لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

 آیا قهوه چاق کننده است

 آیا قهوه چاق کننده است
4/5 - (13 امتیاز)

خواندن مقاله آیا قهوه چاق کننده است، دید وسیع تری را به تمام مشتاقان و تمام افرادی که دوست دارند اندامی متناسب داشته باشند، می‌دهد.
تا ادامه مقاله با ما همراه باشید تا انتخاب رژیم غذایی مناسب خود را با اگاهی بیشتری انجام دهید. یک باور قدیمی درباره نوشیدنی هایی مثل قهوه و چایی وجود دارد که آن ها لاغر کننده هستند، اما ببینیم که آیا واقعا همیشه همین چنین است یا خیر؟ پس اگر می خواهید بیشتر بدانید، تا ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

برای دریافت اطلاعات جامع تر در باره خانواده قهوه ها و هم چنین آشنایی بیشتر با انواع آن ها و طرز تهیه آن ها می توانید جهت تهیه دوره به صفحه آموزش باریستا مراجعه کنید.

 

آیا قهوه شما را چاق می کند؟

 

آیا قهوه شما را چاق می کند

 

خیلی از اوقات سوالاتی در ذهن ایجاد می شود که پاسخ دادن به آن ها مستلزم تجربه و تحقیق فراوان است یا حتی شما را به یک جواب قطعی نمی رساند، چرا که جواب در هر فرد به فرد دیگر متفاوت است و تاثیر های مختلفی بر روی بدن ها و افراد مختلف دارد.

یکی از این مسائل، پرداختن به همین سوال آیا قهوه چاق کننده است، است. اگر قهوه پرکافئین می خورید و انتظار لاغر شدن دارید، بدانید مصرف کافئین بیش از حد کافئین نمی گذارد شما به هدف خود یعنی رژیم سلامت و لاغری شوید و کالری بدن شما را بیشتر می کند.
گاهی اوقات با مصرف بیش از اندازه و زیاد کافئین، اشتها در فرد زیاد شده و پرخوری بعد از خوردن قهوه شروع می شود؛ چرا که برخی افراد با افزایش متابولیسم در بدنشان، احساس گرسنگی به سراغشان می آید و باعث می شود که در خوردن زیاده روی کنند و اگر هیچ تحرک و ورزشی هم اتفاق نیافتد منجر به چاقی حتمی در آن ها می شود.

 

همانطور که گفتیم، قهوه با چاقی می تواند ارتباط داشته باشد و آن ارتباط زمانی بدرستی برقرار خواهد شد که کافئین بالا در آن موجود باشد یا آن را با شیر ترکیب کنیم و آن را به شیر قهوه تبدیل کنیم.
با خوردن شیر قهوه کالری بالایی وارد بدن ما می شود، که همین قضیه منجر به چاقی زود هنگام می شود.
نه تنها شیر می تواند در جواب آیا قهوه چاق کننده است، جواب بله را به ما بدهد، بلکه شیر و خامه، عسل یا شکر یا هر افزودنی قند دار و پر کالری دیگر می تواند تکمیل کننده این ماجرا باشد.

باید این نکته را در نظر گرفت که تاثیر قهوه بر اضاف وزن یا کاهش وزن می تواند در افراد مختلف متفاوت و قابل تغییر باشد، چرا که مطالعات آمار متفاوتی را به ما داده اند. برای مثال یکی از تحقیقات حاکی از آن است که قهوه‌ در مردان گاهی باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن شده است اما در زنان این اتفاق بصورت بر عکس افتاده است.

اما باز هم نظر قطعی را نمی توانیم این گونه بدهیم و شما اگر می خواهید به تناسب اندام خود در حین خوردن قهوه کمک کنید، بهتر است ورزش و تحرک بدنی را فراموش نکنید و به همان میزان که قهوه‌ و سایر نوشیدنی ها را میل می کنید، به همان اندازه ورزش کنید تا در مدت زمان کمتری به وزن دلخواه خود برسید.

 

قهوه، لاغر کننده یا چاق کننده

 

در مقالات قبلی، درباره خواص قهوه برای تناسب اندام و لاغری گفتیم و متوجه شدیم که قهوه‌ اگر با ترکیبات مناسب خودش مصرف و استفاده شود، به هیچ وجه چاق کننده نیست و گفتیم که با انجام ورزش بعد از نوشیدن میزان مناسب، چه اتفاقی در بدن می افتد و کالری سوزی در بدن آغاز می شود.
ممکن است مصرف قهوه اگر به اندازه باشد، به تنهایی منجر به لاغری شود؛ اما اگر ترکیباتی همچون شیر، شکر یا خامه داشته باشد همان قهوه اثراتی دیگر به جای می گذارد که باعث چاقی در فرد می شود.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چه ترکیباتی باید با قهوه حاصل شود که منجر به چاقی گردد و برای افرادی که لاغر هستند و به نوشیدن قهوه علاقه فراوان دارند، مناسب و در عین حال چاق کننده نیز باشد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله که درباره این که آیا قهوه چاق کننده است بیشتر توضیح دهیم و ماجرا را آشکار کنیم.

 

تاثیر قهوه بر افزایش وزن

 

تاثیر قهوه بر افزایش وزن

 

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که اندامی لاغر دارید و نوشیدن قهوه در شما به یک عادت تبدیل شده است و قصد ندارید که هدف شما از خوردن قهوه لاغری باشد، نگران نباشید.
قهوه می تواند با ترکیب شدن با مواد بسیار خوشمزه دیگر، به یک محرک برای افزایش وزن شما تبدیل شود که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

به شما پیشنهاد می کنیم قهوه را با ترکیب کردن با شیر، شکر یا خامه امتحان کنید؛ این طوری هم طعم آن دلنشین تر می شود و هم هر چه مواد اضافه شده، چرب تر باشد اثر چاق کنندگی بیشتری را دارد و خوش طعم تر می شود.
به جای شیر می توان از خامه هم استفاده کرد، اینطور نوشیدنی ما به یک نوشیدنی با خاصیت چاق کنندگی تبدیل می شود و محرک خوبی برای چاقی در افراد لاغر به حساب می آید.

 

 

همراهان چاق کننده قهوه

 

همراهان چاق کننده قهوه

 

پس از تحقیقات بسیار، محققان به این نتیجه رسیده اند که قهوه‌ چه تاثیرات مفیدی بر بدن دارد.
شما معمولا هنگامی که می‌خواهید قهوه را میل کنید یا درمحل کار خود قرار دارید، قهوه را با یک خوراکی شیرین متل شکلات یا شیرینی مصرف می کنید که در صد زیادی از آن چاقی، به خاطر مصرف همین همراهان مضر است.

همانطور که می دانید، قهوه را با ترکیب کردن با شیر می توان تغییر طعم داد.
با روش های گوناگون، اضاف کردن شیر به قهوه نوشیدنی های متفاوتی به دست می آید، مثلا کاپوچینو، نسکافه یا موکا و کافی میکس. این نوشیدنی ها دیگر خاصیت لاغر کنندگی ندارند و حتی باعث بروز چاقی بخاطر وجود شیرینی و قند، بعد از خوردن می شوند.

 

چند راهکار برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از خوردن قهوه

 

چند راهکار برای جلوگیری از افزایش وزن بعد از خوردن قهوه

 

ورزش، خوردن آب زیاد و خوردن قهوه کم کافئین.

گاهی در جواب این سوال که آیا قهوه چاق کننده است، در صورت نبودن این چند مورد متاسفانه باید بگوییم بله! با خوردن قهوه چاق می شوید.
این سه مورد باید حتما در رژیم مناسب، توجه شود. همان‌طور که می‌دانید، کم کردن وزن با خوردن قهوه، شروطی هم دارد که تنها با رعایت کردن آن، رژیم ما همراه با قهوه خوردن درست پیش می‌رود.
حتما شنیده اید که‌ قهوه از مواد با خاصیت ها و ویژگی های متفاوت درست شده است که یکی از آن ها آنتی اکسیدان پر فایده است.
آنتی اکسیدان، فرایند تولید و تکثیر سلول های چربی را خیلی کند می کند و به کم شدن آن ها کمک می کند؛ مطالعات نشان داده است که هر چه میزان برشته کاری و رست قهوه کمتر باشد، کافئین درون آن کمتر است و بیشتر منجر به لاغری در افراد می شود.
آزمایشات صورت گرفته روی افراد، به این شکل بود کهتاثیر لاغری در افرادی که قهوه‌ کم کافئین مصرف کرده بودند، بسیار بیشتر بود.

هم چنین خوردن قهوه باعث از بین رفتن آب در بدن می شود، پس توصیه می شود افرادی که قهوه‌ مصرف می کنند، برای جلو گیری و پیشگیری از مشکلات، آب زیاد در طول روز نوش جان کنند که این مورد هم در لاغری بسیار اثر گذار است.
ورزش هم که می تواند یکی از اصلی ترین موارد برای تناسب اندام باشد و جز اصلی برنامه رژیمی است که قهوه‌ هم درون آن وجود دارد.

 

یک گزارش از تحقیقات دانشمندان بر روی مصرف کنندگان قهوه اسپرسو، حاکی از آن است که از بین افرادی که قهوه‌ اسپرسو مصرف می کنند؛ عده زیادی آن را با خوراکی شیرین میل می کنند و در هر سال، 5 کیلو گرم به وزن آن ها اضاف شده است.
این تحقیق تاکید بر روی بی تحرکی مصرف کنندگان می کند و توجه بر روی ورزش نکردن مصرف کننده است.

 

چگونگی دفع کافئین از بدن

 

گاهی اوقات پیش میاید که قهوه‌ ای در یک کافه می خوریم که از میزان کافئین آن، مطلع نیستیم و از فرط زیاد بودن میزان کافئین موجود در آن، دچار مشکل می شویم و به شدت ضربان قلبمان بالا می رود.

حال، برای اینکه حالمان در همان لحظه سریعا خوب شود، خوردن آب زیاد در فواصل کم بسیار کمک کننده است و به دفع کافئین کمک می کند. کمی تحرک و یا ورزش هم می تواند اثرگذار باشد، هم چنین شما می توانید از دم نوش های آرام بخش هم استفاده کنید تا دفع کافئین به سرعت اتفاق بیافتد.

در آخر اگر شما تمام راهکار ها را اجرایی کردید و متوجه شدید که هنوز همان حالات اولیه را دارید، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و در صورت صلاح دید پزشک، قرص فشار بخورید.
باید به این نکته بسیار مهم در بحث چاقی و قهوه توجه داشته باشید که مصرف نسکافه ها و شیر قهوه های شیرین نه تنها در لاغری، تاثیری ندارند، بلکه به دلیل وجود قند یا شکر درون آن ها منجر به افزایش وزن و چاقی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare