لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

آموزش کیک کافی شاپ

آموزش کیک کافی شاپ
5/5 - (1 امتیاز)

 

کیک ها و دسر های کافی شاپی می تواند یکی از مکمل های خوب برای سرو به همراه نوشیدنی های سرد و گرم کافه می باشد، پس آموزش کیک کافی شاپ، در کناز آموزش بارتندری و باریستا کاملا لازم و ضروری است. به همین منظور هر کافه ای باید کیک های روز خوشمزه و دسر های جذاب داشته باشد، امروزه کافه بیکری ها با کانسپت پخت و آماده سازی نان و ارائه نوشیدنی های قهوه  راه اندازی شده اند که می توانید قهوه ی خود را به همراه کیک های تازه و خوشمزه میل کنید.

 

 

انواع کیک کافی شاپ

 

انواع کیک کافی شاپ

 

 

عمدتا کافی شاپ ها کیک های کافه را بصورت آماده خریداری می کنند، در صورتی که اگر خودشان آموزش لازم برای تهیه ی کیک ها را ببینند می تواند کیک ها با تنوع طعمی و کیفیت بالاتری را آماده کنند.

دوره های آموزش کیک کافی شاپ سرفصل های مشخصی دارد که از مباحث مقدماتی کیک تا اماده سازی پخت و تزئینات آن آموزش داده می شود:

آموزش کیک هویج

آموزش کیک شکلاتی

آموزش کیک صبحانه با کرم فندق

آموزش کیک خرما و گردو

آموزش کیک پر

آموزش ماربلد برانیز

آموزش کیک پای سیب

کیک‌های کافی شاپی بسیار خوشمزه و جذاب هستند، شاید شما به عنوان یک کافه گرد انوع کیک های کافی شاپ را تست کرده باشید، این کیک ها طرفدار و علاقه مندان زیادی دارد و شما این کیک ها را به راحتی می توانید در منزل با استفاده از فر تهیه نمایید.

در این آموزش قصد داریم یک نوع کیک کافی شاپی بسیار خوشمزه را به همراه خامه شکلاتی، سس شکلات و نسکافه را به شما آموزش می‌دهیم ترکیب طعم این کیک بسیار خوشمزه است، این کیک ها را می توانید به عنوان میان وعده و یا مهمانی های دوستانه استفاده کنید، بسیار خوشمزه، سالم وتازه می باشد.

 

 

 

در ادامه با آموزش کیک کافی شاپ، آکادمی قهوه پاپی کافی همراه باشید:

 

 

روش آماده سازی کیک کافی شاپ

 

 

روش آماده سازی کیک کافی شاپ

 

 

مرحله ی اول تهیه ی کیک های کافی شاپی ساخت بافت و خمیر کیک میباشد به همین منظور ابتدا آرد، نمک و بیکینگ پودر را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس در ظرفی تخم مرغ، شکر و وانیل را داخل ظرف بریزید.

در مرحله ی دوم مواد به دست آمده را داخل همزن بریزید و با دور تند  شروع به چرخش کند، در حین کار چند بار همزن را خاموش کنید و با قاشق کنار ظرف را داخل مواد بریزید تا به خوبی با هم ترکیب شوند اگر اینکار را نکنید احتمال دارد بعد از پختن کیک، کیک شما بوی بد تخم مرغ بدهد.

 

این مرحله مخصوص طرفداران شکلات می باشد، پودر کاکائو را با مقداری روغن مایع ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا بافتی یکدست آماده شود. اکنون ترکیب کاکائو را به بافت کیک اضافه کنید وحدود 1دقیقه با دور تند هم بزنید و در مرحله ی بعد شیر پرچرب سرد را اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا بافت کامل یکدست آماده شود.

ترکیب آرد، نمک و بیکینگ پودر را به مایع بدست آمده قبلی اضافه کنید، سپس با لیسک مخلوط را خوب هم بزنید تا بافت یکدست آماده شود. به نحوی ترکیب را هم بزنید تا گلوله های رد در کیک باقی نماند و باید به این نکته توجه داشت که مخلوط تهیه شده ی این کیک به نسبت رقیق تر از بقیه ی کیک های کافیشاپی می باشد.

اکنون مرحله ی ریختن مایع در قالب می باشد، میتوانید از قالب 20*30سانتی متر استفاده کنید و حتما کف قالب را کاغذ روغنی بگذارید، استفاده از قالب یک موضوع اختیاری از شما میتوانید از قالب های گرد و یا قلبی استفاده کنید فقط نکته ی مهم این است جداره ی ظروف حتما چرب باشد.

 

در این مرحله شما نیاز دارید فر را به دمای 180درجه ی سانتی گراد برسانید توجه کنید از قبل فر را روشن کنید تا کامل گرم شود و در حین پخت افت دما نداشته باشید. اکنون مایع را داخل قالب بریزید و داخل فر بگذارید زمان پخت این کیک حدودا 45 تا 50 دقیقه می باشد در این زمان شما با سیخ چوبی می توانید داخل کیک را تست بگیرید و اگر پخته شده بود کیک شما آماده است و ظرف را از فر خارج کنید.

 

به این نکته توجه کنید بدلیل اینکه مخلوط کیک رقیق تر می باشد مقدار کمتری کیک پف کرده است و جای نگرانی ندارد، کیک را از داخل قالب همراه با کاغذ خارج کنید، زمان بدهید تا خنک شود سپس، کاغذ ها را جدا می کنیم و کناره های کیک را با چاقویی مرتب تمیز و صاف می کنیم.

 

در این مرحله از آموزش کیک کافی شاپ، باید خامه ی قنادی شیرین شده را از فریزر بیرون بیاورید و داخل همزن به مدت 7 دقیقه قرار می دهیم تا بافت آن بصورت کامل باز شود اکنون کیک را داخل رینگ قرار دهید، می توانید شکلات نوتلا را به میزان یک قاشق غذا خوری به خامه اضافه کنید و به میزان حدودا2 دقیقه آنرا داخل همزن قرار دهید توجه کنید میزان ترکیب خامه و شکلات باید به نحوی باشد که خامه رنگ وبافت سفید خود را از دست ندهد.

 

اکنون خامه را داخل قیف مخصوص می ریزیم و بصورت ردیفی و مرتب آنرا روی سطح کیک می ریزیم تا کامل سطح کیک پر شود.

سپس توسط پالت خامه را صاف و یکدست در کل کیک پخش کنید کیک را به میزان نیم سعت درون یخچال قرار دهید تا خامه سفت شود اکنون می توانید تزئینات کامل نظیر اسمارتیز سس شکلات و قطعات میوه را به آن اضافه کنید.

 

آموزش کیک شکلاتی کافی شاپ

 

آموزش کیک شکلاتی کافی شاپ

 

 

مواد لازم برای کیک شکلات کافیشاپی
تخم مرغ ۶ عدد
آرد کیک پزی (سه صفر) یک و یک سوم پیمانه
شکر یک و یک سوم پیمانه
شیر یک دوم پیمانه
روغن مایع سه چهارم پیمانه
پودر کاکائو مرغوب ۳ قاشق سوپ خوری
بکینگ پودر ۳ قاشق چای خوری
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
نمک ۱ پنس

تهیه ی خامه شکلاتی یک از موارد مهم ساخت کیک کافی شاپی می باشد که باید بصورت کامل آن را یاد بگیرید:

مواد لازم برای خامه شکلاتی
خامه شیرین شده قنادی یک و نیم پیمانه
شکلات صبحانه ۳ قاشق غذا خوری
سس شکلات را میتوانید برای تزئین کیک و آماده سازی اولیه و طعم سازی نیز استفاده کنید، مواد اولیه ی ساخت سس شکلات:

مواد لازم برای سس شکلات نسکافه

شیر ۱ پیمانه
شکر یک سوم پیمانه
نسکافه گلد ۲ قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت ۲ قاشق سوپ خوری
خامه صبحانه ۲ قاشق سوپ خوری
شکلات ۱۰۰ گرم

 

کیک کافی شاپ را با چه نوشیدنی بخوریم؟

 

 

کیک کافی شاپ را با چه نوشیدنی بخوریم؟

 

 

در ادامه آموزش کیک کافی شاپ، نوبت به آن می رسد که بدانیم چه نوشیدنی هایی مناسب خوردن در کنار کیکمان هستند.

کیک کافی شاپی بدلیل تازه و خوشمزه بودن مورد علاقه ی خیی افراد در اول صبح یا بصورت میان وعده می باشد؛ به همین دلیل نوشیدن یک فنجان قهوه یا چایی در کنار آن لذت آنرا دوچندان می کند، به همین دلیل نوشیدنی های خاصی در کافه وجود دارند که ترکیب طعمی آن با کیک های مختلف می تواند خوشمزه باشد.

کیک شکلاتی، طعمی شیرین و کمی مایل به تلخی کاکائو دارد. شما می توانید در کافه همراه با این کیک نوشیدنی کافه لاته را سفارش دهید این نوشیدنی از ترکیب شیر، قهوه و فوم شیر تشکیل شده است که مزه ی عالی و حس خوب در ترکیب با کیک شکلات مخصوصا اول صبح برای شما ایجاد می کند.

کیک پای سیب، ترکیبات این کیک از دارچین و سیب بخار داده شده زرد می باشد، این کیک طبع گرم دارد و حتی بصورت گرم نیز سرو می شود به همین دلیل نوشیدن یک فنجان کاپوچینو، موکا یا دمنوش چند میوه می تواند همراه با این کیک در سرمای زمستان مناسب باشد.​

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare