لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

قهوه مخصوص اسپرسو

Special espresso coffee
4.6/5 - (7 امتیاز)

قهوه مخصوص اسپرسو را می توانید به راحتی و مثل آب خوردن در انتهای این مقاله بفهمید، پس از اینکه ما را تا ادامه همراهی می کنید، سپاس گزاریم.

لازم دیدیم در ابتدا توضیحاتی درباره قهوه اسپرسو دهیم و آن را برای شما عزیزان علاقمند تعریف کنیم تا ذهنیت و درک خوب و درستی را در اول کار داشته باشید و سو تفاهماتی که اکثر مردم درباره این قهوه و نام آن را دارند، شما عزیزان نداشته باشید.

 

 

پاپی کافی هم دراین راستا برای شما علاقمندان به این مدل تهیه قهوه  که به دنبال بهترین قهوه مخصوص اسپرسو هستند، اطلاعاتی تهیه کرده است که در این مقاله به صورت جامع آن را در اختیار شما عزیزان همراه پاپی، قرار می دهد و شما عزیزان می توانید اطلاعات جامع تر درباره قهوه با صفحه آموزش باریستا مراجعه فرمایید.

مایه سر افرازی ماست که تا ادامه ما را همراهی کنید.

 

اسپرسو چیست

 

اسپرسو چیست

 

درباره قهوه اسپرسو به جرئت می توانیم بگوییم که یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است که مردم ایران هم از این قضیه مستثنی نیستند و علاقه وافر خود را به این نوشیدنی نشان دادند.

در همین شروع کار بهتر است سو تفاهمی را که اسپرسو به وجود آورده را حل و فصل کنیم؛ پس به سراغ تعریف اسپرسو آمدیم تا فرق آن را با قهوه بدانیم و یاد بگیریم که اسپرسو نوعی به عمل آوردن قهوه است نه نوعی از قهوه. سپس به سراغ قهوه مخصوص اسپرسو برویم.
این موضوعی است که حتی آن دسته از افرادی که سال هاست قهوه اسپرسو و یا دیگر قهوه ها را می خوردند، آن را به اشتباه متوجه شده اند یا به قولی در جامعه، به این نحو جا افتاده است؛ که در ادامه باز هم به توضیحات جامع تری در این باره می پردازیم تا اطلاعات شما عزیزان را بالا ببریم.

 

تعریف اسپرسو

 

اگر بخواهیم این واژه را بطور واضح، روان و ساده معنا کنیم و در واقع آن را تعریف کنیم، این گونه می گوییم که اسپرسو نوعی دم آوردن و به عمل آوردن قهوه محسوب می شود که نوشیدنی حاصل از آن منبع کافئین است و هر چه درصد روبوستا موجود در آن بیشتر باشد، به همان میزان، کافئین آن قهوه نیز بیشتر خواهد شد.
اسپرسو به نسبت ما بقی قهوه ها از غلظت بالاتری برخوردار است، دانه های آن تقریبا ریز آسیاب شده اند و در اصل اسپرسو را می توان پایه اصلی اکثر نوشیدنی های موجود در کافی شاپ ها دانست.

 

روش به عمل آوردن اسپرسو

 

How to make espresso

 

 

 

در واقع اسپرسو یک مدل قهوه نیست و یک متد تهیه قهوه محسوب می شود.

همان طور که می دانید، در انتخاب بهترین قهوه مخصوص اسپرسو عواملی هستند که نقش اصلی را ایفا می کنند، که از جمله این عوامل می توان به دانه مناسب آن اشاره کرد؛ چرا که اگر دانه خوب نباشد یا به اندازه درست خودش آسیاب نشده باشد، همه چیز به هم می‌ریزد و طعم قهوه را به بدی عوض خواهد کرد.

مورد دیگری که به کیفیت قهوه کمک می‌کند، می‌تواند زمان آسیاب آن دانه باشد و هر چه زمان زود تری آن دانه آسیاب شده باشد، طبیعتا خروجی قهوه شما بهتر خواهد بود.

پس این دو مورد را به هیچ وجه در تهیه بهترین قهوه مخصوص اسپرسو فراموش نکنید.

همان طور که شاید همه علاقمندان به قهوه بدانند، برای درست کردن اسپرسو هیچ منبع و مدرکی وجود ندارد و هر کسی می تواند سلیقه ای عمل کند و یا درست کردن با دستگاه را انتخاب کند و یا با قهوه جوش های معمولی موکاپات که طرز تهیه هر دو آن ها را در مقاله ای دیگر برای شما به تفضیل ارائه دادیم.
نکته حائز اهمیت اینجاست که در روش اسپرسو، دانه های ریز آسیاب شده، تحت فشار قرار می گیرند و در همان حین از آب تقربیا نزدیک به نقطه جوش عبور می کنند، چه در قهوه جوش و چه در دستگاه همین بلا به سر قهوه می آید و طعم دل پذیر و عالی به آن می دهد.

در ادامه خواهیم گفت که کدام قهوه مخصوص اسپرسو است.

 

 

تهیه قهوه اسپرسو در خانه

 

تهیه قهوه اسپرسو در خانه

 

آیا شما هم علاقه مند به قهوه اسپرسو در خانه هستید اما نمی دانید چطور؟

پاپی کافی شما را راهنمایی خواهد کرد.

موکاپات، دستگاه اسپرسو ساز و یا مینی اسپرسو ساز به شما کمک می کند که نوشیدنی دلچسبتان را حاضر کنید.

پس با تهیه و انتخاب یکی از این سه وسیله کار شما به راحتی راه می افتد و می توانید برای خود و سایر اهالی خانه قهوه اسپرسو خوش طعم خانگی درست کنید و در کانون گرم خانواده از آن لذت ببرید.

 

فرق اسپرسو با بقیه قهوه ها

 

فرق اسپرسو با بقیه قهوه ها

 

اکثر قهوه های مختلف، با توجه به طعم و ویژگی منحصر به فرد خود در کشور تولید کننده خودشان جایگاه ویژه تری دارند و همان جا از محبوبیت برخوردارند، مثلا قهوه فرانسه در کشور فرانسه و برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی بسیار محبوب است.
یا قهوه ترک، را اکثرا در کشور ترکیه و یا در برخی نواحی که اکثرا برای فال گرفتن سرو می کنند؛ اما اسپرسو ‌ناخته شده و تایید شده به دست اهالی تمام کشور هاست و همه جا طرفداران خاص خودش را دارد.

یا برای مثال قهوه فرانسه را اکثرا در وعده صبحانه میل می کنند، اما اسپرسو در تمام ساعات از روز مصرف کننده های خاص خودش را دارد.
تفات دیگر در طعم و مزه است. درست است که این موضوع می تواند سلیقه ای باشد، اما آمار و ارقام و تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که ذائقه اکثریت مردم به قهوه اسپرسو شبیه است و به این طعم علاقمند هستند.

 

رست در اسپرسو

 

طبیعی است که رست قهوه در طعم و مزه آن قهوه تاثیر بسزایی دارد.
بطور کلی رست به سه دسته اصلی لایت، مدیوم و دارک تقسیم می‌شود که انتخاب هر شیوه رست بسته به مزاج و ذائقه هر مخاطبی می تواند متفاوت باشد.

هم چنین برای درست کردن اسپرسو در دستگاه، شما می توانید از هر مدل رستی استفاده کنید اما ما رست دارک را به شما پیشنهاد می کنیم.

این طبیعی است که هر چه رست به لایت نزدیک تر باشد، کافئین قهوه بیشتر خواهد بود و قهوه خشک تر است.
باید این را دانست که محیطی که دانه قهوه در آن جا رشد کرده در نحوه رست کردن آن دانه اثر دارد.
رست قهوه اسپرسو با رست سایر قهوه ها متفاوت است و همیشه کمی بیشتر از قهوه های معمولی رست می شود. اگر می خواهید بیشتر راجع رست بدانید به مقاله مربوط به این حوزه درون سایت ما مراجعه کنید.

 

مزیت های اسپرسو

 

Advantages of espresso

 

قهوه ای که می خواهیم به روش اسپرسو آن را به عمل آوریم، قطعا بخاطر متنوع بودن روش های تهیه آن، از محبوبیت بالایی برخوردار است و یک مزیت محسوب می شود. این که هم برای تهیه فوری آن و هم برای روش با دستگاه آن راه و روش های فراوان وجود دارد، بسیار قابل توجه است.

تهیه آن، از تهیه از مابقی قهوه ها کم هزینه تر می شود؛ این در حالی است که طعم اسپرسو در میان اکثر علاقمندان به قهوه، بسیار قابل پسند تر است.
به هضم غذا کمک شایانی می کند، برای سردرد فوق العاده است، یک داروی ضد افسردگی محسوب می شود و اغلب به درمان برخی سرطان ها از جمله سرطان پوست کمک می کند.

برای لاغر شدن و کاهش وزن در افراد ورزشکار اثر دارد و نوشیدن یک فنجان کوچک از قهوه اسپرسو قبل از انجام فعالیت های فیزیکی، انرژی را زیاد کرده و عملکرد را بهتر می کند.
حافظه را تقویت می کند، تمرکز را افزایش می دهد و باعث بهبود عملکرد روزانه در مغز می شود.
برای کبد بسیار مفید است و سرشار از آنتی اکسیدان است.
ریسک سکته را به شدت پایین می آورد.

 

 

چه قهوه ای مناسب اسپرسو است

 

What coffee is suitable for espresso

 

قهوه مخصوص اسپرسو، معمولا از ترکیب کردن و به عمل آوردن چندین قهوه با هم است و در به دست آمدن، با چندین نمونه از قهوه
ها ترکیب می شود و بعد از آن، به رست آن پرداخته می شود که باید درجه آن دارم باشد و بیشتر از قهوه های معمولی، برشته شود.
درواقع، قهوه ای مناسب‌ تهیه به روش اسپرسو است که بیشتر برشته شده باشد و تیره (دارک) باشدو هم چنین دانه های آن درخشان باشند، چرا که اگر برشته شود اما خشک باشد دیگر دارک نیست و برای اسپرسو مناسب نیست.
نکته حائز اهمیت در این جا این است که هنگام تهیه قهوه اسپرسو، حتما به تاریخ رست آن توجه کنید؛ زیرا هر چقدر تاریخ رست زود تر باشد و رست تازه تر باشد، کیفیت و مرغوبیت اسپرسو بهتر خواهد بود.
در واقع می توان بهترین زمان مصرف قهوه بعد از رست را پنج الی ده روز بعد معرفی کرد. چرا که بعد از این مدت زمان، کیفیت قهوه به شدت کم می شود.

 

اسپرسو مال کدوم کشوره

 

اسپرسو مال کدوم کشوره

 

لوییجی بتزرا، فردی ایتالیایی است که در اوایل قرن بیستم میلادی در تورین ایتالیا، برای اولین بار قهوه مخصوص اسپرسو را ابداع کرد.
او با فشار وارد کردن به قهوه، این مقصود را داشت که قهوه سریع تر دم بکشد و ایده خود را عملی کرد و موفق شد این شیوه را ابداع کند و حتی در طعم و مزه قهوه حاصله هم دخیل باشد.
اسپرسو در لغت یک کلمه ایتالیایی به معنای سریع است و به همین منظور این روش را اسپرسو نامید و نام دستگاهی که برای این کار ساخت را هم اسپرسو ساز نامید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare