لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

آیا قهوه لاغر می کند

آیا قهوه لاغر می کند
5/5 - (1 امتیاز)

خب بگذارید در همین ابتدای کار خیالتان را راحت کنیم تا بدانید اینکه آیا قهوه لاغر می کند  امری درست است یا خیر. قهوه حاوی کافئین است و کافئین یک ماده محرک و روانگردان محسوب می‌شود و در اکثر مکمل ها ی لاغر کننده و چربی سوز یافت می‌شود تا سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

در واقع حقیقت ماجرا این است که قهوه را نمی توان به چشم یک برنامه رژیمی دانست، اما می توان برای چربی سوزی و جلوگیری از افزایش وزن روی آن حساب کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه به صفحه آموزش باریستا مراجعه بفرمایید.

تا ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا کاملا دقیق این ماجرا را برایتان باز کنیم.

 

انواع های قهوه های لاغر کننده

 

انواع های قهوه های لاغر کننده

 

 

در جواب آیا قهوه لاغر می کند، باید گفت که اصولاً هر قهوه ای که دارای مقدار کمی هم از کافئین باشد یک قهوه لاغر کننده محسوب می‌شود و از آنجایی که در تمامی قهوه ها حتی به مقداری کم کافئین یافت می شود پس می‌توان گفت تمام قهوه ها لاغر کننده هستند که ما به توضیح چند نمونه آنها اشاره خواهیم کرد.
یکی از قهوه های بسیار معروف و پرطرفدار برای استفاده عموم قهوه اسپرسو است.
زیرا این قهوه به خودی خود کالری کمتری نسبت به مابقی قهوه ها دارد. قهوه اسپرسو مناسب برای نوشیدن قبل از ورزش و انجام تحرکات بدنی است چراکه باعث می شود کالری حین انجام تمارین ورزشی بسوزند و همچنین سبب افزایش گرما در بدن میشود و کالری سوزی و سوخت و ساز از همان زمان آغاز خواهد شد.
قهوه سبز میتوان نمونه دیگر از این چگونه چربی سوز دانست که با آزاد کردن گلوکز در بدن انسان به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و باعث لاغر شدن فرد و از بین رفتن چربی های دور شکم و اطراف آن می‌شود. به این ترتیب که فرد بعد از مصرف روزانه این قهوه در طول روز کمتر احساس گرسنگی می‌کند و هنگام خوردن وعده های غذایی مقدار کم تری را مصرف می کند. می‌توان این قهوه را به شکل کپسول دارویی نیز مصرف نمود و در کنار آن یک یک رژیم غذایی سالم گرفت تا به توان به این ترتیب در یک مدت زمان نه چندان طولانی کمک کرد.

همچنین قهوه های دیگری نظیر قهوه عربیکا هم به افزایش متابولیسم بدن انسان کمک می کنند و فرد با مصرف آن قهوه دچار کاهش وزن شده و لاغری می شود.
در مورد قهوه گانودرما ممکن است زیاد شنیده باشید این نوع قهوه مخاطبین خاص خودش را دارد که علاوه بر خواص لاغر کنندگی، خواص درمانی فوق‌العاده‌ای نیز دارد و مصرف آن به صورت مستمر بعد از دو هفته نتایج فوق العاده ای را به جا خواهد گذاشت.

بطور کلی قهوه های پر کافئین مثل اسپرسو، ترک و فرانسه هستند که هر چه درصد روبوستا آن ها بالا تر باشد، مقدار کافئین در آن ها نیز بیشتر خواهد بود.
در نتیجه از بین قهوه ها، اگر قهوه اسپرسو یا فرانسه و ترک را انتخاب می کنید بدانید به این دلیل نمی تواند زیاد برای لاغزی اثرگذار باشد.
برای لاغر شدن می توانید از قهوه های گانودرما یا قهوه سبز استفاده کنید.
در واقع قهوه سبز همان قهوه های معمولی هستند که به دلیل اینکه عمل برشته کاری یا رست روی آن ها انجام نشده است، از کافئین کم تری برخوردار هستند، پس می توانیم با خیال آسوده تر و راحت تری این نوع از قهوه را نوش جان کرد.

 

 

محرک‌های لاغر کننده در قهوه

 

 

همانطور که می دانید کافئین ماده اصلی تحریک کننده لاغری در تمامی قهوه ها محسوب می شود، اما مواد دیگری نیز برای انجام این پروسه دست به دست هم می‌دهند تا فرایند افزایش سوخت و ساز در بدن انجام شده و فرد بعد از نوشیدن آن با انجام فعالیت های ورزشی و تمارین بدنی به لاغر شدن خود و از بین بردن چربی های موجود در بدن خود به خصوص چربی های شکم و اطراف پهلو کمک شایانی کند.
یکی دیگر از مواد لاغر کننده که ممکن است در قهوه ها کمتر یافت شود، بیشتر در کاکائو ها و دانه آن ها یافت می شود، تئوبرومین است.
تئوفیلین هم ماده ایست محرک، که هم در دانه های قهوه و هم در دانه های کاکائو ها یاقت می شود و به افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری کمک می کند.
کولرو ژنتیک اسید موجود در آن نوشیدنی نیز باعث می شود که کربوهیدرات ها کمتر جذب بدن شوند.
به طور کلی مجموعه ای از این مواد انسان ها را به هدف خودشان که همان از بین رفتن چربی ها و به وجود آمدن لاغری می شود، کمک می کنند و آن ها را به آن نزدیک می کنند.

اما مهم ترین و اثر گذار ترین ماده در لاغری فرد می تواند کافئین موجود در قهوه ها باشد؛ چرا که نوشیدن  هر مقدار کافئین فعالیت بدنی هم همان میزان افزایش پیدا می کند به دلیل انرژی که در آن کافئین به بدن منتقل می شود.

‌‌
نحوه تهیه قهوه برای لاغری

 

نحوه تهیه قهوه برای لاغری

 

همان طور که در بالا درباره اینکه آیا قهوه لاغر می کند، گفتیم تمام قهوه ها اثرات لاغری را از خود به جای می گذارند، مخصوصا اگر نوشیدن آن ها همراه با ورزش و تحرکات بدنی باشد که بشدت باعت چربی سوزی و افزايش سوخت و ساز بدن می شود. اما اگر می خواهیم در فاصله زمانی کم تر و کوتاه تری، به یک نتیجه مطلوب تر و بهتری برسیم؛ می توانیم علاوه بر ورزش کردن، از مواد دیگری مثل دارچین یا زنجبیل یا هر داروی گیاهی دیگری که با طبع ما جور است، استفاده کنیم تا تاثیر آن در لاغری و چربی سوزی بیشتر و بهتر شود.
همین امر سبب می شود که نوشیدن قهوه به ما انرژی ای بدهد که فعالیت بدنی ما زیاد شده و میزان انرژی بالا می رود و وزن بدن ناشی از وجود آب را کاهش می دهد.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد لاغری با قهوه را دارید، به هیچ وجه شکر یا شیر را برای ترکیب کردن با آن انتخاب نکنید، چرا که قهوه‌ باید بدون شکر و تلخ مصرف شود تا به همراه تحرک بدنی بتواند نتیجه مطلوبی را برای تناسب اندام و لاغری در افراد به جای بگذارد.

 

در مورد مدت زمانی که طول می کشد تا اثر گذاری قهوه برای لاغری مشخص شود، نمی توانیم نظری بدهیم. چرا که لاغر شدن در این حوزه بستگی به شرایط زیادی دارد که در هر فرد می تواند متفاوت باشد.
مثلا اگر میزان نوشیدن قهوه در یک فرد زیاد باشد اما تحرک بدنی نداشته باشد، و در یک فرد دیگر میزان قهوه مصرف شده در همان روز یک فنجان باشد ولی با تحرک بدنی بیشتریدهمراه باشد، مسلما نتیجه در فرد دوم زود تر اثر می گذارد و فرد زود تر لاغر می شود.

 

دیگر مزایای قهوه

 

دیگر مزایای قهوه

 

 

قهوه مزایای زیادی دارد که با خوردن روزانه یک الی دو فنجان در روز خودش را به ما نشان می دهد.

مثلا مصرف روزانه یک فنجان از قهوه می تواند به سلامت قلب و عروق کمک کند و خطر احتمالی ابتلا به سکته های قلبی را به شدت کاهش دهد مخصوصا در افراد با سنین بالا.

پس این خیلی خوب است که شما بتوانید تنها با نوشیدن یک فنجان از قهوه در طول روز، قلب سالم تری را داشته باشید.
یکی دیگر از دلایل خوب آن درباره این که آیا قهوه لاغر می کند، می تواند این مورد باشد که هنگام مصرف قهوه، التهاب در بدن کم شده و به لاغر تر شدن فرد و کاهش وزن فرد مصرف کننده کمک می کند.

بطورکلی آزمایشات نشان داده اند و می توان گفت افرادی که در سنین جوان تر قهوه مصرف کرده اند، در سنین پیری به علائمی چون آلزایمر دچار نمی شوند یا لااقل کمتر این اتفاق می افتد و در واقع خوردن این نوشیدنی باعث فعال نگه داشته شدن عصب ها می شود و به بهبود سلامت مغز هم کمک می کند. مصرف کم قهوه برای سلامت کبد و پاکسازی معده نیز مفید است.
پس باعث پیشگیری از سرطان کبد و بیماری های کبدی مانند کبد چرب یا هپاتیت می شود و آنزیم های مضر موجود در سطح کبد را کاهش می دهد.
هم چنین قهوه به دلیل خاصیت ادرار آوری و هضم کنندگی که دارد به بهبود فعالیت مثانه و روده ها نیز کمک می کند.
به دلیل حاوی آنتی اکسیدان بودن قهوه، به جوان سازی پوست نیز کمک می کند

در آخر این نکته را بگوییم که تمامی این مزیت ها برای هنگامی است که شما قهوه را در طول روز فقط به اندازه یک الی دو فنجان میل کنید.
اگر مصرف روزانه شما از این حد تجاوز کند، نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه ضرر هایی که به بدن وارد می کند، ممکن است جبران ناپذیر باشد. مثلا فرد را دچار اختلال در تمرکز کند یا باعث به وجود آمدن بیماری های قلبی و افزايش ضربان قلب می شود.

قهوه برای لاغری و یک رژیم طولانی مدت پیشنهاد نمیشود باید بگوییم که قهوه‌ این ویژگی را ندارد و یک رژیم غذایی ایده آل محسوب نمی شود، و همچنین با میل کردن عصاره قهوه متابولیسم و سوخت وساز در بدن شما افزایش پیدا میکند و باعث میشود میل به غذا خوردن بیشتر داشته باشید توجه کنید برای لاغری قهوه به هیچ عنوان از شکلات در کنار قهوه و ترکیبات شیر پرچرب و قهوه استفاده نکنید.

شکلات دارای بافت چربی بسیار بالایی است و همچنین افزودنی های بسیار زیادی به شکلات اضافه میشود که ضرر های انرا برای بدن دوچندان میکند. پیشنهاد میکنیم از قهوه های متد دم اوری فیلتر کاغذی استفاده کنید به این دلیل که بافت چربی عصاره قهوه را میگیرد و نوشیدنی شفاف و خوش طعم تر به شما میدهد، این روش ها شامل کمکس،وی60 و ایروپرس میباشد، امیدواریم از نوشیدن قهوه دلچسب و همچنین مشاهده ی ویدئو های آموزشی سایت اکادمی قهوه پاپی کافی لذت ببرید

خلاصه که مزایای قهوه آنقدر زیاد است که تمام آن ها را در قالب یک مقاله دیگر خدمت شما همراهان عزیز و گرامی ارائه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare