لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا

بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا
3.8/5 - (6 امتیاز)

اگر شما هم می خواهید بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا را بهتر بشناسید و بدانید کدام اسپرسو با در صد کافئین بالا بهترین ویژگی ها را دارد، الان فرصت مناسبی برای شماست تا به درک این قضیه دست پیدا کنید.

عوامل متعددی می توانند بر میزان کافئین موجود در قهوه تاثیرگذار باشند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. برای آموختن بیشتر می توانید ابتدا به صفحه آموزش باریستا مراجعه کنید.

 

تاثیر گونه های قهوه بر کافئین

 

تاثیر گونه های قهوه بر کافئین

 

بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا، می تواند متعلق به گونه روبوستا باشد. اکثر اوقات شنیده اید که برای انتخاب قهوه با کافئین بالا به ما پیشنهاد شده است که قهوه ای بنوشیم که در صد روبوستای آن بیشتر باشد.

روبوستا حدودا دو برابر عربیکا کافئین دارد و شاخصه های طعمی آن تلخ و غلیظ می باشد که شاید برای اولین بار آشنایی ما با قهوه توسط گونه روبوستا باشد، چون کافئین خیلی بالایی دارد، با ترکیب کردن گونه های مختلف قهوه می توانیم ترکیب متعادلی از طعم و عطر آن بدست آورد که هم کافئین مناسب و هم عطر جذاب عربیکا داشته باشد.

 

 

تاثیر میزان برشتگی و درجه رست قهوه بر کافئین

 

تاثیر میزان برشتگی قهوه بر کافئین

 

دانه سبز قهوه در فرآیند رست حدود 20 درصد افزایش حجم پیدا می کند، و از لحاظ وزنی نیز 25درصد کاهش پیدا می کند؛ چون رطوبت و پوسته های آن جدا می شود، از لحاظ کافئین در ابتدا باید گونه ی قهوه را مورد بررسی قرار دهیم سپس درجه ی برشتگی، و باید این نکته را در نظر گرفت که آزمایشی توسط اتحادیه قهوه اروپا در سال  2021 روی  5000 نوع قهوه با درجه برشتگی های کم تا زیاد انجام داده است و میزان کافئین و انحلال پذیری آن را در آب مورد بررسی قرار داده است که نتیجه گیری این آزمایش این شده است که هرچه قهوه ها درجه برشتگی بیشتری داشته باشند، بافت کافئین در آنها از بین می رود و میزان کمتری کافئین دارند.

پس انتخاب بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا را می توان از روی درجه رست آن هم تعیین کرد. در واقع اگرمیزانبرشتگی قهوه را زیادکنیم علاوه براینکه کافئین موجوددرآن بیشتر می شود، تلخ تر وتیره تر می شود که البته تلخی طعم ومزه آن به میزان کافئین آن ربط ندارد.

تصور غلطی که هرچه قهوه تلخ و تیره تر کافئین بیشتر به صورت کامل رد می شود در  واقع هرچه قهوه تیره تر چربی های مضر آن بیشتر و بی مزه تر است، پیشنهاد ما به شما این است که از قهوه های مدیوم رست و با کیفیت بالا خریداری کنید تا هم از کافئین وهم از طعم آن لذت ببرید.

 

 

تاثیر روش های دم آوری قهوه بر کافئین

 

تاثیر روش های دم آوری قهوه بر کافئین

 

قهوه روش های مختلفی برای درست کردن و دم آوری بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا وجود دارد، یکی از این روش ها اسپرسو می باشد؛ حال سوال این است که چگونه بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا را تهیه کنیم؟

در این روش قهوه عصاره گیری شده بسیار غلیظ و دارای خامه یا کرما می باشد، به نظر برخی اسپرسو کافئین بیشتری دارد ولی از لحاظ مدت زمان ارتباط آب و قهوه اسپرسو حدود 30 ثانیه با آب در ارتباط بوده است که زمان کمی برای انحلال کافئین در آب می باشد به همین دلیل ما عنوان می کنیم که قهوه های نسل سوم اروپا یا قهوه های دمی کافئین بیشتری دارند، برای مثال قهوه فرانسه، کمکس، سایفون، وی60 و… سابه ی قهوه حدود 4 دقیقه با آب در ارتباط می باشد که مدت زمان کافی برای انحلال کافئین در آن وجود دارد و عصاره نهایی غلظت اسپرسو را ندارد و به حجم حدود 150 میلی لیتر تهیه و سرو می شود.

قهوه فرانسه که توسط دم ابزار فرنچ پرس تهیه می شود، می تواند یکی از ابزار های مناسب برای استفاده در محل کار باشد که قهوه دمی را با آن تهیه کنیم، قهوه فرانسه غلظتی شبیه به چایی و کافئین بسیار بالایی دارد و می توانید در این نوع قهوه طعم های پیچیده و خوشمزه ای از قهوه حس کنید و باید توجه داشته باشید که قهوه های دمی خامه یا کرما ندارند.

بهتراست برای افزایش کافئین قهوه از روش دم آوری منحصر به فرد خود کمک گرفت. بر اساس تحقیقات انجام شده تا کنون روش فیلتری یا چکه ای، کلد برو یا اسپرسو می تواند عالی باشد.

طبیعی است که هر چه میزان از پودر قهوه را بیشتر استفاده و مصرف کنیم، میزان کافئین موجود درآن به همان نسبت زیاد شده و پیشنهاد می شود برای افرادی که مشکلات قلبی ونظیرآن را دارند، به هیچ وجه در مصرف این قهوه با کافئین بالا زیاده روی نکنند تا خدایی نکرده دچار مشکلاتی ازقبیل تپش قلب یا مشکلات بیشتر نشوند.

به طور کلی قهوه هایی که با درجه برشته کاری بیشتری رست می شوند و در صد روبوستای آن ها 100در100 یا نزذیک به آن است از کافئین بالاتری برخوردار هستند.

 

میزان کافئین در هر فنجان قهوه

 

میزان کافئین در هر فنجان قهوه

 

کافئین مورد نیاز بدن انسان که مضر نباشد، 0.03 میلی گرم کافئین می باشد، به همین دلیل نوشیدن بیش از سه فنجان اسپرسو در روز را پیشنهاد نمی دهیم و می تواند مشکلات تپش قلب و عرق سرد همراه داشته باشید، در ضمن باید توجه داشته باشید که قهوه برای کودکان زیر7سال، خانم های باردار و افرادی که مشکل قلبی دارند پیشنهاد نمی شود.

قهوه های دمی به نسبت حجم بیشتری دارند و میتوانند مقدار کافئین بیشتری هم داشته باشند، به همین دلیل مصرف روزانه یک فنجان قهوه دمی را پیشنهاد می دهیم.

پشنهاد ما به صورت جدی برای شما خانم های باردار و حتی شیر ده این است که درتمام مراحل دوران حامگلی یعنی در تمام نه ماه و دوسال شیردهی از خوردن قهوه به خصوص قهوه اسپرسو کافئین بالا به شدت بپرهیزند.

 

 

تاثیر ارتفاع کشت بر کافئین قهوه

 

 

تاثیر ارتفاع کشت بر کافئین قهوه

 

 

درخت قهوه در ارتفاعات 400 الی 2400 متر از سطح دریا کشت می شود. کمربند کشت قهوه مناطق استوایی  تا مدار راس الجدی می باشد، در این مناطق آب و هوا شرجی و بارش باران بسیار زیاد است، کشور های کنیا، کلمبیا، اتیوپی، برزیل و هند کشور هایی هستند که قهوه در آنجا کشت و پرورش داده می شود.

قهوه وچای در کشور های آفریقایی به عنوان محصول استراتژیک شناخته می شود و دولت این کشور ها وزارت خانه ای برای قهوه و چایی اختصاص داده است، می توان گفت منبع درآمد اصلی این کشور ها از صادرات دانه سبز قهوه می باشد.

ارتفاعات بالای 800 متر از سطح دریا درختان قهوه عربیکا کشت می شوند، که دارای پیچیدگی طعمی بیشتری نسبت به روبوستا هستند، دلیل این موضوع این است که هرچه ارتفاع بالاتر باشد، گیلاس قهوه زمان بیشتری طول می کشد تا دانه به صورت کامل تغیر رنگ دهد و در واقع دانه سبز بیشتر با بافت قندی خود یا همان موسیلاژ در ارتباط می باشد، که این موضوع باعث می شود طعم های متفاوتی را از قهوه بتوانیم حس کنیم و قهوه ما جذاب تر می شود.

 

 

ترکیب قهوه پر کافئین در جهان

 

اخیرا در جهان با توجه به تقاضای مردم برای قهوه های پرکافئین کمپانی های تولیدی و کارشناسان مزارع قهوه درحال ایجاد و ترکیب گونه های جدید هستند تا بتوانند قهوه پرکافئین تولید و به بازار ارائه دهند؛ در حال حاضر برند قهوه آرزوی مرگ، لاوازا، ایلی و مولیناری از برند های خارجی مطرحی هستند که توانسته اند با ترکیبات خاص دانه سبز قهوه و رسیدن به پروفایل رست مخصوص این قهوه ها، میزان کافئین را در این نوع قهوه افزایش دهند و سود بسیار زیادی از این عرضه وتقاضا کسب کنند، اگر شما به دنبال قهوه ی پرکافئین از برند های ایتالیایی هستید، باید توجه کنید که حتما به صورت اوریجینال باشد و پاکت های فیک خریداری ننمایید.

 

قهوه پرکافئین روی من تاثیر ندارد!

 

 

برای پاسخ به این سوال که قهوه پرکافئین روی برخی افراد تاثیر ندارد و یا حتی تاثیر عکس دارد، باید چگونگی کافئین و عملکرد آن در بدن را بررسی کنیم، زمانی که شما قهوه میل می کنید کافئین وارد بدن شما می شود و هورمون های کورتیزول و آدرنالین در بدن شما شروع به ترشح می شود؛ در واقع هورمون کورتیزول باعث می شود که حس آرامشی ذهنی داشته باشید و حتی همین مورد است که باعث میشود به اصلاح بعضی افراد اعتیاد به قهوه پیدا کنند، و قهوه باعث می شود سوخت وساز در بدن ما زیاد شود به همین دلیل است که وقتی قهوه میل می کنیم، حس تشنگی می کنیم و بعضا حس سیری کاذب نیز به افراد دست می دهد، در واقع باید برای افرادی که بدنشان نسبت به قهوه واکنش عکس نشان می دهد، عرض کنیم این افراد نسبت به کافئین خنثی هستند و تاثیری روی آنها ندارد و قهوه را برای طعم آن میل کنند نه کافئین.

 

طبق تحقیقاتی که انجام شده ذائقه مردم ایران از چایی دارد به سمت قهوه پیش می رود( چایی حدود4/1 قهوه کافئین دارد) و به زودی افراد زیادی که برای اولین بار قهوه می نوشند شاید با موضوع خنثی بودن نسبت به کافئین برخورد کنند.

گاهی اوقات هم پیش می آید که فرد با خوردن مقدار زیادی قهوه در طولانی مدت علاوه بر اینکه دچار مشکلات متعدد و زیاد و غیر قابل جبرانی می شود، کافئین بالای موجود در قهوه هم دیگر اثر گذار بر روی آن ها برای جلوگیری از بی خوابی و کسلی نمی شود و فرد میخواهد دوباره قهوه را به امید جلوگیری از کسلی و افزایش انرژی مصرف می کند اما این گونه مصرف بی رویه جز مشکلات برایش چیزی به ارمغان نمی آورد.

 

قهوه فوری(نسکافه) چقدر کافئین دارد؟

 

قهوه های فوری یا نسکافه، در اصل از سابه دانه های قهوه تشکیل شده است و فرآیند تشکیل قهوه فوری در کارخانه انجام می گیرد که به قهوه افزودنی هایی نظیر نشاسته و آب اضافه میکنند و توسط نیتروژن مایع قهوه را سرد کرده تا فرآیند بلور سازی انجام شود، سپس قهوه های فوری که به عنوان گلد یا کلاسیک می شناسید تهیه و به بازار ارائه می شود، این قهوه ها به صورت نیمه آماده تهیه شده اند که به راحتی درآب جوش حل شده و امده سرو می باشد.

 

این قهوه ها کافئین زیادی ندارد و طعم شبیه به ترشی تخمیری نیز در اکثر آنها حس می شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از قوه تازه آسیاب شده و دم آوری و عصاره گیری توسط کافه یا خودتان می باشد، شما به عنوان یک دوستار قهوه می توانید دم ابزار های بسیار ساده و جذاب را تهیه و در خانه یا محل کارتان قهوه ی داغ و خوشمزه عصاره گیری و میل کنید.

بهترین قهوه اسپرسو کافئین بالا را از کجا تهیه کنم؟

اسپرسو کافئین بالا میتواند جزء محبوب ترین نوشیدنی های بر پایه قهوه باشد که در همه جای دنیا طرفدارای زیادی دارد، به همین منظور برای تهیه ی این قهوه در ابتدا از دانه های قهوه روبوستا از گونه های ویتنامهند و پی بی میتوانند استفاده کنند درجه ی اسیاب این قهوه ها باید شبیه به ماسه دریا باشد و همچنین با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز صنعتی که فشار 8بار را بتواند تامین کند با دمای اب 90 درجه ی سانتی گراد عصاره گیری شود. توجه فرمایید میل کردن شکلات تلخ با درصد بالا بعد از این اسپرسو میتواند میزان کافئین ورودی به بدن شما را زیاد کند. در مصرف زیاد کافئین خودداری فرمایید و کنترل شده میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare