ نوشیدن قهوه کافئین بالا رفته ایم برای تامین کافئین بدن و بیدار ماندن طولانی بوده است قهوه در دنیا با عطر و طعم ولذتی که در نوشیدنش دارد مطرح شده است، کافئین از مهم ترین عواملی است که در فنجان عصاره قهوه وجود دارد و محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است، کمپانی های تولید قهوه زیادی در جهان وجود دارد و اکثرا بر روی واکنش های شیمیایی حین رست قهوه و تاثیر آن بر روی میزان کافئین تحقیقات انجام داده اند و نتیجه این شده که قهوه دارک و تیره رست کافئین کمتری دارد و قهوه سبز در دمای خیلی زیاد بافت های کافئین از هم باز شده و تاثیری بر روی بدن ندارد، پس این موضوع که قهوه هرچه تیره تر و تلخ تر باشد کافئین بیشتری دارد نقض می شود، میزان کافئین قهوه  رابطه ی مستقیمی بر نوع و گونه ی قهوه دارد که انواع گونه روبوستا بیشترین میزان کافئین را در بین گونه های قهوه دارد.

 

قهوه پرکافئین

 

 

قهوه پرکافئین

 

میکس قهوه کافئین بالا، یکی از موارد مهمی است که برای کمپانی های تولیدی اهمیت زیادی دارد؛ چون در بازار تقاضای زیادی برای آن وجود دارد و میکس آن نیازمند علم وهنر ویژه ای می باشد، انواع قهوه در بازار وجود دارد که هر کدام آن دارای ویژگی طعمی و کافئین مختلی می باشد.

به صورت کلی می توان انواع قهوه را عربیکا و روبوستا دانست، دانه های قهوه عربیکا دارای طعمی ترش و کافئین کمتر می باشد و دانه های قهوه روبوستا دارای کافئین بیشتر و طعمی تلخ تر می باشد.

حدود 70درصد مزارع جهان زیر کشت قهوه عربیکا می باشد، درخت قهوه عربیکا ارتفاع کشت بالای 700متر از سطح دریا دارد و از لحاظ آفت بیشتر از روبوستا معرض آفت حشرات است. درخت قهوه روبوستا در ارتفاع کشت تا 400متر از سطح دریا است و دارای کافئین بالا و طعمی تلخ می باشد.

تهیه ترکیب قهوه پرکافئین یکی از مسائل مهم برای قهوه فروشی ها می باشد که بتوانند نیاز مشتریان خود برای کافیین بالا را تامین کنند. یکی از موارد اولیه ی تهیه قهوه پرکافیین شناخت پایه دانه های سبز قهوه می باشد.

قهوه روبوستا با توجه تحقیقاتی که انجام گرفته دو برابر بیشتر از قهوه های عربیکا حاوی کافئین بوده و می تواند مقدار بیشتری کافئین را در آب حل کند قهوه نهایی طعم تلخ و غلیظ دارد که شاید برای مشتری ناخوشایند باشد.

 

میکس قهوه

 

میکس قهوه

 

 

 

میکس انواع قهوه به دو صورت کلی انجام می شود، میکس قهوه به صورت دانه سبز قبل از برشته کاری در این مرحله دانه های سبز قهوه از کشور های مختلف ولی با رطوبت یکسان را با هم ترکیب می کنند، اگر بخواهیم ترکیب این قهوه پرکافئین باشد دانه های روبوستا از مناطق آفریقایی با ارتفاع کشت بالا به آن اضافه می کنیم. حداقل درصد روبوستا در این نوع میکس قهوه باید 70 درصد باشد، سپس دانه های سبز قهوه را داخل دستگاه برشته کاری می ریزیم تا رست شوند و تغییر رنگ پیدا کنند. این تغیر رنگ باید به صورت یکسان بر روی همه ی دانه های سبز انجام شود تا عطر و طعم مناسبی را بتوانیم از میکس قهوه خود بگیریم.

 

توجه کنید این نوع میکس قهوه برای تولید کنندگان قهوه مناسب است و برای فروشندگان این روش مناسبی نمی باشد.

روش بعدی برای میکس قهوه ها، میکس بعد از برشته کاری می باشد. در این روش قهوه ها از کشور های مختلف با درجه رست های مختلف برشته شده اند و فقط کافیست فردی که به علم میکس و طعم سازی قهوه مسلط باشد این دانه ها را با هم ترکیب کند تا میکس و طعم جدیدی ایجاد کند. میکس دانه های قهوه باید رنگ یکسانی داشته باشد و برای ایجاد یک میکس قهوه کافئین بالا نیاز داریم حداقل 60درصد روبوستا در میکس اولیه قهوه وجود داشته باشد نوع دانه ها از کشور ویتنام، هند و کلمبیا می تواند ترکیب طعمی مناسبی را ایجاد کند.

 

 

 

انواع میکس و ترکیب قهوه

 

انواع میکس و ترکیب قهوه

 

انواع میکس قهوه و میکس قهوه کافئین بالا را برای مشتقات ترکیبی از آن می توان با افزودنی هایی نظیر زنجبیل، دارچین و پودر فوم ساز ترکیب نمود، عمدتا با پودر و سابه ی قهوه نوشیدنی های مختلف و ترکیبات جدید بر پابه قهوه ایجاد می کنند یکی از انواع این ترکیبات را میتوان نسکافه و ماسالا دانست.

 

نسکافه یا قهوه فوری از سابه ی قهوه تشکیل می شود که با ریزترین درجه آسیاب شده است و با مقداری آب رطوبت جذب کرده که توسط نیتروژن مایع سرد شده و ایجاد بلور می شود، قهوه فوری در آب به صورت کامل حل می شود و عمدتا طعم ترش و تخمیری دارد، کافئین قهوه فوری در دو نوع کلاسیک و گلد متفاوت می باشد، قهوه نسکافه گلد درصد سابه ی قهوه بیشتری دارد و می تواند کافئین بیشتری نیز داشته باشد، قهوه های کلاسیک طعمی تلخ تر و کافئین کمتری دارند و البته میتوان گفت تفاوت کافئین این دو مدل قهوه خیلی کم می باشد.

 

پودر های مختلفی که از ترکیب افزودنی های مختلف بدست می آید را می توان ماسالا، هات چاکلت و کاپوچینو دانست که از ترکیب با درصدی مشخص از مواد مختلفی از قبیل پودر های کف ساز، شکر قهوه ای تشکیل می شود.

 

 

تاثیر عصاره گیری بر میزان کافئین

 

تاثیر عصاره گیری بر میزان کافئین

 

 

قهوه انواع مختلف عصاره گیری دارد، یکی از این روش ها اسپرسو می باشد که می توان گفت بشترین میزان کافئین را در میان روش های دیگر دارد، قهوه اسپرسو تحت فشار 1.5بار و دمای آب 92درجه سانتی گراد عصاره گیری می شود، دانه های قهوه روبوستا و میکس قهوه کافئین بالا را می توان برای اینکه نوشیدنی نهایی ما دارای کافئین زیاد باشد، به کار برد.

 

درجه آسیاب اسپرسو باید از نمک دریا کوچک تر باشد، و عصاره نهایی آن نیز باید حدود 40 میلی لیتر باشد که کرما و خامه بر روی آن وجود دارد، برای نوشیدن فنجان قهوه اسپرسو پیشنهاد می شود. در ابتدا با قاشق کل نوشیدنی را هم بزنیم و قبل از نوشیدن آب بنوشیم تا زبان و دهان تمیز و حس های دهنی را بیشتر قابلیت درک و تحلیل داشته باشیم.

 

روش دم آوری ایروپرس نیز می تواند بعد از اسپرسو مقدار بیشتر کافئین را در قهوه ما ایچاد کند. به این دلیل که  ابتدا دانه های قهوه با هم دم آوری می شوند و مرحله ی آخر عصاره نهایی تحت فشار پیستون بالایی دم ابزار قرار می گیرد و ذرات عصاره قهوه به صورت قطه ای از پایین ایروپرس خارج می شود، کل فرآیند دم اوری این قهوه حدود 4دقیقه به طول می انجامد و باعث می شود کافئین زمان بشتری با آب جوش در ارتباط باشد.

 

 

نکاتی در مصرف قهوه کافئین بالا

 

نکاتی در مصرف قهوه کافئین بالا

 

 

میکس قهوه کافئین بالا، علاوه بر موارد استفاده مفیدی از قبیل رفع بی خوابی و تحرک بدنی که دارد می تواند مضر و به بدن آسیب نیز برساند، مصرف بیش از حد کافئین برای بدن مضر بوده وباعث تپش قلب و عرق سرد می شود، اگر با مصرف قهوه اسپرسو یا قهوه دمی دچار تپش قلب شدید به اصطلاح اور کافئین شده اید و باید لبنیات مانند شیر و بستنی مصرف کنید تا کافئین زودتر از بدن شما دفع شود و بدن شما به حالت عادی برگردد، مصرف قهوه برای کودکان زیر 7 سال و افرادی که مشکل قلبی وعروقی دارند پیشنهاد نمی شود.

 

سعی کنید روزانه ترکیبات قهوه و شیر مانند لاته، کاپوچینو، موکا، یونانی و ماکیاتو  مصرف کنید تا مشکل مصرف زیاد کافئین نداشته باشید و البته ترکیب های قهوه 70درصد روبوستا و 30درصد عربیکا نیز بسیار مناسب می باشد. به دلیل اینکه میزان کافئین مناسب را روبوستا تامین کرده و دانه های عربیکا طعم وعطر مناسب نوشیدنی را برای شما تامین می کند.

 

چگونه قهوه کافیین بالا شیرین یا ملایم تهیه کنیم؟

 

قهوه هایی که دارای کافیین زیادی میباشند عمدتا طعم آن تلخ و غلیظ می باشد برای رفع این مشکل می توانیم مقدار شیر گرم بخار داده شده به آن اضافه کرد که نام نوشیدنی نهایی به لاته کاپوچینو یا موکا تغییر میابد.

قهوه با شیرینی زیاد شاید باب میل خیلی از افراد باشد با توجه به اینکه طعم اصلی قهوه تلخ است عمدتا افراد برای رفع این موضوع شکر به عصاره قهوه اضافه میکنند باید گفت که شکر قهوه را غلیظ و شدت طعمی را بالا میبرد و باعث شیرینی در آن نمی شود بهترین راه حل کردن شکلات همراه با شیرگرم به قهوه میباشد.

شیر قهوه ترکیبی است که طرفداران خیلی زیادی دارد و می توان گفت ایجاد طرح بر روس قهوه یا لاته آرت علاوه بر اینکه جذابیت بصری برای مشتری دارد مسابقات ملی و جهانی نیز به صورت تخصصی برای ایجاد طرح روی قهوه هر ساله در ایران و سایر کشور ها برگزار می گردد.

 

 

قهوه های بدون کافئین

 

شما که عاشق نوشیدن قهوه هستید باید به صورت کامل کافئین و عوامل تاثیر گذار این ماده بر روی بدن را بشناسید  تا از مصرف بی رویه آن جلوگیری کنید. قهوه برای افراد زیر 7سال و کسانی که مشکلات قلب و عرقی دارند مناسب نمی باشد به همین دلیل کمپانی ها برای اینکه بتوانند انواع مشتری از جامعه های مختلف را پوشش دهند شروع به تهیه ی قهوه  بدون کافئین کردند.

 

برای تهیه ی قهوه های بدون کافئین ابتدا دانه ها سبز قهوه را درون تانک هایی که از روغن مخصوصی پر شده اند قرار می دهند این مایع قابلیت این را دارند که کافئین را در خود حل کنند. دانه های سبز قهوه بعد از اتمام فرایند فراوری توسط این کمپانی به کارگاه های رست فرستاده می شوند و توسط دستگاه های برشته کار فرآیند رست بر روی آنها انجام می گیرد که طعم و عطر جدیدی پیدا می کنند محصول نهایی حاوی درصد خیلی کم از کافئین می باشد.

 

قهوه و خواب آلودگی

 

 

قهوه و خواب آلودگی

 

شاید برای شما پیش آمده باشد، که قهوه مصرف کنید و دچار خواب آلودگی شوید می توان گفت شما با مصرف هر فنجان قهوه حدود3گرم کافئین به بدن شما وارد می شود و هورمون کورتیزول در مغز شما ترشح می شود.

این هورمون باعث می گردد حس نشاط و رفع خواب آلودگی به شما دست دهد در بعضی افراد این مورد به صورت عکس عمل کرده و بدن آنها واکنش عکس نشان داده که سوخت ساز بدن به جای اینکه افزایش یابد کاهش پیدا می کند.

قهوه میکس کافئین بالا میتواند از ترکیب دانه های قهوه روبوستا با درجه ی رست و برشته کاری متوسط و از کشور های مختلف تهیه شده باشد، حتما در هنگام میل کردن قهوه های روبوستا برای مثال 100 درصد به این نکته توجه داشته باشید که مشکلات قلب و گوارشی نداشته باشید و بعد از نوشیدن این قهوه ها فعالیت بدنی زیاد و مقدار اب بیشتری بنوشید. احتمال اینکهه افراد بعد از نوشیدن این قهوه دچار اور کافئین شوند زیاد است اگر به این مشکل برخوردید با خوردن شیر، لبنیات و بستنی به دفع سریع کافئین از بدن کمک کنید. همچنین قهوه های روبوستا ویتنام، هند، اندونزی، چری از کافئین بیشتری نسبت به سایر دانه های قهوه برخوردار هستند.

قهوه های کافئین بالا به هیچ عنوان شامل قهوه های پودری و فوری نمیشوند به همین دلیل از نوشیدن این قهوه ها در روز صرف نظر کنید چون باعث ترشح اسید زیاد در معده میشوند و شاید برای افراد حسی کسل بودن و بی انرژی بودن هم دست بدهد، پیشهناد میکنیم از اسیاب دانه های تازه قهوه استفاده کنید.

آیا درجه ی برشته کاری قهوه با میزان کافئین آن تاثیر دارد؟

برخلاف تصور عمومی غلطی که قهوه هرچه تیره تر کافئین آن بیشتر است باید خدمتتان عرض کنیم که قهوه از حدود200 نوع زیرگونه ی مختلف در طبیعت مزارع قهوه تشکیل شده است که این نوع قهوه ها کافئین متفاوتی نسبت به هم دارند و در فرایند برشته کاری فقط دانه ها از حالت خامی و سبز بودن خارج میگردد و قابلیت آسیاب و دم اوری پیدا میکند به همین دلیل شما قبل از خرید دانه های قهوه باید اطلاعات حداقلی نسبت به دانه ها داشته باشید این اطلاعات و آموزش ها با عنوان آموزش شناخت قهوه از مزرعه تا فنجان در سایت آکادمی قهوه پاپی کافی بصورت ویدئو رایگان ددر دسترس عموم قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare