لوگوی سایت پاپی کافه
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

آموزش غذاهای کافی شاپ

آموزش غذاهای کافی شاپ
4.3/5 - (3 امتیاز)

 

صنعت کافی شاپ، امروزه پیشرفت زیادی داشته است و افراد مختلفی به عنوان سرمایه گذار یا باریستا در این شغل فعالیت دارند، آموزش غذاهای کافی شاپ یکی از اولین قدم هایی است که برای شروع این کسب وکار باید انجام دهید تا پروژه و بیزینس موفقی داشته باشید.

انواع غذاهای کافی شاپی

 

انواع غذاهای کافی شاپی

 

 

کافه ها اغلب صبحانه، میان وعده وعصرانه ارائه می کنند که انتخاب نوع غذا ها بستگی به کانسپت و نوع مخاطب کافه ها دارد به عنوان مثال کافه ای با سبک سنتی صبحانه و نوشیدنی ارائه می دهد، ولی کافه با سبک مدرن و صبحانه های انگیسی و فرانسوی برای مشتریان خود آماده سازی می کند.

در ادامه به آموزش غذاهای کافی شاپ و معرفی برخی خوراکی های محبوب خواهیم پرداخت که ممکن است صرفا غذا نباشند، اما طرفداران زیادی در کافه ها دارند.

 

 

هات چیپس

 

 

این میان وعده ی خوشمزه تشکیل شده از چیپس سیب زمینی، ژامبون گوشت یا مرغ، فلفل دلمه ای و ذرت که این ترکیب به همراه سس مخصوصی که کافه تهیه کرده است ترکیب و چیده میشوند و اکنون کل عذا به مدت 15 دقیقه به همراه پنیر پیتزا در مایکروویو یا فر قرار میگیرد تا کامل پخته شود، این غذا بسیار لذیذ و خوشمزه است.

 

 

پاستا آلفردو

 

پاستا آلفردو

 

در بحث آموزش غذاهای کافی شاپ به معرفی پاستا می پردازیم.

این غذا به عنوان میان وعده در کافی شاپ مورد استفاده قرار می گیرد، برای تهیه ی پاستا آلفردو نیاز به ماکارونی پیچ، قارچ، سیر وشیر دارید ابتدا باید پاستا ها را در آب گرم به مدت 5 دقیقه حرارت دهید اکنون سس مخصوص آلفردو را تهیه می کنید، این سس تمام عطر و طعم مزه ی پاستا شما را تامین می کند؛ بنابراین برای تهیه ی آن دقت فرمایید.

بعد از تهیه ی سس با پاستا مخلوط می کنیم و پاستا آلفردو آماده ی سرو می باشد. پاستا در طعم های متنوعی می توانید تهیه کنید فقط باید علم پایه ی ساخت سس های مختلف را بلد باشید.

 

صبحانه انگلیسی

 

این غذا به عنوان صبحانه در کافیشاپ ها مورد استفاده قرار میگیرد، این صبحتنه پیشینه ی آمریکایی دارد که از نیمرو، سوسیس سرخ کرده، لوبیا با قارچ تشکیل شده است این نوشیدنی بصورت ایرانیزه همراه با نان های سنتی ایران نیز سرو می شود و میتواند برای شروع صبح پر انرژی و مقوی باشد.

 

تنوع های غذایی کافی شاپ

 

تنوع های غذایی کافی شاپ

 

از قدیم ایرانیان عادت به دورهم نشینی دارند که این مورد در فرهنگ و رسم رسومات ما ایرانیان به وضوح مشخص است، امروزه نیز کافه ها محلی برای قرار های دوستانه و دیدار عزیزان است به همین دلیل نوع خدماتی که کافیشاپ ها ارائه می دهند خیلی اهمیت دارد. سرویس های کافی شاپ میتواند شامل بارگرم، بارسرد و غذا باشد. غذا های کافیشاپ انواع مختلفی دارد که عمدتا تهیه و رسپی های خاص اروپایی، فرانسوی و آمریکایی دارد.

در ادامه به معرفی عمده ترین و پرطرفدار ترین خوراکی های کافه می پردازیم.

 

یکی از محبوب ترین روش های عصاره گیری اسپرسو می باشد، در این روش سابه ی قهوه باید با درجه ی مشخصی آسیاب شود و سپس تحت فشار و دمای آب قرارمیگیرد تا عصاره گیری شود. به اشتباه افراد فکر می کنند قهوه اسپرسو نوعی دانه است ولی اینطور نیست و قهوه فقط در دو گونه ی عربیکا، روبوستا درجهان وجود دارد ولی متد ها و روش های عصاره گیری متفاوتی داریم.

 

کاپوچینو: ترکیبات قهوه با شیر همیشه میتواند برای مخاطب جذاب باشد، به شرطی که با روش استاندارد قهوه عصاره گیری شود سپس شیر و فوم شیر را به آن اضافه می کنیم تا شیر وقهوه با هم ترکیب شوند سپس با استفاده از مهارت کافی روی آن شکل و طرح ایجاد میکنیم.حجم این نوشیدنی 150میلی لیتر و در فنجان های سرامیکی سرو می شود.

 

اسموتی:این نوشیدنی در دسته نوشیدنی های سرد قرار می گیرد، بافت آن از یخ تشکیل شده است و بسیار مقور و پر انرژی است. برای اینکه غلظت بافت نوشیدنی حفظ شود ابتدا میوه ها را فریز کرده و سپس با مقدار کمی یخ در بلندر خرد می کنیم، برای طعم سازی آن می توانیم میوه های فصلی و استوایی را باهم ترکیب کنیم.

 

کوکتل: این نوشیدنی سرد از ترکیب سیروپ ها و شربت های مختلفی تهیه میشود، تنوع برای تهیه ی کوکتل ها بسیار زیاد است که در ظروف متنوع و با شربت های مختلفی میتوانیم آنرا درست کنیم. ترکیب کردن وساخت طعم به سلیقه ی مشتری بستگی دارد.

شیک ها : شیک ها نوشیدنی است پرطرفدار که از ترکیب بستنی و شیر تشکیل شده است، از لیوان کازابلانکا برای تهیه ی این نوشیدنی استفاده میشود. انواع مختلف بستنی را با شیر و سس شکلات نوتلا و بیسکوییت و مغزیجات می توانیم ترکیب کنیم تا نوشیدنی های جدیدی تهیه شود.

 

کافه گلاسه: این نوشیدنی در دسته ی شیک و نوشیدنی سرد قرار دارد، برای تهیه ی آن باید قطعاتی ز بستنی را با مقدار100میلی لیتر شیر ترکیب کنیم، این نوشیدنی نیاز به ترکیب شدن کامل شیر و بستنی ندارد، کافه گلاسع در لیوان های شیشه ای سرو می شود.

آفوگاتو: آفوگاتو در ظروف نود میلی لیتری سرو می شود که شامل عصاره ی اسپرسو و لکه ای فوم شیر میباشد. آفوگاتو از نظر طعمی مناسب افرادی است که نوشیدنی بر پایه قهوه و طعم قهوه ی بالانس شده را دوست دارند. این نوشیدنی عمدتا همراه با شکلات برای مشتریان سرو میشود.

دتاکس واتر: دتاکس واتر در اصل آبی است، که با میوه در زمان طولانی در ارتباط بوده و املاح مختلف با آب مخلوط میشود همین مورد باعث میشود آب سم زدایی بشود، تهیه ی دتاکس با استفاده از میوه هایی نظیر پرتغال، سیب، توت فرنگی، لیمو و نعنا امکان پذیر است. زمان آماده سازی این نوشیدنی 2الی 3روز به طول می انجامد.

پانچ منو کافه: این نوشیدنی نامی شبیه به پانچ و ابزار تحریر دارد ولی در اصل به نوشیدنی هایی که گاز دار میشوند و پالپ های میوه در آن وجود دارد پانچ میگویند، این نوشیدنی طرفداران زیادی دارد و قیمت آن نیز در منو مناسب میباشد.

اسپیلت موز: این نوشیدنی از قطعات موز تشکیل شده است که چند اسکوپ بستنی با طعم های وانیل و شکلات به آن اضافه می کنیم برای تزئین آن می توانیم از قطعات میوه هایی مانند آناناس، پرتغال، هلو و حتی شکلات و اسمارتیز نیز استفاده کرد.

موهیتو در منوی کافیشاپ: موهیتو جز دسته های نوشیدنی سرد کافه می باشد، این نوشیدنی با استفاده از نعنا تازه، آب لیمو تازه و آب سودا تهیه می شود. موهیتو عمدتا در لیوان های کازابلانکا تهیه وسرو می گردد، موهیتو ولیموناد رقابت زیادی در منوی کافی شاپ باهم دارند.

 

 

کافی شاپ چی بخوریم؟

 

در کافی شاپ شما می توانید سفارش باب میلتان را به باریستا یا بارتندر مجموعه ارائه کنید تا آنها طبق علم ترکیب طعم ها آنرا برای شما تهیه کنند، ولی انتخاب کردن آیتم های منو در بین تنوع زیاد آن کار دشواری است که باید آنرا یاد بگیرید.

منوی کافی شاپ از قسمت های مختلفی نظیر بار گرم، بار سرد، نوشیدنی های بر پایه اسپرسو، صبحانه و میان وعده تقسیم شده است. هر کدام از این قسمت ها نوشیدنی های مخصوص به خودشان را دارد. طبق مهندسی منو آیتم هایی که پر طرفدار تر است را ابتدای منو قرار می دهند و شما راحت تر می توانید آنرا انتخاب کنید، قیمت آیتم های منو در کافی شاپ لزوما به این معنی نیست که کیفیت و طعم آن نوشیدنی یا غذا بهتر است فقط کافی ست قبل از انتخاب آیتم اطلاعات کافی در مورد مواد تشکیل دهنده ی آن داشته باشید.

  1. ساره علی حسینی گفته؛
    13:36 2023/08/12

    من ساره علی حسینی هستم که در کنار عمم می خوایم کافی شاپ باز کنیم. با تشکر.

    • Amoozesh گفته؛
      20:21 2023/08/12

      سلام ودرود بر شما لطفا جهت مشاوره و آموزش راه اندازی کافیشاپ با شماره زیر تماس بگیرید 09101811184

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare