لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

طرز تهیه قهوه سرد با شیر

طرز تهیه قهوه سرد با شیر
4.5/5 - (4 امتیاز)

 

قهوه، نوشیدنی محبوب که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد  و خلاقیت های متنوعی برای ایجاد طعم وعطر های مختلف برای قهوه استفاده شده است. قهوه میوه ای خارق العاده که امروزه بازار کارش در ایران و کشور های خاور میانه رونق بسیار زیادی داشته است.

تهیه ی قهوه با شیر و هم چنین طرز تهیه قهوه سرد با شیر از جمله آموزش بارتندری و میکسولوژی بار سرد های پرطرفدار محسوب می شود و می تواند ایده ای جذاب و متفاوت برای علاقه مندان قهوه ایجاد کند، شیر پرچرب یکی از مواردی است که در ترکیب با قهوه اسپرسو می توان استفاده کرد.

 

 قهوه سرد با شیر

 

تهیه قهوه سرد با شیر

 

حجم نوشیدنی هایی که می توان با ترکیب شیر و قهوه تهیه کرد از90 تا 350 میلی لیتر متغیر می باشد که هر کدام با توجه به نسبت شیر، قهوه و فوم شیر نام های متفاوتی دارند، پایه ی همه ی این نوشیدنی ها عصاره اسپرسو است که با استفاده از دستگاه قهوه ساز صنعتی تهیه میگردد.توجه کنید چربی شیر باید حداکثر3.5درصد باشد تا بتوانیم بافت فوم و لاکتوز مناسبی را از شیر جدا کنیم.

 

مرحله اول، عصاره گیری اسپرسو

 

در مرحله اول طرز تهیه قهوه سرد با شیر، ابتدا به سراغ عصاره گیری قهوه می رویم. برای تهیه ی عصاره اسپرسو مورد نیاز در شیر قهوه ابتدا باید طبق ذائقه طعمی خود نوع دانه قهوه را انتخاب کنید، عربیکا یا روبوستا قهوه های عربیکا کافئین کمتر و طعم ترش دارد که میتواند طعمی ملایمی ایجاد کند ولی باید توجه داشت که کرما و خامه عربیکا کمتر از روبوستا می باشد.

قهوه های روبوستا، دارای کافئیین زیاد و خامه بیشتری می باشد که طعم آن عمدتا اسپایسی و تلخ می باشد که عمدتا طعم مناسبی با شیر ایجاد نمی کند و بدلیل خامه زیادی که دارد نمی تواند طرح و شکل خاصی روی آن ایجاد کرد ولی بدلیل کافئین بالایی که دارد میتواند برای مخاطب داشته باشد.

برای تهیه ی اسپرسو با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز برقی شما نیاز دارید برای هر شات اسپرسو 12گرم سابه ی قهوه استفاده کنید و حدود 30ثانیه، 25میلی لیتر عصاره گیری می کنیم. اگر این نسبت در عصاره گیری درست نباشد باید عوامل متغیر مانند درجه ی آسیاب قهوه و میزان گرم قهوه را تغییر دهیم تا عصاره گیری بصورت درست از قهوه انجام شود یکی از پارامتر های مهم در کیفیت اسپرسو پایداری کرما می باشد. وقتی که با نسبت استاندارد ودرست انجام شود می توانیم در شیر قهوه استفاده کنیم.

 

مرحله دوم، فوم گیری شیر

 

برای تهیه ی شیر قهوه، نیاز داریم شیر با چربی مناسب را تا دما 60-70درجه سانتی گراد گرم کنیم برای این کار از نازل بخار دستگاه های قهوه ساز صنعتی استفاده می کنیم که نیاز به ابزاری به نام پیچر دارد. پیچر حجم های350تا 1000میلی لیتر دارد که از جنس استیل ساخته شده است.

فوم گیری شیر در خانه را می توانید به راحتی با استفاده از فرنچ پرس انجام دهید، برای اینکار ابتدا شیر را تا دمای 70درجه سانتی گراد گرم می کنیم (قبل از اینکه شیر به جوش بیاید) در این مرحله با جابجا کردن فیلتر فلزی فرنچ پرس می توانیم فوم و کف روی سطح شیر ایجاد کنیم، سپس برای ایجاد طرح روی قهوه آنرا داخل پیچر می ریزیم و با استفاده از تکنیک های ایحاد طرح روی قهوه، شکل مورد نظر را ایجاد می کنیم.

یک روش ساده برای ترکیب و طبقاتی کردن طرز تهیه قهوه سرد با شیر، در این روش باید شیر فوم گرفته شده را داخل لیوانی با ارتفاع بلند بریزیم و سپس سس شکلات و قهوه را به ترتیب در مرکز فوم و شیر به آرامی می ریزیم تا ته نشین شود هم اکنون میتوانیم با ترکیب کردن این سه لایه طعم ها را با هم مخلوط و طعم خوشمزه شیر قهوه کاکائو تهیه کنیم.

برای تزئئین و گارنیش ای نوشیدنی ها می توانیم از پودر کاکائو و یا نسکافه استفاده کنیم، ترکیب کردن شکر و سیروپ ها با طعم مختلف می توانید طعمی بر طبق دایقه ی خود ایجاد و قهوه را میل کنید.

 

طرز تهیه شیر قهوه سرد

 

 

طرز تهیه شیر قهوه سرد

 

 

قهوه سرد باب میل خیلی از افراد می باشد. برای دانستن طرز تهیه قهوه سرد با شیر یا همان شیر قهوه سرد، ابتدا نیاز به عصاره اسپرسو، شیر پرچرب سرد و باتوجه به ذایقه طعمی که دوست دارید از سس شکلات یا سیروپ وانیل نیز می توانید استفاده کنید.

حجم نوشیدنی قهوه سرد حدودا 180میلی لیتر می باشد که در گلس های مختلفی می توان آن را سرو کرد، ابتدا گلس را باید با مقداری یخ خنک کرده سپس یخ ها را خرد و کراش می کنیم و مقدار یک شات اسپرسو روی آن عصاره گیری می کنیم و شیر پرچرب با حجم 150میلی لیتر به آن اضافه می کنیم.

توجه کنید قهوه سرد شما امکان دارد رقیق شود و طعم اصلی خود را از دست بدهد به همین منظور اسپرسو عصاره گیری شده را می توانیم در قالب های یخ بریزیم تا بجای یخ در نوشیدنی خود استفاده کنیم با این کار می توانیم غلظت و بادی نوشیدنی خود را حفظ کنیم.

شیر قهوه سرد طعمی شبیه به نسکافه پیدا می کند و طعم های تلخ در آن بیشتر حس میشود دلیل این طعم، شیر سرد می باشد، شیر اگر به دمای 70درجه سانتی گراد برسد بافت لاکتوز آن آزاد شده و طعمی شیرین به نوشیدنی ما اضافه می کند. توصیه می شود برای شیرین کردن نوشیدنی های سرد شیر قهوه از شکر استفاده نکنید و سیروپ میتواند طعم نوشیدنی نهایی ما را بالانس کند.

 

تهیه موکا با قهوه فوری

 

موکا نوشیدنی ترکیب شیر قهوه میباشد که طعمی شیرین و جذاب دارد برای تهیه ی موکا شما نیاز به عصاره قهوه دارید برای تهیه ی این عصاره نیاز به دستگاه اسپرسوساز برقی یا گازی دارید و توجه کنید از قهوه های دمی نمی توانید برای ساخت نوشیدنی های شیر قهوه استفاده کنید. اگر دسترسی به اسپرسو نداشته باشید از پودر قهوه فوری می توانید استفاده کنید.

قهوه فوری در دو نوع کلاسیک وگلد دسته بندی میشود قهوه های فوری گلد درصد قهوه بیشتری نسبت به مواد افزودنی آن دارد که طعم نهایی قهوه را تلخ تر و کافئین بیشتری را برای شما تامین میکند.

مقدار یک قاشق غذاخوری قهوه فوری را با 90میلی لیتر آب ترکیب کنید به صورتی که نوشیدنی با غلظت بسیار زیادی تشکیل شود، سپس شیر پرچرب را در جازوه گرم می کنیم تا به دمای 70درجه سانتی گراد برسد.

شیر گرم شده را می توانیم با استفاده ازفرنچ پرس یا همزن برقی کف روی سطح شیر ایجاد کنیم و در نهایت شیر گرم شده را با قهوه فوری تهیه شده ترکیب می کنیم.

توجه کنید قهوه موکا از سس شکلات یا شکلات آب شده استفاده میشود به همین منظور مقدار 15 گرم سس شکلات را به نوشیدنی شیر قهوه تشکیل شده اضافه می کنیم، اکنون نوشیدنی موکا شما آماده است.

برای تزئین موکا میتوانیم از خامه زده شده استفاده کنیم، ترکیب خامه با شیر قهوه طعم جذابی را می تواند برای شما ایجاد کند، میزان خامه اضافه شده به نوشیدنی باید کنترل شده باشد تا طعم اصلی نوشیدنی را تغییر ندهد.

 

 

طرز تهیه کاپوچینو سرد

 

در ادامه بحت طرز تهیه قهوه سرد با شیر، به کاپوچینو سرد نیز می پردازیم. شیر قهوه سرد مورد علاقه افراد زیادی است، باید در تهیه آن دقت کافی داشته باشند چون شیر باید ابتدا گرم شود و بافت لاکتوز آن آزاد شود. باز شدن بافت لاکتوز میتواند طعم شیر را شیرین کند و در ترکیب قهوه طعم فوق العاده ای میسازد. حجم نوشیدنی های شیر قهوه 150 تا 250 میلی لیتر میباشد که از یک شات عصاره اسپرسو تهیه شده است.

برای تهیه ی قهوه سرد و ایجاد طعمی فوق العاده باید فوت و فن های خاص خودش را یاد بگیریم، عصاره اسپرسو باید بصورت ایده آل و استاندارد تهیه شود، قهوه اسپرسو استاندارد از 18 گرم سابه ی قهوه با درجه ی آسیاب مناسب تهیه میکنیم، دستگاه عصاره گیری اسپرسو باید صنعتی باشد و از دستگاه های برقی نیز میتوانیم استفاده کنیم توصیه نمیشود از موکاپات استفاده کنیم. عصاره گیری یک شات اسپرسو با استفاده از دستگاه های قهوه ساز صنعتی میتواند خامه مناسب تهیه کند و ترکیب طعمی آن با شیر بخار دیده شده میتواند طعمی خاص ایجاد کند.

شیر پرچرب را باید داخل ظرف پیچر بریزیم، و توسط بخار گرم دستگاه اسپرسو از آن فوم گیری کنیم، فوم گیری از شیر تکنیک های خاص خودش را دارد که بصورت کامل ویدئو های آن توسط آکادمی قهوه پاپی کافی تهیه شده است. شیر پرچرب در دمای 60-70 درجه سانتی گراد باید گرم شود و فوم مناسب بر روی سطح آن تشکیل گردد با فوم شیر میتوانید طرح های مختلفی بر روی اسپرسو ایجاد کنید.

فنجان سرو نوشیدنی شیر قهوه سرد باید شیشه ای باشد ابتدا لیوان را با کوبیک های یخ سرد میکنیم( قطعات یخ باید بجای آب از قهوه استفاده کنیم .) قطعات یخ که از قهوه تشکیل شده است باعث می گردد غلظت نهایی نوشیدنی ما کم نشود. مقدار 150میلی لیتر شیر گرم شده را به نوشیدنی اضافه میکنیم و سپس به خوبی با یخ هم میزنیم تا دمای آن کاهش یابد. هم اکنون باید قهوه اسپرسو عصاره گیری شده را به شیر سرد شده اضافه کنیم و برای ایجاد طعم بهتر آن می توانیم سیروپ کارامل و خامه ی زده شده برای طعم وگارنیش نوشیدنی به آن اضافه کنیم.

 

سوالات متدول

 

برای تهیه ی قهوه سرد به چه ابزاری نیاز است؟

اسپرسوسازبرقی یا گازی، شیرجوش، فرنچ پرس، پیچر و لیوان شیشه ای

چه قهوه ای با اسپرسو وشکلات استفاده می شود؟

موکا، لاته، کاپوچینو، نسکافه، اسپرسو

موکا با لاته چه تفاوتی دارد؟

لاته تشکیل شده از ترکیب اسپرسو شیر و فوم شیر که نسبت فوم شیر آن بسیار کمتر می باشد، برای شیرین کردن و طعم سازی لاته از سیروپ و شکر استفاده می کنند، موکا نوشیدنی شیر قهوه است که از سس شکلات، شیر و اسپرسو تهیه شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare