لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

قهوه‌ گانودرما چه خاصیتی دارد

قهوه گانودرما چه خاصیتی دارد
5/5 - (2 امتیاز)

اگر می‌خواهید بدانید که قهوه‌ گانودرما چه خاصیتی دارد، بهتر است ابتدا آن را تعریف کرده، کمی از خصوصیات های بارز این قهوه بگوییم و سپس به سراغ خواص درمانی آن برویم و کمی بیشتر آن را بشناسیم و عوارض آن را بررسی می کنیم، سپس به سراغ نحوه کاشت این محصول در ایران می رویم. قهوه گانودرما حاصل ترکیب شدن قهوه معمولی با قارچ گانودرما است که قدمت و سابقه آن به حدود 2000سال قبل بر می گردد.

اگر می خواهید بیشتر درباره قهوه هاو آموزش آن ها بدانید، به صفحه آموزش باریستا مراجعه کنید.

 

قهوه گانودرما چیست؟

 

قهوه گانودرما چیست؟

 

قهوه گانودرما نوعی از قهوه است که قدمت آن به 2000 سال می رسد و خواص درمانی بسیار زیادی دارد. این نوع قهوه به صورت دمی آماده می شود و روش درست کردن آن با سایر قهوه ها تفاوتی ندارد.

هم چنین قهوه گانودرما، در مقایسه با قهوه های دیگر از کافئین کم تری برخوردار است، برای سلامتی بسیار مفید است و اکثر مردم به دلیل خاصیت کاهش وزن، جلوگیری از پیری زودرس و بهبود حافظه و خیلی موارد دیگر از این نوع قهوه استفاده می کنند و آن را نوش جان می کنند، چرا که خاصیت آنتی اکسیدانی آن بسیار زیاد است که در ادامه به صورت جامع و کامل این خاصیت ها راتوضیح خواهیم داد.

لازم به ذکر است که نحوه مصرف قهوه گانودرما نیز مانند سایر قهوه ها است و با آماده سازی آن ها هیچ تفاوتی ندارد. شما می توانید به جای مصرف اسپرسو از ترکیب اسپرسو با گانودرما استفاده کنید.
یک نکته بسیار مهم این است که درمصرف این قهوه و هم چنین سایر قهوه ها نباید زیاده روی کرد و هم چنین آن را با معده ی خالی ننوشید.

تا ادامه ما را همراهی کنید تا توضیحات جامعی در این زمینه را برایتان بازگو کنیم.

خواص قهوه گانودرما

 

خواص قهوه گانودرما

 

در جواب اینکه قهوه گانودرما چه خاصیتی دارد، اگر بخواهیم درباره تمام ویژگی های خوب این قهوه و این که قهوه‌ گانودرما چه خاصیتی دارد بیشتر صحبت کنیم، می توانیم موارد زیادی را ذکر کنیم؛ حال در این مقاله به بررسی مهم ترین خاصیت های قهوه گانودرما و توضیحات جزئی از آن می پردازیم.

 

خاصیت آنتی اکسیدان بودن

 

خب! اول بگیم آنتی اکسیدان چی هست؟
آنتی اکسیدان مولکول هایی هستند که باعث جلوگیری از تخریب سلول ها می شوند و بررسی سالم ماندن سلول ها تاثیر به سزایی می گذارد و در کل به سلامت کل بدن کمک می کنند.
نبود آن ها در بدن باعث آسیب رسیدن به بدن می شود و از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است.
آنتی اکسیدان در دل خودش خواص بیشماری دارد که چند مورد آن را اشاره خواهیم کرد.
به تقویت سیستم ایمنی بدن ما انسان ها کمک می کند و در نتیجه از بروز بیماری هایی نظیر سرطان و امثال آن ها جلوگیری می کند، بدن را سم زدایی کرده و از آلزایمر نیز جلو گیری می کند؛ هم چنین در حفظ سلامت پوست و جوان سازی و زیبایی آن نیز نقش مهمی دارد.

 

خاصیت ضد افسردگی قهوه گانودرما

 

در پاسخ به این ماجرا و این که قهوه گانودرما چه خاصیتی دارد باید به بهبود افسردگی و رفع خستگی اشاره کرد.
در تایید این موضوع باید گفت که سالهاست که مصرف کنندگان قهوه و متخصصان این حوزه، با انجام تحقیقات و مطالعات مربوطه در این زمینه تاثیرات رفع خستگی و حتی افسردگی را به عینه در افراد مص ف کننده در طول مدت زمان کمی مشاهده کرده اند.

 

درمان زگیل تناسلی با گانودرما

 

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم گانودرما، یک قارچ است که خواص گیاهی فراوانی دارد که از دیر باز برای برخی مصارف و بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفته است. یکی از بیماری هایی که با قارچ گانودرما می توان آن را درمان کرد، بیماری زگیل تناسلی است که محققان تازه به این نتیجه رسیده اند چرا که این بیماری از هر طریقی قابل درمان نیست و ممکن است دوباره فرد بهبود یافته در شرایطی قرار بگیرد که بخواهد با آن مشکل دوباره دست و پنجه نرم کند.
به مبتلایان این بیماری توصیه می شود برای اینکه بهبودی آن ها سریع تر انجام شود، مصرف گانودرما را روزانه انجام دهند.گانودرما به دلیل ترکیباتی که دارد، می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.
چرا که به باز سازی سلول ها کمک می شود و درمان زود تر اتفاق می افتد.

البته تاثیر گانودرما برای بیماری ها به زگیل محدود نمی شود و همان طور که در ادامه هم اشاره کردیم، برای سایر بیماری ها هم مفید است

 

دیگر خواص قهوه گانودرما

 

همانطور که گفتیم، قهوه گانودرما خاصیت های زیادی دارد که اگر بخواهیم چندین موارد آن را فقط بصورت تیتر وار بیان کنیم، به شرح زیر است:

بهبود سلامت قلب
تقویت سیستم ایمنی بدن و گلبول های سفید
ضد سرطان و آلزایمر
کنترل قند خون
چربی سوزی
افزایش انرژی
افزایش تمرکز و آرامش
حفظ سلامت کبد
و…

 

عوارض جانبی قهوه گانودرما

 

عوارض جانبی قهوه گانودرما

 

این نوع قهوه اگرچه خاصیت های بیشماری دارد، اما چند عیب کوچک هم دارد که البته برای تمام افراد صدق نمی کند و طبیعی است و بین تمام فواید آن گم می شود اما گفتن این چند نکته خالی از لطف نمی باشد.
باید از مصرف این نوع قهوه یا حتی هر نوع قهوه دیگر در دوران های خاصی از زندگی مانند دوران حاملگی یا بارداری و شیردهی خودداری کرد یا قبل از آن با پزشک متخصص مربوطه مشورت های لازم را انجام داده و طبق صلاح دید آن پزشک رفتار کرد. به طور کلی افرادی که دچار مشکل فشار خون هستند یا بعد از عمل جراحی یا هر اتفاق دیگری باید با اجازه پزشک خود میزان مصرف قهوه را در خود تعیین کنند.

 

 

انواع قهوه گانودرما

 

 

قهوه گانودرما را می توان به دسته بندی و نام هاي متقاوتی شناخت.
برای مثال هات چاکلت، نوعی از قهوه گانودرما است که با ترکیب کردن آن با شکلات داغ یک ترکیب فوق العاده خوش طعم حاصل می شود که برای درمان استرس و مبارزه با خستگی بسیار اثر گذار است.
کافه لاته یکی دیگر از این انواع است که یا مخلوط شدن اسپرسو، خامه و قارچ طبیعی گانودرما حاصل می شود و در حل شدن بسیاری از مشکلات روحی و روانی کمک کننده است و مانند تمام قهوه های گانودرمایی خاصیت ضد افسردگی و ضد سرطانی دارد.
دیگر نوع قهوه گانودرما می توان به کافه سوپریم و کافه موکا نیز نام برد که یک قهوه کامل محسوب می شوند و با افزایش آرامش و انرژی و هم چنین تمرکز خیلی زیاد کمک می کنند و فوق العاده هستند.

 

 

طرز تهیه قهوه گانودرما

 

 

قهوه گانودرما نیز مانند دیگر قهوه ها روش دم آوری آسانی دارد و می توان به راحتی آن را تهیه کرد.
به این ترتیب که بهد از تهیه پودر آن از قهوه فروشی ها، آن پودر را به میزان لازم در مقدار مشخصی از آب جوش مخلوط کرده و آن را ترکیب می کنیم، آن وقت آماده نوش جان و میل کردن است. حال که نحوه استفاده و مصرف آن را نیز فرا گرفتید، وقت آن رسیده که برای میل کردن آن دست به کار شوید.

 

 

مواد تشکیل دهنده قهوه گانودرما

 

 

قهوه گانودرما یک نوشیدنی فوق العاده و خاص و منحصر به فرد است که علاوه بر طعم دلپذیری که دارد، یک پکیج دارویی کامل و درمانی محسوب می شود و همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات موثر است.
این نوع از قهوه از ترکیب با قارچ گانودرما تهیه شده است و میزان این ترکیب بسیار اهمیت دارد و باید توسط متخصصین این حوزه انجام شود، چرا که اگر به اندازه کافی و درست خودش ترکیب نشده باشد، نه تنها مفید واقع نمی شود؛ بلکه ضرر هم دارد. پس باید در این مرحله نهایت دقت صورت بگیرد.
شما می توانید این نوشیدنی خوش طعم را به صورت روزانه به عنوانِ صبحانه یا عصرانه مصرف کنید و از خاصیت درمانی آن هم استفاده کنید، به قول معروف با یک تیر دو نشان بزنید.

 

 

قهوه گانودرما در ایران

 

 

از مدت های مدید در کشور هایی مثل جین و ژاپن این نوشیدنی به عنوان یک نوشیدنی بسیار معجزه آسا در راستای درمان مورد استفاده قرار می گرفته است، خصوصا در طب سنتی این کشور ها. درنتیجه رفته رفته در جای جای جهان جای خودش را پیدا کرده و فرصتی برای پیشرفت ملت کشور ها شده است.
خوشبختانه در
کشور ما ایران هم بدلیل آب و هوای مساعد و خاک مناسبی که دارد، مناسب برای کشت این قهوه است و با آب و هوای برخی مناطق کشورمان سازگاری زیادی دارد.
در روش کاشت از کیسه های پلاستیکی زیاد استفاده می شود، هم چنین از مخلوط سبوس برنج، آهک و خاک آره هم استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare