لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بهترین قهوه برای بی خوابی یا بیداری

بهترین قهوه برای بیداری یا بیخوابی
4.2/5 - (5 امتیاز)

کافئین دقیقا نقطه مشترک آشنایی همه ی ما با قهوه است، نیاز انسان به کافئین برای بیدار ماندن یا فعالیت بدنی بیشتر افراد را به سمت مصرف قهوه کشانده است. البته این باور که افراد برای تامین کافئین خود قهوه های بسیار تلخ و سوخته می خورند کاملا اشتباه است در ادامه ی این مقاله بصورت کامل کافئین را می شناسیم و ابعاد تاثیر گذاری آن بر بدن انسان را بررسی می کنیم و متوجه می شویم بهترین قهوه برای بی خوابی یا بیداری کدام است.

اگر می خواهید راجع به آموزش باریستا بیشتر بدانید، می توانید به صفحه مربوطه آن مراجعه کنید و پس از تهیه دوره آموزشی، بطور کامل آن را فرا بگیرید.

 

بهترین قهوه برای بی خوابی چیست؟

 

بهترین قهوه برای بیداری چیست؟

 

 

 

خب همان طور که می دانیم؛ کافئین رابط بین تمام نوع های قهوه ها با خواب است که ما باید میل کردن این نوشیدنی با کافئین را به درستی مدیریت کنیم تا دچار آسیب نشویم.
در واقع اگر به خوبی بتوانیم نحوه و مقدار مصرف را کنترل کنیم؛ به تمام خواص آن دست می یابیم.
امروزه بسیاری از مردم دنیا قهوه را به دلیل کافئین بالا ی موجود در آن میل می کنند تا بتوانند به کمک آن به جنگ خواب بروند.

به صورت کلی قهوه ها به دو گونه ی عربیکا و روبوستا تقسیم می شوند، طبق تحقیقات انجام گرفته بر روی قهوه، گونه روبوستا دو برابر بیشتر از عربیکا دارای کافئین است و از لحاظ ژنتیکی نیز عربیکا تکامل یافته تر نسبت به روبوستا می باشد. حدود70درصد از مزارع قهوه در جهان زیر کشت قهوه عربیکا است و می توان گفت محبوب ترین گونه ی قهوه نیز عربیکا می باشد.

 

در ایران بدلیل اینکه افراد برای تامین کافئین خود سراغ قهوه می روند، روبوستا بیشترین مصرف روزانه در بین ایرانیان را دارد، اخیرا با توجه به فرهنگ سازی هایی که انجام گرفته ذائقه ی مردم به سمت مصرف بلند و ترکیبات قهوه عربیکا و روبوستا تغییر کرده است.

 

قهوه روبوستا شامل شاخصه های طعمی تلخ و غلیظ است، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما آن را با درصدی عربیکا میکس کنید تا عطر و طعم آن بهتر و خوشمزه تر شود، قهوه روبوستا دارای خامه و کرما زیادی در حین عصاره گیری می باشد.

 

پیشنهاد ما برای خرید قهوه در ابتدا قهوه های تک خواستگاه عربیکا می باشد؛ چون دارای عطر و طعمی بی نظیر و خوشمزه است، قهوه های تک خواستگاه عربیکا کافئین کمتری دارند؛ به همین دلیل اگر نیاز به کافئین دارید و می خواهید بهترین قهوه برای بی خوابی را انتخاب کنید، میکس های 70درصد روبوستا بهترین ترکیبات پرکافئین هستند.

 

امروزه در جهان برند های مختلفی از قهوه ها به وجود آمده اند که ترکیبات خاص قهوه پرکافئین را به بازار ارائه کرده اند و مانور تبلیغاتی این کمپانی ها تماما پرکافئین و خوشمزه بودن قهوه آنها است، درصد و نوع قهوه های مورد استفاده در این میکس ها جز موارد محرمانه ی این کمپانی ها می باشد، برند های مطرح قهوه در این موضوع می توان به قهوه آرزوی مرگ، ایلی، لاوازا و بقیه برند های ایتالیایی و آمریکایی نام برد، برشته کاری قهوه تاثیر خیلی مهمی بر روی کافئین قهوه می گذارد، چون دانه سبز قهوه در فرایند رست با شوک حرارتی دمای بالای250درجه سانتی گراد برخورد می کند و فرآیند های شیمیایی درون قهوه اتفاق می افتد که باعث تغیر رنگ و عطر آن می شود.

 

همین فرآیند ها بر روی پیوند های کافئین نیز تاثیر مستقیم دارد، به صورت کلی طبق آخرین تحقیقاتی که اتحادیه قهوه اروپا بر روی 500نوع قهوه با درجه ی برشته کاری مختلف انجام داده است به این نتیجه رسیده که قهوه هرچه درجه برشته کاری آن بیشتر و به سمت تیره برود میزان انحلال کافئین در آب کاهش می باید.

 

باور غلطی که از همان ابتدای آشنایی ما با قهوه ایجاده شده است، مبنی بر اینکه قهوه هرچه تلخ تر و غلیظ تر کافئین آن بیشتر می باشد، پیشنهاد می کنیم برای کافئین زیاد حتما از قهوه های میکس با درجه ی برشته کاری متوسط استفاده کنید این قهوه نه طعم آن چنان تلخی دارد و نه غلظت خیلی بالایی که حس دهانی ناخوشایندی به مشتری دست بدهد و بهترین قهوه برای بی خوابی محسوب می شوند.

 

 

کافئین چیست و چه خواصی دارد؟

 

کافئین چیست و چه خواصی دارد؟

 

 

 

خب اول از همه بدانیم که کافئین چیست؟

کافئین را می توان به عنوان یک ماده محرک سیستم عصبی در نظر گرفت که پرمصرف‌ترین روانگردان محسوب می‌شود و آن را بیشتر در نوشیدنی هایی مثل قهوه ها، چایی ها و کاکائو ها می توان یافت. باید به این نکته توجه داشت که میزان مصرف کافئین مجاز باید به میزانی معین باشد تا به سلامتی افراد آسیب نرساند.

برای مثال بیشترین میزان مصرف مجاز روزانه برای انسان های بزرگسال مشکلی پیش نمی آید، میزان 400 میلی‌گرم در روز است ولی باید به این نکته توجه شود که باید حدودا شش ساعت قبل از وقت خواب، دیگر آن نوشیدنی حاوی قهوه را نوش جان نکنیم تا خواب ما دچار مشکل نشود و به راحتی بتوانیم بخوابیم چرا که عمر کافئین مورد اثر در بدن ما حدود 5 الی 6ساعت است و همین مقدار روی بدن انسان هم اثر می گذارد.

بهترین زمان برای خوردن قهوه که اثر آن فوق العاده باشد، صبح گاه است. چرا که میزان اثرگذاری کافئین برای یک انسان معمولی در صبحگاه خیلی بیشتر است و یک انسان معمولی مجاز است که در طول آن ساعات تا 4 فنجان قهوه را هم نیز میل کند.

 

زمانی که ما قهوه مصرف می کنیم، هورمون کورتیزول و آدرنالین در بدن ما ترشح می شود.

هورمون کورتیزول باعث می شود عصب های مغز حس خوشایند برای رفع خستگی به مخاطب القا شود، کافئین بعد از مصرف در بدن حدود 8 ساعت باقی می ماند و بعد از آن دفع می شود به طور متوسط هر 250 میلی لیتر عصاره ی قهوه شامل 90 الی 190 میلی لیتر کافئین می باشد که برای رفع خستگی و بیدار ماندن می تواند به مخاطب کمک کند.

 

 

عوارض کافئین

 

عوارض کافئین

 

کافئین همانطور که می تواند عامل بوجود آورنده بهترین قهوه برای بی خوابی یا بیداری باشد و به بیدار ماندن و رفع خستگی کمک کند، عوارض و موارد احتیاطی برای مصرف دارد.

 

در ابتدا باید به شما عرض کنم هیچ موقع نیاز نیست برای اینکه کافئین بدن خود را تامین کنید، قهوه های تلخ دارک رست مصرف کنید( رست قهوه هرچه بیشتر باشد، کافئین آن کمتر می باشد.) بلکه می توانید پودر کافئین را از داروخانه های تهیه و آن را در آب حل کنید کافئین شاخصه ی طعمی تلخی را داراست ولی تلخی قهوه های دارک رست به این موضوع مربوط نمی شود؛ بلکه مربوط به سوخته شدن سطح قهوه می باشد، شاخصه های قهوه دارک رست فقط طعم های کربنی را داراست و پیشنهاد نمی شود، برای تهیه ی قهوه حتما از قهوه های رست متوسط استفاده کنید.

 

مصرف کافئین برای افراد زیر7سال، خانم های باردار و افرادی که مشکلات قلبی دارند پیشنهاد نمی شود، در روز مصرف بیش از سه فنجان قهوه پیشنهاد نمی شود و باعث بروز مشکلات قلبی و تپش قلب میشود به اصطلاح شخص اور کافئین می شود، در این مواقع شخص با خوردن شیر و لبنیات می تواند تاثیر کافئین بر بدن خود را کاهش دهد و به دفع سریع کافئین کمک می کند.

 

آیا ممکن است قهوه پرکافئین روی من اثر نکند؟

 

آیا ممکن است قهوه پرکافئین روی من اثر نکند؟

 

مصرف بهترین قهوه برای بی خوابی یا بیداری و کافئین باعث می شود سوخت وساز و متابولیسم بدن افزایش یابد، مصرف زیاد کافئین باعث می شود آب بدن کاهش یابد، بعضی افراد در زمان مصرف قهوه بدن آنها واکنش عکس نشان می دهد و دچار خواب آلودگی می شود، این واکنش بستگی به سوخ وساز بدن هر فرد دارد و اگر بدن شخصی واکنش عکس نشان دهد قابل تغییر نمی باشد.

 

 

آیا با قهوه می‌توان به جنگ خواب رفت؟

 

جنگ با خواب با قهوه

 

با مصرف روزانه 2 یا 3 فنجان قهوه در روز میتوانیم میزان کافئین در بدن را تامین کرد و از خواب آلودگی جلوگیری کنیم، پیشنهاد می شود روزانه قهوه های دمی مصرف کنید تا حجم بیشتر و غلظت کمتری داشته باشد، قهوه اسپرسو دارای غلظت بیشتری می باشد و  بهترین قهوه برای بی خوابی محسوب می شود که روزانه مصرف بیش از 2 فنجان از اسپرسو پیشنهاد نمی شود.

 

تفاوت متد های دم آوری قهوه بر کافئین

 

دم آوری قهوه متد های مختلفی دارد. مانند اسپرسو، قهوه های دمی( فرنچ پرس، کمکس، سایفون، وی60 و ترک) قهوه اسپرسو میزان 18گرم سابه ی قهوه حدود 30ثانیه تحت فشار8.5بار و دمای آب 90درجه سانتی گراد قرار می گیرد که عصاره گیری از آن انجام می شود.

این عصاره دارای خامه و کرما می باشد( خامه قهوه دارای کافئین نمی باشد و فقط بافت سلولوزی قهوه است که در معرض فشار آب ایجاد می شود.) قهوه اسپرسو دارای کافئین متوسط می باشد( انتخاب نوع قهوه در مرحله اول بر روی کافئین تاثیر می گذارد.)پس انتخاب بهترین قهوه برای بی خوابی را ابتدا بر اساس نوع آن محاسبه می کنند.

قهوه های دمی به دلیل اینکه آب و قهوه زمان بشتری حدود 4 دقیقه باهم در ارتباط هستند و درجه ی آسیاب قهوه نسبت به اسپرسو درشت تر می باشد، می توان گفت کافئین بیشتری دارد.

 

توجه کنید قهوه های دمی فاقد کرما وخامه می باشد، حجم عصاره قهوه های دمی بین 150 تا 250 میلی لیتر متغیر می باشد.

 

 

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه ساعتی است؟

 

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه ساعتی است؟

 

مصرف قهوه به دلیل اینکه عصاره قهوه PH اسیدی دارد، اول صبح با معده ی خالی پیشنهاد نمی شود و افرادی که مشکل رفلکس معده دارند مصرف قهوه ی آمریکانو(ترکیب قهوه اسپرسو +150میلی لیتر آب گرم) برای آنها بهتر از نوشیدن بقیه ی متد های دم آوری می باشد، نوشیدن قهوه با درصد عربیکا بالا در اول صبح بدلیل داشتن کفئین ملایم و غلظت کمتر بهتر می باشد و مصرف بهترین قهوه برای بی خوابی  و قهوه ی با کافئین بالا در هنگام ظهر برای رفع خستگی و خواب آلودگی مناسب می باشد.

این قهوه دارای ترکیب بیشتری از دانه های روبوستا می باشد.

مصرف قهوه ی تک خواستگاه عربیکا و یا بدون کافئین نیز در هنگام عصر و شب پیشنهاد می شود به دلیل اینکه در خواب افراد اختلالی ایجاد نشود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare