لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

فواید خوردن قهوه ناشتا

فواید خوردن قهوه ناشتا
5/5 - (2 امتیاز)

نوش جان کردن قهوه در اول صبح می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و با سوالات زیادی همراه باشد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با مضرات و فواید خوردن قهوه ناشتا بیشتر آشنا شوید و بدانید که آیا اصلاً خوردن قهوه در صبح بدون خوردن صبحانه صحیح است یا خیر.

برای دریافت دوره باریستا و آموزش های مفید دیگر درباره قهوه، به آموزش باریستا سری بزنید و از آموزش های رایگان و غیر رایگان ما بهره ببرید. متخصصان ما همواره در تلاشند تا شما را جهت آگاهی بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه یاری کنند.

 

خوردن قهوه در صبح مفید است‌؟

 

خوردن قهوه در صبح مفید است‌

 

در جواب خیلی کلی می گوییم که هم آری هم خیر. گرچه نوشیدن قهوه در ابتدای روز مزیت هایی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد اما به صورت کلی خوردن صبحانه میل کرد. چراکه گاهی افرادی که دچار مشکلات و ناراحتی های معده و گوارشی هستند، خوردن قهوه با معده خالی برایشان مضر است و نتیجه های منفی برای سلامتی معده دستگاه گوارشی در بسیاری از جاهای دیگر بدن شان دارد.
با ما همراه باشید در ادامه فوایدی که خوردن قهوه صبح دارد را برای شما بازگو کنیم و سپس به مضرات آن هنگامی که به صورت ناشتا خورده شود، بپردازیم و و توضیح دهیم.

در این مقاله هم به عوارض و هم به فواید خوردن قهوه ناشتا اشاره کرده ایم و با خواندن این مقاله تا پایان بطور کامل در این باره متوجه خواهید شد.

 

نوشیدن قهوه در صبح باعث افزایش انرژی می شود

 

شما با خوردن روزانه یک فنجان قهوه در صبح می‌توانید برای کل روزتان انرژی نگه دارید یک روز فوق العاده پرانرژی را برای خود بسازید و برای تمام کارهای خود قدرت کافی را داشته باشید.
ما هم این کار را درست می دانیم، البته اگر خوردن قهوه در صبحگاه بعد از خوردن مقداری صبحانه باشد و خوردن آن را بلافاصله بعد از بیدار شدن و با معده خالی هرگز توصیه نمی کنیم ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای ما داشته باشد.

نوشیدن قهوه در صبح برای ورزشکاران

 

 نوشیدن قهوه در صبح برای ورزشکاران

 

این نکته ورزشکاران است اگر شما هم جزء افرادی هستید که صبحا عادت به ورزش کردن دارید، صبح خود را با ورزش آغاز کنید. اگر می خواهید ورزش کردن خود را بیشتر جدید تر و سریعتر ببینید حتماً حتماً یک فنجان قهوه صبحگاهی را قبل از ورزش کردن نوش‌جان کنید تا انرژی سربندر شما چندین برابر شود و در تناسب اندام برای شما بسیار کمک کننده باشد سریعتر از مواقع عادی حین ورزش کردن برای شما بیافتد.

 

 

نوشیدن قهوه و داشتن انگیزه کافی در صبحگاه

 

 

قهوه و نوشیدن آن در صبحگاه می‌تواند انگیزه‌ای برای بیدار شدن شما باشد. صبح ها زود تر و راحت تر از خواب بیدار شوید، در واقع خوردن قهوه را از شب یا مواقع دیگر به صبح گاه و بعد از بیدار شدن موکول می کنید، خواب شب برای شما راحت تر می شود و میتوانید بدون هیچ مشکلی شب ها بخوابید. قهوه می‌تواند باعث شود خواب آلودگی شما درود و هوشیاری کامل در طول روز و خصوصاً صبحگاه به شما بدهد.

 

 

بدی های نوشیدن قهوه با معده خالی در صبحگاه

 

 

فواید خوردن قهوه ناشتا و صبحگاه را در بالا اشاره کردیم و دانستیم که قهوه می تواند جزء یکی از نوشیدنی های مفید در صبحگاه باشد البته به شرطی که خوردن آن بعد از خوردن مقداری صبحانه باشد.
با همه مزایایی که وجود دارد توصیه مهم ما به شما این است که با معده خالی به هیچ وجه قهوه را نوش جان نکنید چراکه باعث بروز مشکلاتی از قبیل علت معده می شود که جبران پذیری آن گاهی به شدت سخت می‌شود.

اولین مشکلی که بروز پیدا می‌کند خود را نشان می دهد بالا آمدن اسید معده و در بلندمدت باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل زخم معده یا در ناحیه معده باشد ممکن است اگر قهوه را ناشتا مصرف کنیم دچار مشکلاتی مثل سوء هاضمه نیز بشویم و این لاغری که با سوء هاضمه صورت می گیرد به هیچ وجه شیوه و راه درستی برای لاغری و تناسب اندام نمی باشد، چرا که همراه با مشکلات معده فراوانی است اگر بتوانیم به جای قهوه خوردن در صبح ناشتا و با معده خالی جایگزینی برای آن پیدا کنیم بهترین جایگزین می تواند آب باشد.

خوردن قهوه در زمانی که شرایط مساعد نباشد مشکلاتی به همراه می آورد. از جمله این مشکلات می توان به افزایش ضربان قلب و استرس و اضطراب ناشی از کافئین درون قهوه به علت اینکه در ناشتا و صبح قبل از خوردن وعده غذایی خورده شود است که انسان را به دردسر برای رفع این حالت شدید داشتن تپش قلب نیز می کند و ممکن است با خوردن یک فنجان کوچک از قهوه ماجراهایی برای ما رخ دهد کهه در آن لحظه یا در دراز مدت قابل جبران نباشد.

 

چرا نباید قهوه را به صورت ناشتا بخوریم؟

 

چرا نباید قهوه را به صورت ناشتا بخوریم؟

 

 

بسیاری از افراد برای انرژی گرفتن بعد از بیدار شدن از خواب ، به قهوه روی می آورند و از خوردن صبحانه اجتناب می کنند. آنها برای اینکه بتوانند انرژی لازم برای کذراندن روز خود حداقل تا ظهر به دست آورند قهوه می‌نوشند . اما مسئله اینجاست که قهوه به تنهایی هیچ کالری برای استفاده بدن در اختیار آن قرار نمی‌دهد و فقط باعث شادابی و سرزندگی آنها می‌شود اما انرژی لازم برای تحرکات بدن را به آنها نخواهد داد . از این رو بدن ناگزیر به تولید کالری خواهد شد.

بدن با تجزیه گلوکز انرژی لازم برای فعالیت های روزانه‌ی خود را به دست می‌آورد ولی زمانی که صبحانه خورده نشود هیچ کالری ای به بدن نمی‌رسد و در نتیجه بدن مجبور به ساخت گلوکز می شود.

عامل دیگر که نباید با شکم خالی قهوه مصرف کرد اسیدی بودن قهوه است. درزمان خالی بودن شکم اسید معده بسیار زیاد است و قهوه نیز به عنوان یک نوشیدنی اسیدی باعث افزایش اسید معده خواهد شد. ازدیاد اسید معده در آن باعث ناراحتی‌های گوارشی می شود کـه شایع ترین آن رفلاکس مـــــــعده است.

نوشیدن قهوه با شکم خالی می‌تواند استرس را تشدید نماید زیرا باعث می شود سروتونین را در بدن انسان کاهش دهد. این هورمون تولید کننده شادی و آرامش است در بدن انسان..

دیگر مضرات نوشیدن قهوه یا بهتر است بگوییم برخی از مایعات با شکم خالی این است که باعث ایــــجاد اسهال می شود زیرا باعث افزایش مایعات در بدن می شود و با شــــکم خالی ما دچار اسهال می شویم. اگر شما جز دسته افرادی هستید که زیاد دچار اسهال می شوید نوشیدن قهوه با شکم خالی میتواند کار را برای شما بدتر کــــــند.

 

آیا خوردن قهوه ناشتا باعث لاغری است؟

 

یاید بگوییم که خوردن قهوه ناشتا و با معده خالی نه تنها باعث لاغری می شود، بلکه ضررات زیادی را به معده می رساند که ممکن است آن ها جبران نا پذیر باشد و در دراز مدت آسیب جدی می رساند.

پس باید این تصور غلط از ذهن عموم پاک شود که می توان با قهوه خوردن با معده ای خالی و بدون صرف صبحانه می توان لاغر شد و به تناسب اندام رسید.

 

خیلی از افراد هستند که با این تفکر که لاغر می شوند در هنگام صبحگاه و بعد از بیدار شدن و صبحانه خوردن، هنگامی کخ شروع به حاضر شدن و رفتن به سوی باشگاه هستند انین نوشیدنی را میل می کنند و به ورزش می روند. این کار را یک کار صحیح می دانیم که بسیاری از شواهد نشان می دهد که برای تاثیر گذاری ورزش در اکثر افراد، موثر واقع شده است و حتی این توصیه مربیان باشگاه ها نیز است. شاید در برخی باشگاه های ورزشی دیده باشید که غرفه برای فروش قهوه ها و انواع پروتئین ها قرار دارد و ورزشکاران زیادی قبل از ورزش قهوه را میل می کنند. پس متوجه شدیم که علنا فواید خوردن قهوه ناشتا وجود ندارد.

 

 

خوردن شیر قهوه ناشتا

 

اگر اسید معده شما زیاد است یا هنگام خوردن قهوه دچار ناراحتی های معده یا گوارشی می شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که قهوه‌ را با اندکی شیر میل کنید.
حتی کسانی که شیر را به تنهایی نمی توانند بنوشند، توصیه می‌شود برای دریافت خواص شیر و رسیدن کلسیم به بدنشان همین کار را انجام دهند.
تنها مشکلی که ممکن است اضاف کردن شیر و یا شکر به قهوه اسپرسو یا هر قهوه دیگری داشته باشد، این است که به دلیل کالری بالاتری که نسبت به قهوه دارد، شما را چاق می کند؛ اما جای هیچ نگرانی نیست… شما می توانید با ورزش کردن جلوی چاقی و افزايش وزن خود را بگیرید.
در ادامه مطلب باید بگوییم که خوردن شیر قهوه به صورت ناشتا به مقدار کمش بلا مانع است اما بهتر است بعد از خوردن صبحانه و در زمان صبح گاه خورده شود.

تا اینجا ی مقاله به این نکته مهم دست یافتیم که فواید خوردن قهوه ناشتا از مضرات آن کمتر است و بهتر است این کار را به صورت ناشتا و با معده خالی انجام ندهید و حتما بعد از میل کردن وعده صبحانه، قهوه خود را نوش جان کنید.
همان طور که می دانیم قهوه خاصیت ضد خواب آلودگی دارد و اگر در صبح مصرف شود و یا خوردن آن را به صبح موکول کنبم، برای افزایش انرژی ما بسیار موثر بوده و در بهبود عملکرد ما نقش مهم و اساسی دارد، در نتیجه اگر کارمندید یا صبح زود باید در محل کار خود حضور داشته باشید، قهوه یا شیر قهوه را در کنار وعده صبحانه خود میل کنید و روز پر انرژی خود را آغاز کنید.

  1. سلام گفته؛
    07:00 2023/04/25

    خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare