لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

مضرات قهوه برای پوست صورت

مضرات قهوه برای پوست صورت
4/5 - (3 امتیاز)

شاید شما هم تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که قهوه‌ فقط یک نوشیدنی خوراکی است و برای خوردن و میل کردن مصرف می شود و برای مصارف گیاهی، درمانی و طب سنتی استفاده نمی شود، اما باید بگوییم که این باور اشتباه است و قهوه خواص پر راز و رمز و اعجاز انگیز دیگری را نیز دارد؛ حتی برای پوست صورت، باید بگوییم خیلی کم پیش می آید که در جایی یا حتی علمی ثابت شده باشد که مضرات قهوه برای پوست صورت وجود دارد و به آن اشاره شده باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه باریستا و کافی شاپ می توانید به صفحه پر بار آموزش باریستا مراجعه کنید و از آموزش های بی نظیر و تکرار نشدنی ما استفاده کنید.

 

تاثیر قهوه بر پوست صورت

 

تاثیر قهوه بر پوست صورت

 

شاید جالب باشد که بدانید نه تنها مضرات قهوه برای پوست صورت وجود ندارد، بلکه قهوه و یا ماسک و ترکیبات آن باعث ترمیم پوست صورت و حتی مو در دراز مدت می شود و از پیری زود هنگام پوست و افزایش چین و چروک در پوست و حتی زیر چشم جلوگیری می کند. به دلیل وجود کافئین موجود در آن است که تمام خواص مربوط به پوست اتفاق می افتد.
پس بنابراین بدیهی است که هم مصرف قهوه به عنوان یک نوشیدنی خوراکی و هم به عنوان ماسک یا به عنوان اسکراپ می تواند یک لایه بردار فوق العاده به حساب بیاید و سلول های مرده پوست صورت و بدن را با خود از بین ببرد.
مضرات قهوه برای پوست صورت، یک شایعه بیش نیست؛ چرا که قهوه‌ یک آنتی اکسیدان فوق العاده به حساب می‌آید که برای پوست مفید است و حتی باعث از بین رفتن جاهای آکنه ها می شود و phرا در بدن به تعادل می رساند و نتیجه آن، از بین رفتن لکه های پوستی و صاف و سیلقی شدن پوست در انتها می شود که تجربه نشان داده است برای افرادی که این ماسک را به صورت مستمر استفاده کرده اند، نتایج فوق العاده ای دارد و راضی کننده بوده است.

به طور کلی؛ تاثیری که قهوه‌ به روی پوست ها می گذارد، می تواند متفاوت باشد.
شما با توجه به نوع پوست خود می توانید تاثیر قهوه بر روی پوستتان را به طور منحصر به فرد متوجه شوید. گاهی زدن ماسک قهوه نه تنها باعث بهتر شدن و لطیف شدن برخی پوست ها می شود، بلکه قند موجود در آن به به وجود آمدن آکنه و جوش و لک های پوستی هم کمک می کند و همان طور که نمی توان قهوه را برای انواع پوست ها بد دانست، نمی توان آن را برای برخی پوست ها خصوصا پوست های چرب، خوب دانست.

از طرفی دلیل دیگر این که می توان به مضرات قهوه برای پوست اشاره کرد، این است که قهوه‌ به دلیل کافئین موجود درآن، کورتیزول ترشح می کند که هورمون استرس نام دارد و در برخی افراد مصرف زیاد قهوه و ترشح بیش از حد کورتیزول باعث افزایش سطح استرس و اضطراب در وی می گردد و شخص این ویژگی را دارد که با استرس، پوست خود را سر شار از جوش و آکنه می کند.

 

قهوه تلخ، ماسک زیبایی صورت

 

قهوه تلخ، ماسک زیبایی صورت

 

امروزه، با بیشتر اهمیت دادن خانم ها به پوست بدن و صورتشان و افزایش یافتن میزان استفاده از ماسک های خانگی پوست صورت، خوشبختانه از ماسک هایی با ترکیبات قهوه به شدت استقبال می شود که با مواد های دیگر ی ترکیب می شوند و در ادامه به توضیح برخی از آن ها می پردازیم.

 

ترکیبات ماسک قهوه برای پوست صورت

 

اگر می خواهید پوستی بسیار شفاف داشته باشید و از مضرات قهوه برای پوست صورت در امان باشید، باید این نکته های طلایی را بدانید که قهوه‌ را به چه میزان و با چه موادی ترکیب کنید تا سود آور باشد و پست شما را درخشان کند و به یک لایه بردار فوق العاده عالی و خانگی برای پوست شما به حساب بیاید.
برای مثال ترکیب قهوه و شیر یک ماسک عالی و درجه یک را می سازد که به درخشندگی پوست کمک می کند. نحوه ترکیب شدن آن ها به این شیوه است که می بایست مقداری قهوه را با چند قاشق از شیر مخلوط کرده، به طوری که غلظت داشته باشد و آن را به مدت 15 دقیقه مانند هر ماسک دیگری روی پوست قرار دهیم و بعد از آن که 15 دقیه گذشت، آن را از روی پوست ابکشی کرده و پوست خود را به دقت با آب ولرم می شوییم.
حال می توانیم به جای شیر از موارد اثر گذار دیگری همچون نمک دریا، عسل، ماست و یا آلوورا استفاده کنیم و ترکیبی قدرتمند بسازیم.

 

 

خواص ماسک قهوه برای پوست صورت

 

خواص ماسک قهوه برای پوست صورت

 

 

 

اگر می خواهید پوست خود را مرطوب و نرم نگه دارید، می توانید از ماسک قهوه و عسل استفاده کنید و آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوست خود مانند دیگر ماسک ها نگهدارید، سپس با آب ولرم آن را از روی صورت خود پاک کنید.
این روش می تواند به لایه برداری پوست و روشن شدن آن نیز به ما کمک کند.
هم چنین اگر پوست شما دچار مشکلاتی از قبیل چین و چروک است می توانید آن مشکل را با ماسک شیر و قهوه روی صورت خود به صورت مستمر استفاده کرده و مشکل را کنترل کنید.

حال که دانستیم، مضرات قهوه برای پوست صورت و سایر اجزا وجود ندارد یا به ندرت دیده می شود، به سراغ خواص این گونه ماسک ها و ترکیباتش می رویم تا شما با اطمينان خاطر بیشتر از اینگونه ماسک ها استفاده کنید و نتیجه بگیرید.
ماسک های قهوه، خاصیت های بسیار زیادی را بر روی پوست صورت، به جای می گذارنده از جمله این خواص می توان به لطافت و نرمی پوست اشاره کرد؛ هم چنین به سفت تر شدن پوست کمک می کند چرا که با از بین بردن سلول های مرده زیر پوست، به احیای آن ها کمک می شود و پوست حالت شلی خود را از دست داده و به مرور سفت می شود.
پیری زود هنگام پوست را جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد و هم چنین از چین و چروک های زود هنگام در پوست جلوگیری می کند.
حتی تفاله های قهوه هم می توانند ماسک های خوبی برای پوست باشد.

 

 

 

طرز تهیه ماسک با قهوه

 

 

یک ترکیب فوق العاده که برای پوست صورت با قهوه در نطر گرفته می شود و تجربه نشان داده است که بسیار موثر بر افزایش لطیف شدن پوست واقع شده است، را در زیر توضیح داده ایم.
ایتدا به شرح مواد لازم برای تهیه این ماسک، می‌پردازیم.

مواد لازم برای تهیه ماسک :

پودر قهوه به مقدار لازم
پودر کاکائو به اندازه پودر قهوه
شیر یا ماست خانگی
عسل

 

روش تهیه ماسک با قهوه

 

ابتدا 6 قاشق از ماست را درون ظرفی ریخته و آن را به خوبی به هم می زنیم تا صاف و یکدست شود( یا شیر را درون ظرف می ریزیم)
سپش ما بقی مواد لازم را به آن اضافه می کنیم و دوبا ه آن ها را به خوبی با هن مخلوط می‌کنیم.
مواد مورد تهیه را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار می دهیم و بعد از گذشت مدت زمان معین، آن را به خوبی می شوییم.
لطیف و یکدست شدن پوست را طی چندین بار استفاده از این ماسک متوجه می شویم.

 

 

آیا خوردن قهوه پوست را تیره می کند؟

 

طبیعی است که با بالا رفتن سن افراد، چین و چروک روی پوست ظهور پیدا می کند و پوست دچار شل شدگی و افتادگی در نواحی مختلف می شود و شادابی و طراوت خود را از دست می دهد.
قهوه به دلیل مواد مختلفی که درونش وجود دارد، باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان پوست می شود و 8تی پوست را روشن تر می کند؛ چراکه با کاهش سلول های مرده و رنگدانه هایی که زیر پوستی، به روشن شدن پوست کمک می کند.
برای این که ماسک ما علاوه بر خاصیت روشن کنندگی پوست صورت و بدن را داشته باشد، می تواند خاصیت لایه برداری را نیز داشته باشد و برای این خاصیت می‌بایست مقداری از قهوه را با عسل مخلوط کنیم و به صورت بزنیم.

 

درمان قهوه برای جوش صورت

 

درمان قهوه برای جوش صورت

 

باید این موضوع را هم مطرح کنیم که مضرات قهوه برای پوست صورت و هم چنین خواص آن، در همه افراد به صورت یکسان عمل نمی کند و تاثیراتشان می تواند روی هر فردی و پوست آن فرد، منحصر به فرد باشد؛ یعنی به همان میزانی که می تواند اتر گذار بر روی آکنه و جای جوش ها باشد، به همان میزان هم می تواند باعث برون ریزی آکنه و جوش در برخی نواحی بدن شود، که این قضیه با یکبار امتحان کردن کاملا بررسی و حل می شود.
اگر مواردی که در زیر گفته شود را رعایت کنید، این مشکلات برای شما پیش نخواهد آمد.
اولین و مهم ترین مورد و نکته این است که قهوه‌ را ناشتا و یا با معده خالی، میل نکنید و تا حد امکان از مخلوط کردن شکر با قهوه خود داری کنید.

حتی می توانید از ماسک های قهوه برای تقویت مو های خود نیز کمک بگیرید و با این کار از ریزش مو های خود جلوگیری کرده و به سلامت آن کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare