لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بارسرد و گرم چیست

بارسرد و گرم چیست؟
4/5 - (3 امتیاز)

همه ی شما برای ملاقات دوستان یا جلسه ی کاری به کافی شاپ مراجعه کرده اید و از سرویس ها و خدماتی که کافه ارائه می دهد آشنایی دارید. منوی نوشیدنی سرد و گرم کافی شاپ از مهمترین سرویس هایی است که لازمه ی شروع هر کافه ای است و عمدتا مجموعه های کافه، نسبت به آیتم های منو رقابت دارند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا برای شما توضیح دهیم که بارسرد و گرم چیست.

 

 

 

بارگرم کافی شاپ

 

بارگرم کافی شاپ

 

منوی بار گرم کافی شاپ تهیه شده از نوشیدنی های قهوه و ترکیبات شیر و قهوه که بیشتر مناسب فصل زمستان میباشد ولی این منو باید به صورت دائم همه ی آیتم ها در کافه موجود باشد، چون می توان گفت قهوه قلب تپنده ی یک کافه را تشکیل می دهد.

 

افرادی که کافه گرد هستند و یا علاقه مند به نوشیدن قهوه با نوع قهوه ای که کافه ارائه می دهد، می توانند کیفیت و گرید کافه را مشخص کنند به این صورت که اگر کافه ای برای سرویس قهوه ی خود هزینه ی مناسب و اهمیت کافی داده باشد که دانه های مرغوب و دستگاه های با کیفیت خریداری کرده است پس به احتمال زیاد می تواند بقیه ی آیتم های منو هم از کیفیت خوب برخوردار باشند.

 

اگر کافه ای از دانه های بی کیفیت و ارزان برای ارائه ی نوشیدنی های خود استفاده کند، می توان گفت این کافه اهمیت چندانی به انتخاب و طراحی آیتم های منو ندارد.

برای درک بیشتر موضوع بارسرد و گرم چیست ، لطفا تا آخر مقاله ما را همراهی کنید.

 

 

منوی بار گرم

 

 

در ادامه مبحث بارسرد و گرم چیست، به توضیح درباره منو بار گرم می پردازیم. منوی بار گرم کافه تشکیل شده از قهوه و تعداد بسیار زیادی از نوشیدنی هایی که مشتقات قهوه و شیر هستند، قهوه در انواع اسپرسو و نسل سوم اروپا که همان قهوه های دمی هستند تقسیم می شوند. قهوه ی اسپرسو توسط دستگاه قهوه ساز مخصوصی که سابه ی قهوه را تحت فشار بخار قرار می دهد و عصاره گیری می شود.

قهوه های دمی طرفداران زیادی اخیرا در ایران پیدا کرده است، این قهوه ها توسط دم ابزار های مخصوص که نام ها و شکل های متفاوتی دارند تهیه می شوند مانند وی60، سایفون، فرنچ پرس و قهوه ترک این قهوه ها عمدتا بعد از عصاره گیری از فیلتر کاغذی یا پارچه ای عبور می کنند تا طعمی شفاف تر و خوشمزه تری داشته باشند.

 

بارگرم کافی شاپ می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد، نوشیدنی هایی مانند لاته آرت و کاپوچینو از نوشیدنی هایی هستند که هیچ موقع از نوشیدن آنها خسته نمی شوید، طرح های جذابی که توسط فوم شیر بر روی عصاره اسپرسو توسط باریستا های ماهر ایجاد می شود چشم نواز و خوشمزه می باشد. حجم نوشیدنی لاته حدود 280میلی لیتر می باشد که بعضی آیتم های ترکیبی نیز توسط کافه داران می تواند طراحی و قیمت گذاری شود مانند لاته فندق، لاته کارامل و… این نوشیدنی ها علاوه بر قهوه و شیر، سییروپ های مخصوص با طعم های جذاب به آن اضافه میکنیم تا طعم نوشیدنی را باب میل مشتری کرده و شیرین تر شود.

 

منوی بار گرم کافه در کنار هر کدام از نوشیدنی ها باید موارد مخصوصی سرو شود به عنوان مثال کنار اسپرسو می توانیم، آب، شکلات و بیسکوییت. لاته و کاپوچینو نیز می توانیم بیسکوییت و کوکی سرو کنیم. در منوی گرم کافه نوشیدنی های گرم متفاوتی داریم مانند آمریکانو، موکا، ماکیاتو و قهوه های دمی که عمدتا توسط دستگه اسپرسوساز صنعتی تهیه و سرو می شود.

 

حال در جواب دانه قهوه از چه چیزی تشکیل شده است باید بگوییم که قهوه میوه ای شبیه به گیلاس است که در مناطق استوایی رشد کرده و توسط کشاورزان دست چین می شود در هر گیلاس قهوه دو عدد دانه سبز قراردارد که به هم چسبیده اند فرایند جدا کردن پوسته ی گیلاس قهوه از دانه ی سبز فرآوری های مختلفی دارد که می توانیم سه نمونه ی معروف آنرا نام ببریم مانند فرآوری خشک، شسته، نیمه شسته و عسلی اکثرا برند های معروف مانند استارباکس، ایلی، لاوازا و مولیناری قهوه های سبز را از یک مزرعه و با یک فرآوری خریداری می کنند و قبل از رست دانه های قهوه را با هم ترکیب می کنند، سپس وارد دستگاه رست قهوه می شود و به کافه ها ارائه می گردد رمز موفقیت این برند های قهوه محبوب در جهان می تواند همین موضوع باشد.

 

آموزش های باتندری به صورت رایگان و فرهنگ سازی می تواند در ایران زمینه ساز و ورود صنعت و کسب و کار های جدیدی باشد، علاوه بر اشتغال زایی گردش مالی این کسب و کار ها به عنوان استارتاپ میتواند چشمگیر باشد، به دلیل اینکه از تجهیزات خاص باتندری استفاده می شود که اخیرا در ایران به صورت داخلی طراحی، تولید و به بازار ارائه شده است و تعداد افراد بسیار زیادی در مجموعه های تفریحی و خدماتی به عنوان بارتندر در حال حاضر به فعالیت مشغول هستند که نیاز اصلی این بارتندر ها آموزش، پیشرفت و داشتن دانش به روز می باشد.

 

 

بارسرد و میکسولوژی طعم ها

 

 

بارسرد و میکسولوژی طعم ها

 

 

در ادامه موضوع بارسرد و گرم چیست به توضیح بار سرد می پردازیم. هر کافه ای نیاز به سرو نوشیدنی های سرد و حتی فضایی برای تهیه و سرو انواع نوشیدنی سرد دارد، به شخصی که نوشیدنی سرد سرو و آماده سازی می کند بارتندر می گویند، بارتندر باید توانایی این را داشته باشد تا از شربت ها، میوه ها و آب میوه های مختلف نوشیدنی ها و طعم جدیدی ایجاد نماید، همچنین در طراحی نوشیدنی ابتدا باید ذائقه ی طعمی افراد و حتی انواع میوه و گیاهان محلی را در نظر گرفت که نوشیدنی ها باب میل افراد و مشتریان ما باشد.

 

مرحله ی اول در طراحی نوشیدنی انتخاب کانسپت و هویت نوشیدنی ها است، سپس نوع گلس و لیوان را انتخاب می کنیم و اکنون باید نسبت به این دو پارامتر ترکیبات نوشیدنی ها را بسازیم به این علم میکسولوژی می گویند.

 

میکسولوژی علمی است که امروزه در سراسر جهان مطرح است در صنعت نوشیدنی، خوراک وحتی کارخانه های صنعتی این علم می تواند برای فروش بیشتر و ارتباط بیشتری مشتری با محصول استفاده کرد. این علم هم اکنون در مراکز معتبر جهانی تدریس میگردد که ابعاد و قسمت های متفاوتی دارد.

 

بار سرد می توان گفت یکی از جذاب ترین بخش منوی کافه است که نوشیدنی های آن رنگارنگ و دارای طعم های فوق العاده ای می باشند، برای اجرای بارسرد در کافه باید ابتدا میز تاپینگ و وسایل بارتندری را تهیه کنید، در مقالات قبلی آکادمی قهوه پاپی کافی در مورد شناخت ابزار آلات بار سرد توضیحات تکمیلی ارائه کرده ایم.

 

 

باریستا و بارتندر حرفه ای به چه کسی گفته می شود؟

 

 

باریستا و بارتندر حرفه ای به چه کسی گفته می شود؟

 

 

آموزش بارتندری و باریستا می تواند شروع مسیر هیجان انگیز کافی شاپ باشد ولی آموزش در کنار تجربه است که به افراد کمک می کند تا پیشرفت کنند، بارتندر به شخصی گفته می شود که به صورت تخصصی به سرو نوش یدنی های سرد  با اشراف به مهارتها، تکنیکها، دستورالعملها و ابزار و البته با بکار گیری ارتباطات ،می پردازد. از دیگر تعاریف یک بارتندر می توان به مدیریت بار و علم ترکیب مواد و کنترل متریال مصرفی اشاره کرد.

 

یک بارتندر موفق چهار مولفه زیر را باید همراه داشته باشد :

الف ) ارتباط و توجه به میهمان

ب ) مدیریت و دقت به فضای کار

ج ) کیفیت محصولات

د ) سرعت کار

واژه میکسولوژی بارتندر به معنای ترکیب و مخلوط کردن عناصر است که علم میکسولوژی به دانش ترکیب مواد با توجه با خواص و استانداردهای طعمی متریال می پردازد و افرادی که در این مباحث تحقیق و پژوهش میکنند امروزه به عنوان میکسولوژیست معرفی میشوند که باید دارای حافظه چشایی و بویایی قوی باشند.

در صنعت بارتندینگ میکسولوژیست ها انقلاب عظیمی بوجود آورده اند و با تدوین ویژگیهای کیفی استاندارد برای یک نوشیدنی توانسته اند یکسان سازی کیفیت را در سرتاسر دنیا گسترش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare