لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

انواع نوشیدنی با قهوه

انواع نوشیدنی با قهوه
4.7/5 - (3 امتیاز)

اگر شما هم مانند اکثریت افراد، قهوه را دوست دارید و عاشق یادگیری انواع نوشیدنی با قهوه هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و صفر تا صدش را بیاموزید.
دانستن مفاهیم و حتی نام نوشیدنی ها هم به شما در آموزش باریستا کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و جذاب تر در این حوزه به روی لینک کلیک کرده و از اطلاعات مفیدی بهره مند شوید.

 

نوشیدنی با قهوه

 

نوشیدنی با قهوه

نوشیدنی با قهوه

 

قهوه اسپرسو یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها می باشد که افراد در کافی شاپ میل می کنند، اسامی مختلفی از نوشیدنی هایی که شما در کافی شاپ می بینید، عمدتا از ترکیب میزانی شیر و فوم شیر به اسپرسو درست می شود.

اسپرسو عصاره گیری شده حتما باید توسط دستگاه قهوه ساز صنعتی تهیه شده باشد تا از کرما و خامه مناسبی برخوردار باشد. در ضمن شما برای سرو انواع نوشیدنی ترکیبات شیر و قهوه باید فنجان های قهوه را با حجم آنها کامل بشناسید. نوشیدنی های کافه لاته، کاپوچینو، موکا، فراپه و … در کاپ هایی با حجم 150 تا 350 میلی لیتر سرو می شود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

 

اسپرسو

 

اسپرسو

 

در ابتدا باید شناخت کافی نسبت به اسپرسو و عصاره گیری آن داشته باشید، اسپرسو طبق تعریف اتحادیه قهوه اروپا نوشیدنی است که از عصاره گیری دو برابر وزن سابه ی قهوه در مدت زمان 20 الی30 ثانیه توسط فشار بخار 20 بار و دمای آب 88 الی 92 درجه سانتی گراد تهیه میگردد. فنجان های اسپرسو با حجم 90 میلی لیتر در بازار موجود می باشد که عصاره گیری اسپرسو در آن حدودا 30 میلی لیتر و عصاره گیری لانگو حدود 70 میلی لیتر می باشد، عمدتا در کنار اسپرسو فنجان آب و شکلات نیز سرو می شود، پیشنهاد می شود شات آب را قبل از نوشیدن قهوه میل کنید تا زبان و دهان شما شسته شود و بتوانید طعم اصلی قهوه را به خوبی بچشید.

 

دابل اسپرسو

 

دابل اسپرسو همان طور که از اسمش پیداست، از حجم دو برابری اسپرسو با همان میزان از آب درست شده است. بطوری که دارای کافئین بیشتر از تک خواهد بود.

برای تهیه ی قهوه اسپرسو دابل باید ابتدا پرتا فیلتر دابل را برداشته و مقدار حدودا 18 گرم سابه ی قهوه برای عصاره گیری مقدار قهوه 36 میلی لیتر آسیاب کرده، توجه کنید اسپرسو دابل باید در زمان حدود 40 ثانیه عصاره گیری شود و اگر کمتر از این زمن عصاره گیری شود میزان درجه آسیاب قهوه درشت تر بوده و آب سریع از روی سطح قهوه عبور میکند، قهوه دابل میزان سابه ی قهوه بیشتری نسبت اسپرسو تک دارد به همین دلیل میزان کافئین بیشتری هم دارد غلظت این قهوه با اسپرسو تک یکسان می باشد چون نسبت عصاره گیری در هر دو شبیه به هم هستند.

 

آمریکانو

 

یکی از انواع نوشیدنی با قهوه، آمریکانو نوشیدنی مورد علاقه آمریکایی ها می باشد که از عصاره یک شات اسپرسو دابل و 120 میلی لیتر آب جوش تشکیل شده است. این نوشیدنی به افرادی پیشنهاد می شود که قصد داشته باشند اسپرسو با غلظت کمتری میل کنند. آمریکانو فاقد کرما اسپرسو می باشد.

آمریکانو یک قهوه فوق العاده عالی برای علاقه مندان به قعوه هایی با غلظت کمتر است، چرا که آن را با کمی از آب مخلوط می کنند تا کمی از غلظت و تلخی آن کاسته شود.
شاید در کافه ها دیده باشید، هنگامی که نوشیدنی قهوه را سفارش می دهیم، در کنار آن یک فنجان آب هم قرار می گیرد تا در حین نوشیدن به آن اضافه کنیم و یا قبل و بعد نوشیدن قهوه آن را میل کنیم.

 

لانگ بلک، داداش آمریکانو!!!

 

لانگ بلک یکی از انواع نوشیدنی با قهوه است که به دلیل شباهت زیاد به آمرییکانو بین باریستا ها عمدتا اشتباه گرفته می شود.

در این نوشیدنی ابتدا 120میلی لیتر آب جوش را داخل فنجان می ریزیم سپس یک شات اسپرسو روی آن عصاره گیری می کنیم؛ به صورتی که کرما آن کاملا روی فنجان نهایی ما باقی بماند.

 

موکا چینو

 

نوشیدنی موکا تشکیل شده است از یک شات اسپرسو وحدود 125میلی لیتر شیر وفوم شیر که به آن مقدار15میلی لیتر سس شکلات اضافه می کنیم، اضافه کردن سس شکلات میتواند طعم این نوشیدنی را بسیار جذاب کند، این نوشیدنی برای افرادی پیشنهاد میشود که طعم تلخ اسپرسو را دوست ندارد این نوشیدنی باعث میشود شیرینی شیر و شکلات این طعم را بالانس و البته خوشمزه کند. موکا نوشیدنی شبیه به کاپو چینو است با این تفاوت که به آن سس شکلات اضافه شده است. به کاپو چینو میتوانیم انواع سیروپ ها مانند فندق، شکلات سفید و کارامل را اضافه کنیم باعث می شود نوشیدنی جدیدی طبق ذائقه طعمی مشتری خود بسازیم که طعمی جذاب داشته باشد.

 

فلت وایت

 

فلت وایت شبیه به نوشیدنی کاپوچینو می باشد با این تفاوت که فوم کمتری دارد، این نوشیدنی شامل 25 میلی لیتر عصاره اسپرسو و 125 میلی لیتر شیر و فوم شیر می باشد این نوشیدنی را به افرادی پیشنهاد میکنیم که علاقه مند به طعم اسپرسو هستند و فوم کمتری از شیر را دوست دارند شیر بخار داده شده باعث میشود طعم این نوشیدنی بالانس شود شاید نام فلت وایت در منو کافی شاپ ها کمتر دیده شود چون جایگزین آن کاپوچینو را قرارداده اند و فلت وایت در ایران اکثرا مخاطب کمتری دارد.

 

ماکیاتو

 

ماکیاتو نوشیدنی است با حجم 90 میلی لیتر که تشکیل شده است از یک شات عصاره اسپرسو 35 میلی لیتر، 55 میلی لیتر شیر و یک لکه فوم شیر این نوشیدنی در فنجان اسپرسو سرو می شود و طعم اسپرسو در آن زیادتر است در کنار این نوشیدنی شکلات سرو می شود برای شیرین کردن آن شکر اضافه نکنید چون غلظت نوشیدنی را بالا می برد، بدون اینکه شیرین شود.

در ماکیاتو بر خلاف کاپوچینو از مقداری شیر کم چرب استفاده می کنیم، از کف شیر هم برای تزئینات و انجام طرح و نقش های هنری روی آن بکار می بریم.

نوشیدنی ها به ترتیب ترکیب شیر با قهوه میتوان بر حسب زیر تقسیم بندی کرد:

ماکیاتو: حاوی 10 میلی لیتر شیر گرم

کورتادو: حاوی 25 تا 30 میلی لیتر شیر گرم شده با یک لایه از فوم شیر

پیکولو: حاوی 100 میلی لیتر شیر با یک لایه از فوم شیر

کاپوچینو: حاوی 125 تا 130 میلی لیتر شیر با یک لایه ضخیم فوم شیر

فلت وایت: حاوی 125 میلی لیتر شیر بخار داده شده با یک لایه فوم شیر

کافه لاته: حاوی 210 میلی لیتر شیر بخار داده شده با یک لایه مناسب فوم شیر

همه ی این نوشیدنی ها حاوی اسپرسو، ریسترتو یا اسپرسو دابل می باشد.

 

آفوگاتو

 

در ادامه ی مقاله ی انواع نوشیدنی با قهوه می توانیم به آفوگاتو اشاره کنیم. این نوشیدنی شامل دو اسکوپ بستنی وانیلی و یک شات عصاره اسپرسو می باشد، اسپرسو در ظرف دیگری عصاره گیری می شود و همراه با بستنی سرو می شود، ترکیب بستنی و اسپرسو باعث می شود طعمی شبیه به نسکافه ایجاد شود که بسیار خوشمزه است. بستنی وانیل را میتوان همراه با بستنی شکلاتی سرو کرد بنابر سلیقه ی مشتری متغیر می باشد.

 

کلد برو یا قهوه سرد دم

 

این قهوه را با آیس کافی اشتباه نگیرید، تاور کلد برو شامل مخزنی یخ و سابه ی قهوه می باشد که از آب شدن یخ ها بر روی سابه ی قهوه عصاره گیری می شود. حدود 24 الی 72 ساعت به طول می انجامد، این نوشیدنی دارای طعمی شفاف و جذاب است، آیس کافی قهوه ای است که توسط آب گرم عصاره گیری شده و برای سرد کردن آن یخ به آن اضافه می شود.

 

کاپوچینو یا لاته خوشمزه تره؟؟؟

 

ترکیبات شیر و قهوه همیشه خوشمزه است چون با عصاره گیری قهوه اسپرسو و فوم گیری از شیر می توانیم با ترکیبات مشخصی نوشیدنی های جدید طراحی و تهیه کنیم، در ابتدا باید عصاره گیری استاندارد و صحیح اسپرسو را کاملا یاد گرفته باشیم سپس فوم گیری شیر را با دستگاه های صنعتی آموزش ببینیم و اکنون میتوانیم نوشیدنی ترکیبی شیر و قهوه خود را بسازیم.

کاپوچینو، ترکیبی از کف شیر، شیر جوشیده و قهوه است و هر چه شیر استفاده شده برای آن، چرب تر باشد، کاپوچینو خوش مزه تر خواهد شد.
در کافی شاپ ها آن را با دستگاه تعبیه می کنند که بسیار طعم دلنشینی را می گیرد.

کاپوچینو نوشیدنی است با حجم کلی 150 میلی لیتر که 35 میلی لیتر آن اسپرسو، 40میلی لیتر فوم شیر و 75 میلی لیتر شیر بخار داده شده، شیر در دمای 65 – 75 درجه سانتی گراد بافت لاکتوز آزاد شده و در شیرین ترین حالت از لحاظ طعمی قرار دارد با ایجاد حباب هوا داخل شیر میتوانیم فوم یا کف ایجاد کنیم. کاپوچینو معروف از به فوم زیاد در این نوشیدنی طعم اسپرسو بیشتر حس می شود و حجم کلی آن به نسب لاته کمتر است، کاپوچینو را به افرادی پیشنهاد می کنیم که دوستدار اسپرسو و علاقه مند به تست طعم های جدید و ترکیبات جدید آن هستند.

در لاته، ترکیب قهوه و شیر استفاده می شود اما ترکیب آن ها یک به دو است و بر عکس کاپو چینو کف آن به طبع کمتر می شود.
باید گفت این نوع قهوه را با هنر ترکیب می کنند و طرح های زیبایی را بر رویش نقش می دهند که آن را بسیار زیبا می کند.

لاته آرت تشکیل شده از 320 میلی لیتر نوشیدنی که از 35 میلی لیتر عصاره اسپرسو، شیر و فوم شیر تشکیل شده است این نوشیدنی به نسبت کاپوچینو شیر بیشتر و فوم کمتری دارد به همین دلیل می توان گفت طعم اسپرسو کمتر حس می شود به دلیل حجم بالای کاپ های لاته می توانند بر روی آن طرح های مختلفی طراحی و بکشند که به آن هنر طراحی شیر بر روی قهوه یا لاته آرت گویند، این هنر در ایران مسابقات ملی و در جهان نیز مسابقات جهانی دارد.

 

پیکولو لاته چیست؟

 

پیکولو یک کلمه ی ایتالیایی است به معنی کوچک، به دلیل حجم کم این نوشیدنی (125میلی لیتر) نام این نوشیدنی را پیکولو گذاشته اند می توان گفت یکی از محبوب ترین نوشیدنی های استرالیا در سال 2010 می باشد.

برای تهیه ی پیکولو شما ابتدا یک ریسترتو عصاره گیری می کنید، ریسترتو به معنای نصف عصاره اسپرسو است یعنی 15- 25 میلی لیتر که 100 میلی لیتر شیر بخار داده شده به آن اضافه می کنیم این نوشیدنی در فنجان های قهوه 130 میلی لیتری سرو می شود و طعم اسپرسو در این نوشیدنی بیشتر از لاته و کاپوچینو حس می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare